Za celé obdobie šampionátu od 6. do 22. mája odvysielali Jednotka a Dvojka dovedna 2 280 spotov v hodnote 3,25 milióna eur. Vlani počas MS mal celkový komerčný priestor v televízii hodnotu 3,22 milióna, v tomto porovnaní tak išlo o jednopercentný medziročný nárast.
Hokej generoval počas šampionátu 73 percent komerčných príjmov RTVS. V objeme reklamy predstavoval podiel reklamných spotov 80 percent, zvyšok pripadol na sponzoring.
Zdroj: TNS Slovakia
Zadávatelia tento rok podľa monitoringu minuli na reklamné spoty cez majstrovstvá o 15 percent menej peňazí. Údaje TNS nehovoria o reálnych investíciách, predstavujú výdavky zadávateľov, ak by vychádzali z oficiálnych cenníkových cien a bez zohľadnenia bartrov, bonusov či agentúrnych provízií.
Z reklamných rozpočtov išlo 53 percent na klasické brejky pred tretinami a po nich, ako aj pri hokejových reláciách. Podiel spotov v power brejkoch – reklama počas tretín – predstavoval 47 percent.
Zdroj: TNS Slovakia
Výdavky na sponzorské odkazy podľa monitoringu medziročne klesli o 2 percentá. Sponzoring k zápasom sa medziročne znížil o 13 percent, naopak odkazy k štúdiám rástli o deväť percent a k ostatným naviazaným reláciám o 18 percent.
Zdroj: TNS Slovakia
Do prvej trojky zadávateľov sa podľa výšky výdavkov tento rok prepracovala poisťovňa Kooperativa, ktorá nahradila Lidl – reťazec v top desiatke tento rok nie je. Prvenstvo obhájila Škoda, ktorá je oficiálnym sponzorom MS. Nezmenilo sa ani druhé miesto, ktoré patrí stávkovej kancelárii Niké.
Zdroj: TNS Slovakia