Virtuálny preto, že konkrétny produkt sa do deja programu pridá až v čase, keď je materiál nakrútený. V obraze prime-timeového seriálu sa tak na stole môže objaviť napríklad mlieko konkrétnej značky, hoci v skutočnosti tam pri natáčaní nebolo. Do záberov sa zakomponuje digitálne dodatočne.

Z podobnej kategórie sú aj virtuálne bannery, ktoré televízia odporúča v prezentácii klientom napríklad pri športových prenosoch.

Medzi novinkami pre inzerentov uvádza komerčný líder v budúcoročnej ponuke aj takzvané „top breaks“, teda reklamné spoty v krátkych blokoch umiestnené vo vybraných kľúčových programoch. Za prémiové umiestnenie si televízia účtuje 30-percentný príplatok. Za všetky spoty v čase od 19. do 22. hodiny zostalo pôvodné 10-percentné navýšenie.

Všeobecne reklama na Markíze v roku 2016 zdražie o vyše 13 percent, teda o niečo výraznejšie ako pred rokom, keď bol nárast desatinový. Základne CPP (cost-per-point) bude na úrovni 500 eur, v aktuálnom roku bolo 440 eur. Ide o cenu za jeden GRP, teda za oslovenie jedného percenta divákov z príslušnej cieľovej skupiny – 12 – 54.

Rast ceny reklamy je na lokálnom trhu de facto nevyhnutnosťou, Markíza aj Joj hlásia v posledných mesiacoch vypredanosť celého inzertného priestoru. 

CPP klesá s objemom investovaných peňazí zadávateľa. Klientom dáva Markíza zľavu aj za dlhodobú spoluprácu, ako aj za včasný podpis záväzku. Index CPP vyjadrujúci „silu“ jednotlivých mesiacov z hľadiska predpokladaného objemu reklamy a jej účinnosti bude v roku 2016 najvyšší na Markíze v októbri a novembri (1,30).

V rámci nasadenia spotov si zadávatelia môžu doobjednať tradične aj konkrétne umiestnene spotov na vyžiadanej pozícii, za čo si televízia účtuje 15-percentný príplatok. Reklama odvysielaná na začiatku alebo konci bloku vyjde inzerenta o 20 percent drahšie ako spot vnútri pásma.

Rozdelenie GRP na staniciach Markízy zostane v budúcom roku rovnaké ako v tomto – 79 percent na hlavnej stanici, 12 percenta na Doma a deväť percent na Dajto. Ak Markíza spustí novú stanicu (tento rok získala licenciu na kanál Passion), rozdelenie GRP sa upraví, hoci k zmene pomerov by došlo zrejme až po tom, čo nový kanál získa určitý podiel na trhu.

V rámci špeciálnej reklamy ešte Markíza klientov upozorňuje na možnosť sponzoringu, injektáže či „klasického“ product placementu. Samostatne nacenená je online reklama.

Za polminútový spot na webe si televízia účtuje sumy podľa typu umiestnenia – pred prehratím videa, počas neho alebo po ňom. Najviac stojí pre-roll spot – 42,90 eura za oslovenie tisícky divákov (CPT). Garanciou je 300-tisíc videozobrazení.

Z ďalších online formátov uvádza Markíza napríklad celodenný branding webu Markiza.sk s polmiliónom garantovaných impresií za 5 250 eur. Týždenný branding spravodajského portálu TVnoviny.sk ako stabilná pozícia vyjde klienta na 9 300 eur. PR článok na webe, ako aj hodinový online rozhovor si televízia cení na 500 eur.

Obchodný model Markízy na rok 2016