Keď CBS vysielala Super Bowl naposledy – v roku 2013 – predávala 30-sekundové spoty za 3,8 milióna dolárov. Na štvormiliónovú hranicu sa reklama počas finálového zápasu americkej futbalovej ligy NFL dostala vlani.
Rast cien ide aj naďalej rapídne hore a v roku 2016 zdolá ďalšiu magickú hranicu – firmy budú musieť z vrecka vytiahnuť spomínaných päť miliónov. „Je zrejmé, že mať reklamu v rámci Super Bowlu je lukratívnejšie než kedykoľvek predtým,“ povedal podľa USA Today šéf CBS Les Moonves.
Stanica si nárast cien obhajuje aj dôležitou novinkou – budúci rok bude prvý raz všetky spoty vysielať nielen v televízii, ale aj na internete.
Podľa zistení webu Variety sa televízna a online reklama na najbližší Super Bowl predáva v spoločných balíkoch. Televízia tým chce uspokojiť aj potreby agentúr a klientov, ktorí okrem televízneho zásahu vyžadujú aj online impresie.
Niektoré reklamy z „televízneho“ Super Bowlu šli v online streame aj v predošlých ročníkoch, tento priestor sa však obchodoval samostatne. Podľa Variety si reklamu v online v tomto roku doplatilo 18 z vyše 70 zadávateľov na športovom evente. Niektoré spoty sa tak na webe opakovali. Po novom bude reklamné vysielanie v televízii a na internete prakticky identické.
Podľa odborníkov ide o logický krok, keďže aj diváci sú čoraz menej upätí na televíziu ako kanál a obsah konzumujú cez ďalšie typy obrazoviek. Zásah pre zadávateľov by vďaka kombinácii televízie a onlinu mal byť výraznejší. No a preto aj drahší.
Celkový reklamný čas na 49. Super Bowle v tomto roku zabral podľa monitoringu Kantar Media 48 minút a 25 sekúnd. Toyota Motor či Comcast mali nasadené až po štyri reklamy, automobilka Fiat Chrysler Automobiles a výrobca piva Anheuser-Busch InBev zas zaznamenali najdlhšiu komerčnú prezentáciu v rámci prenosu – zhodne po 3 minúty a 30 sekúnd.
Veľká časť inzertného priestoru je už zabookovaná aj pre nasledujúci rok. Podľa zdrojov Variety má na rok 2016 CBS voľných už len asi 20 – 25 polminútových spotov.
Sledovanosť tohtoročného Super Bowlu dosiahla rekordných 114,4 milióna divákov, obligátne išlo o najsledovanejšiu udalosť roka v amerických televíziách. V špičke sledovalo športový zápas podľa agentúry Nielsen až 120,8 milióna ľudí.
Americké stanice NBC, CBS a Fox si práva na vysielanie Super Bowlu medzi sebou striedajú, každá z televízií tak veľkolepú šou vysiela raz za tri roky. Za práva platia všetky tri stanice viac ako miliardu dolárov ročne, odhaduje Adweek. Aktuálnu zmluvu majú do roku 2022. Jubilejný 50. Super Bowl bude hostiť 7. februára 2015 kalifornská Santa Clara, kde má domovský štadión tím San Francisco 49ers.