Rádio Fresh sa roku 2010 nedožije

Rádio Fresh v decembri končí. Markíza nad svojim neúspešným pôvodným seriálom definitívne zlomila palicu. Pre Mediálne.sk to potvrdila manažérka marketingovej komunikácie trhového lídra Ľubica Hamarová.

Seriál dosahuje dlhodobo podpriemerné výkony. Minulý týždeň oslovil 21,5 % divákov. Aspoň priemer stanice (ostatný týždeň 32 %) nedosiahla v univerzálnej cieľovej skupine 12+ ani jedna časť.

V konkurencii Rádia Fresh dominuje akvizičný seriál Kosti na TV Joj, v danom čase je pravidelne jednotkou na trhu. Kosti sú totiž vždy bližšie k tridsiatke, markizácky seriál len k dvadsiatke. Či už z hornej alebo dolnej strany. Viac o Kostiach ako lídrovi.

Rádio Fresh sa roku 2010 nedožije

Zatiaľ najlepší výkon v aktuálnej sezóne dosiahlo Rádio Fresh 23. septembra. Markíza v tlačovej správe uviedla rating 6,4 percenta, čo predstavuje 300-tisíc divákov, podiel 27,6 percenta bol však stále pod priemerom. 

Na svoje dno seriál spadol so siedmou odvysielanou časťou, ktorá katastrofálne prepadla s podielom 11,1 percenta. Neustála konkurenciu kvalifikačného futbalového zápasu Poľsko-Slovensko na Jednotke.

Markíza už v októbri otvorene priznala, že so sledovanosťou Rádia Fresh nie je spokojná "Výsledky sú horšie, ako by sme si priali," povedal v rozhovore pre .týždeň riaditeľ Centra výroby a vývoja TV Markíza Jan Maxa. Aktuálnu podobu seriálu považuje za kvalitnú, jeho neúspech pripisuje tomu, že "diváci chyby neodpúšťajú".

Rádio Fresh odštartovalo v stredu 2. septembra. Markíza prekopala dej aj žáner seriálu a začala ním cieliť na mladšieho mestského diváka. Nasadila ho za silný formát Modré z neba, ktorý však sledujú najmä vyššie vekové ročníky. Viac o zmenách Rádia na Rádio Fresh.

Vývoj trhového podielu seriálu Rádio

Začiatok okolo 21:30:
22,7 % - utorok 24. marec
17,6 % - štvrtok 26. marec
15,0 % - utorok 31. marec
13,3 % - štvrtok 2. apríl

Začiatok po 22:00:
20,9 % - nedeľa 12. apríl
39,8 % - nedeľa 19. apríl
33,3 % - nedeľa 26. apríl
33,8 % - nedeľa 3. máj
27,5 % - nedeľa 10. máj
30,8 % - nedeľa 18. máj
30,4 % - nedeľa 24. máj
32,3 % - nedeľa 31. máj
30,9 % - nedeľa 7. jún
45,4 % - nedeľa 14. jún

Začiatok pred 22:00:
24,8 % - streda 2. september 2009
12,7 % - streda 9. september 2009
22,5 % - streda 16. september 2009
27,6 % - streda 23. september 2009
21,1 % - streda 30. september 2009
23,2 % - streda 7. október 2009
11,1 % - streda 14. október 2009
16,8 % - streda 21. október 2009
21,1 % - streda 28. október 2009
16,4 % - streda 4. november 2009
22,5 % - streda 11. november 2009
21,5 % - streda 18. november 2009
21,5 % - streda 25. november 2009

Seriál Markíza uviedla na jar uplynulej sezóny po masívnej kampani. Po fatálnom prepade na čísla na úrovni prvého kanálu Slovenskej televízie seriál presunula medzi tanečnú šou Let´s Dance 3 a jej nočné vyhlásenie výsledkov. Epizódy zostrihala a znížila periodicitu z dvakrát týždenne na raz. Podiel stúpol na čísla nad 30 %.

Rádio tak malo okrem dobrého nasadenia medzi reláciami s podielom nad 50 % aj výhodu menej konkurenčného late-prime po 22. hodine. Status veľkého neúspechu mu ale zostal.

Markíza v sezóne 2009/2010

Off-time novinky:

1. Bez servítky
2. V mene zákona
3. Rýchle Televízne noviny

Prime-time novinky & vrátené tituly: (ohlásené)

1. Partička
2. Česko Slovenská Superstar
3. Rádio Fresh
4. Mesto tieňov (ohlásená druhá séria)
5. Každý má svoje tajomstvo

Zrušené z minulých sezón:

 

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované. 

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. 

Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.