Dve finančné sankcie udelila na svojom prvom tohtoročnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR).

Prvú vo výške 700 eur musí zaplatiť vysielateľ Mac TV, prevádzkovateľ staníc Joj Group, za chybné označenie sponzora reality šou Vyvolení – Dom snov. Programu chýbalo zreteľné označenie na začiatku.

Markíza má uhradiť 450 eur za nedodanie súvislého záznamu programu Fooormania z vlaňajšieho augusta vysielaného na medzičasom zrušenej stanici Fooor. Za kontaktné telefonické hry už v minulosti televízia dostala pokutu.

Ďalšie dve sankcie mali najmiernejšiu formu – upozornenie na porušenie zákona a boli adresované dvom regionálnym televíziám.

Púchovská televízia (vysielateľ Medial TV) sa ešte minulý rok v júni previnila voči časti paragrafu o zákaze účinkovania hlásateľov, moderátorov a redaktorov spravodajských a spravodajsko-publicistických programov v reklame a telenákupe v obraze či vo zvuku. Podľa Rady k pochybeniu prišlo pri siedmich spotoch propagujúcich kníhkupectvo, zmenáreň hotela, čaj, predajňu farieb, ale aj pohrebnú službu.

Púchovská televízia to pri reklame na pohreby prestrelila

Mestské televízne štúdio Rožňava prevádzkujúce RVTV zas rovnako vlani dostatočne nedbalo na zreteľné oddelenie reklamy od zvyšného programu, čo rada skonštatovala v 16 prípadoch pri vysielaní oznamov o akciovej ponuke miestneho fotolabu a pozvánky na Gombaszögské slávnosti.

Rada otvorila aj štyri nové správne konania, tri z nich sú namierené proti Mac TV, jedno sa týka subjektu Markíza – Slovakia.

V prípade Mac TV preverí dve reportáže z Veľkých novín TV Joj, respektíve z Krimi na Plus z vlaňajšieho októbra, pri ktorých nemusela byť dodržaná podmienka objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov. Išlo o príspevky Dlhá cesta pošty a Ohováranie Magála skončilo pred súdom.

Mediálny regulátor zároveň preverí, či televízia počas filmu Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnika neprešvihla povolený počet prerušení reklamou, ako aj celkový prípustný čas reklamných blokov v jednej hodine vysielania (12 minút).

Pri Markíze sa RVR bude zaoberať odvysielanou snímkou Mechanik zabijak, ktorú televízia označila ako nevhodnú pre divákov do 15 rokov. Okrem toho, či bolo takého označenie namieste, rada takisto preskúma, či bol dodržaný počet povolených prerušení reklamou.