Prvý týždeň novej štruktúry ešte z hľadiska čísel nemôže vypovedať o trendoch, naznačuje však, aké sú preferencie divákov. Z hľadiska podielov na trhu stúpla JOJ, Markíza si udržala celodenné výsledky ale klesla v prime-time. Zatiaľ sa horšie vodí aj Jednotke.
V novej sezóne s novými titulmi a novým nastavením programovej ponuky si polepšila najmä TV JOJ, aj keď nie zásadne. V rámci priemerného podielu na trhu stúpla celodenne (zo 14,4 % na 15,7 %) a v hlavnom vysielacom čase (zo 16,4 % na 17,7 %). Na prime-time hodnotách majú okrem Novín zásluhu utorok s Julie Lescaut a nedeľa s Nezvestnými, najmä však piatok s Hviezdami na ľade. Premiéra show pre JOJ vybojovala v piatok v prime-time podiel 21,6 %. Určite to nie je číslo úmerné nákladom, aj v konkurencii Mojsejovcov Markízy však stále nadpriemer. Veľa ukáže tento piatok, ktorý jednej z dvoch konkurenčných televízií pridelí viac divákov, druhej menej. Ak to bude presun markantný, naznačí, čo divákov minulý týždeň skutočne zaujalo a koľko z nich program sledovali len kvôli silnému promu oboch relácií.
Celodenné podiely v prvom týždni novej sezóny 2006/2007
V dennej štruktúre sa ani na druhý pokus neuchytila v TV JOJ nemecká telenovela Zamilovaná v Berlíne, s Duelom na Jednotke často prehráva. Podobne ako podvečerná dvojporcia telenovely Divoška Rosaura, tá je slabšia ako romantické hrdinky dvojporcie telenovely na Jednotke STV. Walker, texaský Ranger na Markíze berie divákov televízii JOJ v čase vysielania Soňa talkshow. Soňa sa v prvých minútach približuje Duelu na Jednotke, ale tá ju zväčša výraznejšie premôže nasledujúcou telenovelou Sila lásky.
Z dennej štruktúry sa darí starým známym ako Derrick alebo Matlock. Keďže prvý seriál má 284 epizód a druhý 195, televízia ich môže otáčať dookola zas a znova. Diváci majú čas videný príbeh zabudnúť a reprízu vnímať ako novú časť. Úspech sú pre JOJ napríklad Ranné noviny, Varí vám to alebo podvečerný blok. Tam zatiaľ žiadna televízia nevynašla recept na porážku Markízy a jej telenoviel, JOJ však vynašla recept na porážku Jednotky. Jej Riskuj - Páli vám to – Črepiny plus zvyčajne nie násobkami, ale predsa vyhrajú nad pásmom Relax – Medicopter – Simpsonovci, ktoré si zvolila Jednotka.
Markíza sa v prvý septembrový týždeň celodenne udržala na hodnote okolo 34 %, nasadením nového prime-time stratila zatiaľ 1,5 % bodu z podielu v predchádzajúcom týždni a skončila na hodnote 35,3 %. Z dlhodobého hľadiska však ide o návrat na lepšie hodnoty, pretože predchádzajúci týždeň bol nadhodnotený vysielaním shoprogramu TOM. Aj prvý týždeň novej sezóny však nestál na úspechu všetkých dní, Markízu vytiahol najmä pondelok (Vilomeniny 2, Susedia, Paľba) a piatok (Nora a Braňo Live, Nora a Braňo). V prime-time oboch týchto dní televízia prekročila hranicu 40 %, alebo aspoň na ňu vstúpila. Nová štruktúra Markízy je rádovo o 1 - 2 percentné body menej výkonná v utorok (Zámena manželiek v konkurencii silných Drišľakovín a Julie Lescaut) a v stredu (romantický film).
Prvý výraznejší neúspech Markíza v novej štruktúre zaznamenala s dopoludňajšou reprízou seriálu Chucka Norrisa, ktorý zvykol prehrať nad televíziou JOJ. Preto Markíza okamžite skúša o 10:00 inú reprízu z predchádzajúceho dňa – Komisár Rex.
Jednotke sa s novou štruktúrou zatiaľ vodí horšie ako počas leta. Celodenne prišla o percentný bod z hodnoty podielu na trhu, v prime-time o takmer 1,5 percentného bodu. Prvý kanál verejnoprávnej televízie klesol v pondelok a piatok. V pondelok to má na svedomí silnejšia Markíza s priehrštím nových pôvodných titulov. V piatok je pokles popri bijúcich sa komerčných gigantoch prirodzený. Víkendy sú na Jednotke vecou aktuálnej ponuky, v zásade nadpriemerný výkon sobotného prime-time závisí od filmovej ponuky konkurencie, nedeľa od filmovej ponuku Jednotky samej. Ako sa Jednotke bude dariť s titulom Pošta pre Teba – návraty, ktorý sa chystá obsadiť štvrtkové večery, naznačí dnešok. Sebavedomie nebude pri pri Inkognite a zábave Markízy určite vysoké.
Prime-time podiely v prvom týždni novej sezóny 2006/2007
V dennej štruktúre má Jednotka najmä romantické esá – Sladká Valentína a Sila lásky sú tituly, ktoré jednoznačne prebíjajú televíziu JOJ. Podľa atraktivity titulu sa darí aj niektorým poludňajším filmom. Na výkony televízie JOJ v relevantnom čase okolo 13:00 doťahujú aj seriály Modrý Pacifik a Križovatky medicíny, často nad menšou komerčnou televíziou vyhrávajú. Kvízu Duel sa kontrujúc Zamilovanej v Berlíne na JOJ darí. Nový magazín Relax nad Jednotkou vyhráva len chvíľu, ľudia si po pár minútach prepnú na začínajúci Riskuj! na JOJ.
Detský divák prílišnú lojalitu k jednotlivým staniciam neprechováva, sleduje najmä to, čo sa mu pri prepínaní páči. To vidieť aj pri číslach ranných rozprávok, ktoré otvárajú víkend. Scheduling SuperStar sa na show Nora a Braňo preniesol stopercentne a podobne ako pri SuperStar, aj v tomto prípade sobotná poludňajšia repríza z piatkového večera funguje výborne. V sobotu popoludní trpí Markíza, konkurencii sa občas darí úspešne kontrovať filmami. Šťastnú ruku mal programový manažment Markízy pri zostavovaní podvečera, kompilát Krok za krokom – Susedia – Na streche za zatiaľ ukazuje ako silný. Jednotka dobre robí nasadením Columba, avšak po jeho skončení približne o 15:30 jej pásmo kriminálnych seriálov a repríz zo včerajška prináša pozíciu trojky na trhu. Naopak, podvečerná Julie Lescaut televízie JOJ je aj v tomto prípade šťastnou voľbou.
Aj v nedeľu je dominancia Markízy výrazná, dvojporcia Priateľov s dvojporciou seriálu O. C. California zabezpečuje náskok v násobku podielov konkurencie, inak je to už s popoludňajším filmom Markízy, ktorého úspech opäť závisí od diváckej atraktivity. Poslednú nedeľu si viac divákov ako Pane, vy jste vdova na Markíze pozrelo britskú romantickú sériu z osemdesiatych rokov na Jednotke. Podvečer opäť patrí Markíze s pásmom Senzi Senzus – Krok za krokom – Na streche. Pomene vyrovnane Markíze sekundujú JOJ s STV, ktoré majú s kriminálnymi filmami či reprízami z predchádzajúcich dní (Pošta pre Teba, Hviezdy na ľade) približne rovnakú odozvu.