Pečie celé Slovensko je v top kondícii a nič na tom nemení fakt, že odštartovala už štvrtá sezóna. O vyčerpanosti formátu nemôže byť ani reči. Šou o pečení je tak, nateraz, prvým najväčším jesenným diváckym hitom. STVR s prvou epizódou prekonala aj markizácky Dunaj, ktorý si však stabilne drží status najsledovanejšieho seriálu na trhu.
Prvá epizóda štvrtej série prevalcovala konkurenciu s obrovským náskokom, celkovo si ju pozrelo 522-tisíc divákov. Ide o historický druhý najlepší štart sladkej šou. Najviac divákov si, prirodzene, Pečie celé Slovensko si pozrelo počas prvej série 545-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 táto epizóda uhrala rekordnú 8,9% sledovanosť s 27,1% trhovým podielom.
Aká bude 4. séria?
Dvanásť súťažiacich čaká počas 12 týždňov až 36 pekárskych a cukrárskych výziev. V každej epizóde budú aj tento rok pripravovať 3 recepty v rámci osobnej, technickej a kreatívnej výzvy. V osobnej výzve budú súťažiaci piecť svoj rodinný recept na základe zadania. Pôjde o rovnaký pekársky výrobok, ale každý zo súťažiacich ho pripraví podľa seba. Nasledovať bude technická výzva, v ktorej sa súťažiaci budú musieť popasovať s receptom od porotkýň. V rámci tejto výzvy sa odkryjú cukrárske zručnosti súťažiacich a diváci budú možno prekvapení, aký náročný proces sa skrýva aj za relatívne jednoduchými dezertami.
Poslednou výzvou pre súťažiacich bude kreatívna výzva. V tejto výzve sa fantázii medze nekladú́ a súťažiaci budú pripravovať mimoriadne náročné a kreatívne dezerty. Všetky súťažné výzvy bude hodnotiť odborná porota. Na základe hodnotenia opustí každý týždeň súťaž jeden z finalistov a do masterfinále sa dostane len najlepšia trojica. Profily všetkých súťažiacich si môžete pozrieť v galérii.
Zahraničná licencia presne špecifikuje prostredie natáčania a kladie naň vysoké nároky. Do finálneho výberu vstupovalo množstvo faktorov, ktoré rozhodli práve v prospech kaštieľa v Bernolákove. Štvrtá séria pokračuje v tradícii a celý štáb sa na jar opäť na 6 týždňov presunul do areálu Theresia Chateau v Bernolákove. Stan bol navrhnutý a vybudovaný špeciálne pre natáčanie šou a ide o jeden z najkrajších stanov v rámci všetkých krajín, v ktorých sa šou vysielala. Jeho stavba trvala dva týždne a v areáli kaštieľa v Bernolákove stojí dodnes.
Ako sa sledovali ostatné série?
Uplynulú jeseň si jedenásť súťažných epizód tretej série pozrelo v priemere 485-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+, ďalších 25-tisíc si šou pozrelo v trojdňovej oneskorenej sledovanosti. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 sladká šou pripísala priemerný trhový podiel 22,6 %, pričom rekordnom bolo 27,8 % pri finálovej epizóde. Súťažné epizódy doplnil celebritný vianočný špeciál.
Druhú sériu odštartovala RTVS na jeseň 2022. Pekárska šou si zopakovala úspech z prvej série a pripísala si status najsledovanejšej jesennej šou. Priemerne si každú z jedenástich súťažných epizód pozrelo 493-tisíc divákov v univerzálnom publiku. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 si pripísala podiel na trhu 20,7 %. Druhú sériu doplnili dva celebritné špeciály. Jeden uviedla RTVS opäť pred Vianocami, no na druhý si diváci museli počkať až do Veľkej noci. Tento netradičný krok však RTVS vôbec nevyšiel, veľkonočný špeciál si pozrelo len 276-tisíc divákov.
Sladkú šou zameranú na výnimočné pečenie uviedla RTVS na obrazovky Jednotky na jeseň v roku 2021. V priemere si desať súťažných epizód prvej série pozrelo 539-tisíc divákov, finále sledovalo až 598-tisíc divákov. Súťažné epizódy doplnili ešte dva celebritné špeciály – vianočný a silvestrovský, ktoré už mali menej divákov, 496– a 410-tisíc.
Pečie celé Slovensko vychádza z formátu The Great Bake Off vytvoreného Love Production a licencovaného BBC Studios distribution. Celosvetovo obľúbená šou si získala srdcia divákov vo viac ako 30 krajinách sveta. Formát si divákov získava príjemnou atmosférou, dobrou náladou a kreativitou súťažiacich. Hoci v nej nechýbajú napätie a emotívne momenty, je určená pre celú rodinu a vyhýba sa kontroverzným situáciám, ktoré sú „korením“ iných reality šou.