Televízia Markíza to po mesiaci vzdáva s novým podvečerným kvízom Pokúšaj!. S účinnosťou od 1. októbra ho dnes operatívne stiahla. Vyrobených 34 epizód odvysiela v rôzne dni v nevyplnených slotoch po kratších epizódach kriminálnej série Columbo.
Ako dožije Pokúšaj!?
1.10.2007 - 11.40 - Pokúšaj! - 21. časť
2. 10. 2007 - 11.40 - Pokúšaj! - 22. časť
3.10.2007 - 11.40 - Pokúšaj! - 23. časť
4.10.2007 - 12.10 - Pokúšaj! 24. časť
5.10.2007 - nevysiela sa
8.10.2007 - nevysiela sa
9.10.2007 - 11.45 - Pokúšaj! - 25. časť
10.10.2007 - 11.45 - Pokúšaj! - 26. časť
11.10.2007 - nevysiela sa
12.10.2007 - 11.50 - Pokúšaj! - 27. časť
týždňová pauza
22.10.2007 - nevysiela sa
23.10.2007 - nevysiela sa
24.10.2007 - 11.50 - Pokúšaj! - 28. časť
25.10.2007 - nevysiela sa
26.10.2007 - 11.50 - Pokúšaj! - 29. časť
Kvízu sa nedarilo, ani raz nemal lepší podiel ako 30 %. V štruktúre Markízy tak vytváral výrazný prepad, Televízne noviny o 17:00 často presahujú štyridsiatku, podobne ako Komisár Rex vysielaný po kvíze. Markíza chcela slot posilniť kvízom, pretože na Joj sa tomuto žánru darilo a diváci odchádzali ku konkurencii. Sitcom Krok za krokom, ktorý sa v okne vysielal cez leto, dosahoval premenlivé až podpriemerné podiely okolo 33 %. Teraz sa však s nimi musí Markíza uspokojiť, práve Krok za krokom bude totiž náhradou za Pokúšaj v slote po 17:25.
Promofotografia kvízu Pokúšaj poskytnutá médiám
Markíza potrebuje obsadiť polhodinový slot po Televíznych novinách o 17:00 pravdepodobne len do konca roka. Keď predĺži Televízne noviny na hodinu, Reflex vysunie pred 19:00 a zaplní tak problémový polhodinový úsek. Televízia však zatiaľ túto informáciu nepotvrdzuje.
Televízna sezóna 2007/2008 má za sebou prvú zrušenú reláciu. Z denných kvízových alebo súťažných relácií zostávajú v štruktúre Duel, Dr. Quiz a 5 proti 5 na Jednotke a Riskuj!, Vojna slov a Páli vám to? na Joj. Obe televízie majú s kvízmi problémy, Jednotka pre nich našla slot, v ktorom sú podiely na nízkej úrovni od 10 do 15 %. Prvú polovicu roka v inom slote mal pritom Duel podiely okolo 25 %. Keďže nový kvíz Dr. Quiz dedí divákov etablovaného Duelu a často sa vysiela v úseku, v ktorom komerčné televízie vysielajú reklamné brejky, darí sa mu zväčša mierne lepšie ako Duelu.
Rovnako Joj chcela úspech svojich kvízov rozložiť na dlhší čas, preto medzi dva fungujúce vložila tretí. Paradoxne tak odstavila prvý vysielaný Riskuj, ktorý sa odsunul na skorší čas a nie je schopný čeliť novému konkurenčnému nastaveniu. Joj preto nedávno posunula všetky kvízy o pätnásť minút neskôr.