Trojblok lekárskych seriálov v stredajšom prime-time ProSieben – Klinika Grace (Grey's Anatomy), Private Practice a Pohotovosť (ER) – má trhliny. Na priemeroch stanice alebo tesne nad nimi sa drží iba Klinika Grace. Ostatné dva nielenže podliezli pre ProSieben kritickú hranicu 10-percentného sharu, ale sa pod ňou aj dlhodobo držia.
Predminulý týždeň boli Private Practice aj Pohotovosť nad deviatkou, teraz spadli ešte hlbšie – na 8,7 a 8,9 %. Pozeráva ich menej ako milión divákov vo veku od 14 do 49 rokov. Najväčším konkurentom je futbalová Liga majstrov na Sat.1 s podielom od 25 do 30 percent. Darí sa však aj RTL: relácia Bez dlhov (Raus aus den Schulden) o 21:15 aj Stern TV o 22:15 dosiahli zhodne 20,7 %. Navyše, oproti Private Practice ide na Vox silná akvizícia Life (9,8 %). Tento týždeň lekárskemu seriálu uškodil aj kabel eins s filmom Star Trek: Nemesis (7,1 %).
Štvrtok, 20:15. Kastingová reality šou ProSieben Germany's next Topmodel má za sebou finále piatej série. V tlačovej správe stanica hovorí o "sledovanosti snov", keďže prenos jej priniesol share 29,4 %. Pritom stanica má priemer niekde okolo dvanástky. K výkonom finálovej časti minulej série chýbali len desatiny.
Oproti ProSieben boli všetky programy RTL v podpriemeroch – Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei) o 20:15 mala 12,6 %, CSI 13,2 % a Kosti (Bones) 14,7 %. Aj kabel eins s tradične silným Star Trekom prežil slabšiu chvíľu – dve epizódy seriálu Nová generácia (Star Trek: The Next Generation) mal share 5,8 %. Priemer dosiahla Sat.1 s free-TV premiérou filmu Náš otec pes (The Shaggy Dog, 11,4 %).
Sobota, 20:15. Vyzývateľ Stefana Raaba v súťažnej šou Schlag den Raab bojoval o najvyššiu sumu peňazí v histórii formátu. To prinieslo aj historicky navyšší share 34,9 %. Stanica využila záujem divákov a reláciu potiahla do 1:30 nadránom. Ku koncu už trhový podiel prekračoval päťdesiatku.
V prime-time bojovala proti Raabovi RTL so šou 25 najemotívnejších okamihov Nemecka (Die 25 emotionalsten Deutschland-Momente, 15,4 %) a Sat.1 ponúkla reprízu filmu Gejša (Memoirs of a Geisha, 11,6 %). Do veľkých napriemerov nevyskakovala ani jedna.
Nemecko: Top 10 – 18. až 24. mája 2009
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)
1. Germany's next Topmodel - ProSieben - štvrtok, 20:14 - 3,27 mil./29,4 %
2. Germany's next Topmodel - ProSieben - utorok, 20:14 - 2,99 mil./26,3 %
3. Nasadenie medzi štyrmi stenami – špeciál (Einsatz in 4 Wänden – Spezial) - RTL - pondelok, 21:14 - 2,82 mil./22,2 %
4. Schlag den Raab - ProSieben - sobota, 20:14 - 2,78 mil./34,9 %
5. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 2,62 mil./22,0 %
6. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 2,45 mil./22,5 %
7. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:13 - 2,32 mil./19,4 %
8. Hriešny tanec (Dirty Dancing) - Sat.1 - pondelok, 20:14 - 2,28 mil./18,7 %
9. Miesto činu (Tatort) - ARD - nedeľa, 20:15 - 2,22 mil./17,8 %
10. The Mentalist - Sat.1 - nedeľa, 21:12 - 2,15 mil./16,4 %
Celotýždenné podiely. RTL (share 15,8 %) síce skončila opäť ako trhová jednotka, ale na svoje pomery dosť slabá. Nadpriemerne sa darilo konkurenčnej ProSieben – v utorok a štvrtok, kedy vysielala topmodelku, bol jej share nad 15, v sobotu nad 20 a za celý týždeň to urobilo priemer 14,5 %. Trojka Sat.1 (11,2 %) ani štvorka Vox (7,1 %) sa výrazne nehýbu. Piate miesto si po celotýždenných vyrovnaných výkonoch pripísala RTL II (6,6 %). Nasleduje ARD (6,2 %), kabel eins (6,1 %) a ZDF (5,0 %).
Zdroje údajov:
- • správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dďležitým posunom v sledovanosti relácií
- • ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
- • rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
- • podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.