Agentúra využije „tagging“ technológiu agentúry comScore a technológiu merania sledovanosti televízií prostredníctvom virtuálnych peoplemetrov agentúry Kantar Media, ktorá meria videoobsah sledovaný cez tablety, mobilné zariadenia, osobné počítače a notebooky.

Samotná TNS zastreší získavanie domácností do panelu, jeho správu, spracovanie a dodanie dát.

„Meranie video obsahu na všetkých obrazovkách a cez všetky digitálne zariadenia predstavuje budúcnosť pre televízne vysielanie v Českej republike. Tešíme sa, že nám tento pilotný projekt nastaví ďalšie parametre pre výberové konanie nového providera, ktorý bude meranie sledovanosti realizovať od roku 2018,“ povedala Vlasta Roskotová, managing director združenia ATO.

ATO čaká vypísanie nového tendra čoskoro, klasickú televíznu sledovanosť cez peoplemetre meria asociácia v spolupráci s Nielsen Admosphere. Od februára bude český trh v oficiálnych výstupoch o sledovanosti televíznych programov pracovať s oneskorenou sledovanosťou v rámci „nultého“ dňa. V prípade TNS získa ATO v rámci pilotného projektu doplnkové dáta, na základe prieskumu u menšej vzorky divákov. 

Na Slovensku meria TNS komplexne sledovanosť staníc. Zmluvu so združením PMT má aktuálne do júna 2021. Projekt merania internetovej sledovanosti, ktorý štartuje aktuálne v ČR, sa realizuje aj u nás, zatiaľ bez známeho časového rámca.