„Nehovoríme, že je to len filmový kanál, ale prevažne filmový kanál,“ predstavil generálny riaditeľ Marek Singer stanicu Prima Max. Popri filmovej ponuke ponúkne reality šou či pôvodné slovenské seriály v českom znení.

Zamerať sa chce na rodičov s deťmi, teda vekovú skupinu 25 až 44 rokov s aktívnym životným štýlom. Podľa M. Singera to v Česku predstavuje asi 1,7 milióna ľudí. 

Prima Max, s ktorej štartom počíta Prima do konca roka, bude dostupná v multiplexe tri, stanicu Prima Comedy Central budú českí diváci môcť naladiť v multiplexe štyri.

„Okrem toho prebieha komunikácia so všetkými operátormi,“ dodal M. Singer. Stanice Primy si prostredníctvom viacerých operátorov môžu naladiť aj slovenskí diváci. Hoci domáce televízie proti penetrácii českých staníc na našom trhu bojujú, problematika zatiaľ stojí na mieste. Je teda možné, že do rastrov poskytovateľov pribudnú aj dva nové kanály Primy.

Spustenie novej stanice avizovala Prima už od minulého roka, keď hovorila o kanáli s pracovným označením Prima 2. Nakoniec oznámila prípravu dvoch staníc, pričom druhá bude fungovať na takzvanej komerčnej spolupráci, podľa M. Singera „plne v réžii Viacomu“, ktorý pôsobí v 169 krajinách a ponúka značky ako Nickelodeon, Paramount Channel alebo MTV.

Prima Comedy Central ponúkne hlavne komediálne tituly a zameria sa na divákov vo veku od 18 do 34 rokov. Ako jeden z dôvodov uvedenia nových staníc šéf televíznej skupiny zmienil posilnenie sledovanosti.

Prima spustí dve nové stanice – Max a Comedy Central

Zdroj: FTV Prima

Prima taktiež predstavila podmienky obchodnej politiky - na budúci rok počíta so zvýšením základnej ceny o šesť percent, teda na rovnakej úrovni ako už skôr oznámila konkurenčná Nova.

Podľa obchodného riaditeľa Ladislava Dianišku sa pre nasledujúce obdobie zatiaľ nepodarilo Prime vyjednať obchodnú spoluprácu so stanicami TV Barrandov, ktoré tak nebudú obchodne zastupované v rámci jej dcérskej firmy Media Club. V tej okrem staníc Primy zostáva Óčko, naopak pribudli Nickelodeon a Mňam TV.

Media Club taktiež naďalej obchodne zastupuje rozhlasovú stanicu Impuls a sieť Radio United Services. Hlavnou cieľovou skupinou bude po novom skupina 15-69-ročných.

Súčasné stanice Prima, Prima Cool, Prima Love a Prima Zoom vlani tvorili v Česku tretiu najsledovanejšiu televíznu skupinu. Medzi divákmi nad 15 rokov zaznamenala podiel na trhu 21,54 percenta.

Vlastníkmi materskej spoločnosti FTV Prima Holding sú rovným dielom GES Media Europe českého podnikateľa Ivana Zacha a švédska MTG Broadcasting.

Český trh je na nové televízne stanice tento rok bohatý - v apríli začal vysielať filmový kanál Kino Barrandov, ktorý v máji doplnila ďalšia stanica tejto mediálnej skupiny Barrandov Plus. Vlastný športový kanál pod názvom O2 Sport v auguste spustila spoločnosť O2, ktorá stanicu ponúka v rámci svojej televízie O2 TV. V septembri pribudla stanica Nova Sport 2. Ešte pred prázdninami sa v éteri objavil filmový kanál Joj Cinema slovenskej skupiny Joj Group s licenciou nadobudnutou práve v susednej krajine.