Prima pri slovenskej stanici uvádza, že pôjde o kanál zameraný na vlastnú tvorbu, pričom prevažujúcimi žánrami bude dramatická a zábavná tvorba. Časový rozsah vysielania bude 14 – 24 hodín, stanica bude vysielať v češtine.
Česká komerčná dvojka sa stále k pripravovanej stanici a jej podobe bližšie nevyjadrila. Prima ani po udelení licencie nepotvrdila, že na slovenský trh mieri so stanicou Prima plus. Hovorkyňa Gabriela Semová odkázala, že bližšie informácie plánuje televízia poskytnúť v najbližších dňoch.
Zámerom Primy je pravdepodobne ponúknuť stanicu slovenským operátorom, ktorou by mali nahradiť pôvodné stanice Primy, ktoré majú v rastri bez povolenia. Touto cestou sa v posledných mesiacoch vydali Nova, Markíza aj Joj.
Slovenský súd nedávno predbežným opatrením nariadil káblovému operátorovi Satro, aby na prestal so šírením staníc Primy. Tá totiž nemá vysielacie práva k niektorým prevzatým reláciám mimo územia Českej republiky.
Prima rozhodnutie uvítala s tým, že pripravuje riešenie, aby Slováci mohli sledovať jej relácie legálne.
V prípade Primy sa hovorilo aj o možnosti plnohodnotnej „slovenskej“ stanice, ktorá by na súboj vyzvala aj Markízu a Joj, no tento scenár sa zatiaľ nepotvrdil. Jeho súčasťou mal byť aj avizovaný prienik stanice Primy do DVB-T Towercomu, kde mala byť náhradou za Markízu, ktorá na anténe končí v decembri. Towercom naposledy uvádzal, že s Primou o zaradení rokuje.
Prima okrem licencie na Prima plus získala zároveň od českej licenčnej rady na 12 rokov aj povolenie na prevádzkovanie plnoformátového programu Prima +1 na území Česka. Web Mediaguru už skôr tento týždeň písal, že Prima si názvy Prima plus a Prima +1 registrovala na Úrade pre priemyselné vlastníctvo ako ochranné známky.
Skupina FTV Prima v súčasnosti prevádzkuje šesť televíznych kanálov Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. Vlastníkmi televízie sú rovným dielom GES Media Europe českého podnikateľa Ivana Zacha a švédska MTG Broadcasting. Vlani skupina zvýšila zisk o 48 percent na 298,3 milióna českých korún (11,03 milióna eur). Tržby stúpli o sedem percent na 2,8 miliardy korún (103,6 milióna eur).