Priebežné výsledky župných volieb začal štatistický úrad zverejňovať v sobotu večer po 23:15. V živom televíznom vysielaní sa im venovala v štúdiu iba Ta3, ostatné televízie na to priestor nenašli.

Výsledky boli v noci takmer isté

Platí to aj o verejnoprávnej RTVS financovanej hlavne z koncesionárskych poplatkov. Väčšina hlasov z jednotlivých okrskov pritom bola zrátaná do 2. hodiny v noci, keď boli takmer s určitosťou známe aj mená nových županov.

Jednokolový súboj navyše do voľby županov a poslancov priniesol nový náboj a mapovanie atmosféry v štáboch kandidátov v krajoch, kde bol súboj tesný, mohlo divákov zaujímať. Ak nie hlavnej cieľovej skupiny, minimálne „výberového“ diváka Dvojky.

RTVS sa župným voľbám v sobotu venovala v špeciálnych spravodajských blokoch počas dňa. Posledný vysielala po 22:20 s dĺžkou okolo 20 minút. Výsledky v tom čase ešte neboli zverejňované.

RTVS tvrdí, že v informovaní o priebehu a výsledkoch volieb išla v intenciách minulých rokov. „Ani v roku 2013 sme nemali večerné ani nočné volebné štúdio k voľbám do samosprávnych krajov,“ uviedla hovorkyňa telerozhlasu Erika Rusnáková.

„Svojich divákov sme o výsledkoch informovali v reálnom čase, teda po sčítaní 100 percent hlasov v nedeľnom rannom volebnom štúdiu,“ doplnila E. Rusnáková. Nedeľné štúdio začínala RTVS o 7:30.

Priestor pre Ta3

Sobotné „voľné pole“ využila Ta3, ktorá volebné štúdio začala vysielať 10 minút pred 22. hodinou a končila s ním pred pol treťou ráno. Okrem aktuálnych výsledkov televízia sprostredkovala komentáre dvojice odborníkov v štúdiu a živé vstupy z centrál.

Volebné štúdio Ta3 napokon podľa peoplemetrov dosiahlo napriek noci sledovanosť 125-tisíc divákov. S podielom 13,5 percenta bola televízia trhovým lídrom v cieľovej skupine 12+. V užšej cieľovke 12 – 54 štúdio Ta3 videlo 55-tisíc divákov (10,3 %).

Keď sa v nedeľu s volebnými výsledkami pridala aj RTVS, diváci si ju zapli v počte 132-tisíc. Jednotka ráno evidovala podiel v 12+ na úrovni 23,3 percenta. V komerčnej cieľovke sledovalo zhruba hodinové štúdio 56-tisíc divákov (18,5 %).

Tohtoročný rekord si následne počas obeda pripísala diskusná relácia O 5 minút 12, ktorú sledovalo 397-tisíc divákov (27,7 %), z toho 142-tisíc mladších (18,6 %).

Markíza výsledky volieb prezentovala v krátkom bloku v nedeľu o 10:00. Rozšírené štúdio vysielala popoludní o 13:00. Pozrelo si ho 203-tisíc divákov (19,7 %), z komerčnej cieľovky ich bolo 104-tisíc (13,3 %). Joj štúdia k voľbám nevysiela vôbec.