Prvá časť piatkovej zábavnej relácie s Jurajom Mokrým Tomu neuveríš! sa dostala do rebríčka desiatich najsledovanejších relácií Markízy minulého týždňa. Podľa teletextu bola šiesta, keď dosiahla rating 12,5 % v skupine 12+, čo znamená podľa prepočtov cez ratingový bod asi 590-tisíc divákov. Najviac divákov mala pred prvým komerčným brejkom, keď išla reklama na Joj. Novinka však Markíze nedokázala obhájiť pozíciu lídra: Panelák štartujúci okolo 20:15 videlo podľa tlačovej správy Joj 613-tisíc ľudí a dominoval.
Tomu neuveríš! sa ocitlo v konkurencii nielen Paneláka, ale aj off-season ťažiskového projektu Jednotky Eurovision Song Contest 2010. Podľa informácií, ktoré Mediálne.sk poskytlo PR oddelenie Markízy, mala novinka trhový podiel 28,8 % v základnej skupine 12+. To znamená sotva staničný priemer; za minulotýždňovými číslami Markízy zaostala o 0,2 bodu a za sezónnym priemerom o 2,3 bodu. Jednotka bola podľa informácií Mediálne.sk s Eurosongom tretia s podielom pod 16 percentami, čiže v staničnom nadpriemere.
Prvá časť Tomu neuveríš! mala viac starších divákov; v cieľovej skupine 12-54 uspela horšie než v 12+. U "mladých" si ju pozrelo podľa informácií z PR oddelenia Markízy 9,5 % ľudí, čo v prepočte cez ratingové body znamená okolo 330-tisíc divákov. Toto číslo je na jednej strane vyššie než odhady oddelenia reklamy televízie: v markizáckom cenníku reklamy na február bol predikt 8,3 %. Na strane druhej ju však opäť predbehol Panelák, s ešte väčším rozdielom než v 12+. V cieľovke 12-54 si denný seriál televízie Joj pozrelo podľa tlačovej správy 421-tisíc ľudí, čo znamená rating približne 11,9 %. Z hľadiska trhových podielov bol Panelák nadpriemerný: mal share 33,1 %, pričom dlhodobý priemer Joj je podľa týždenníka Trend asi o desať bodov nižší. Naopak, Tomu neuveríš! dosiahlo u mladých share 26,7 %, teda o vyše šesť bodov menej, než má v tejto cieľovke Markíza dlhodobo. Stanici výkon svojej novinky nestál ani za zmienku v tlačovej správe.
- Takto Markíza lákala na novú šou: Upútavka na zábavnú šou Tomu neuveríš!
Tomu neuveríš! je pôvodný slovenský námet, televízia Markíza vyrába reláciu v spolupráci s Kuul Fabrik. Je to panelová comedy show, ktorá minimálne výberom účinkujúcich pripomína niekdajšie Inkognito televízie Joj. Súťažiaci – dva "celebritné" tímy – prostredníctvom poskytnutých indícií nehádajú povolania, ale tajomstvá ľudí z ulice, ako aj tajomstvo jednej z mediálne známych osobností. Na rozdiel od Inkognita proti sebe bojujú mužské a ženské tímy – ich víťazstvá sa budú spočítavať postupne z relácie na reláciu.
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.