Prehrešok v arabskej Superstar: na mape ukázali Izrael
Saudskoarabská televízia MBC sa musela ospravedlniť po tom, čo cez víkend vo vydaní súťaže Arab Idol, miestnej verzie Superstar podľa formátu FremantleMedia, zobrazila v ilustrácii na mape Izrael. Ten väčšina Arabov ako štát neuznáva a preto sa ani neuvádza v ich mapách. Arabi miesto toho na území vyznačujú Palestínu. Izrael sa v televíznej grafike objavil počas znázorňovania trasy letu porotcov Arab Idol, ktorí sa v kastingovej zostrihovej epizóde presúvali z Káhiry do Kuvajtu, píše Der Standard. Okamžite po odvysielaní televíznej súťaže sa na internete spustila kampaň proti MBC, ktorá postup vysielateľa označila za potupu Arabov a vyzvala na bojkot šou.
Arab Idol Zdroj: MBC 1
Ako bulvárny web TMZ ukončil kariéru futbalistu
Aj robiť bulvárnu žurnalistiku je disciplína, v ktorej sa médiá kvalitatívne ľahko odlišujú. New York Times sa vo svojej analýze zaoberá známym portálom TMZ, ktorý patrí k najčítanejším bulvárnym webom v krajine. Zviditeľnil sa napríklad tým, že o smrti Michaela Jacksona informoval prvý a s výrazným časovým predstihom oproti všetkým ostatným médiám. Web nemá ani 10 rokov, dokázal sa však vypracovať na médium, ktoré má v segmente zrejme najlepšie informačné zdroje a najširšiu sieť informátorov. Web sa zároveň netají tým, že za tipy a audio či videobsah o celebritách platí. New York Times teraz pozoruje, ako sa TMZ udomácnil aj v oblasti športu, kde v posledných týždňoch otvoril viacero káuz. Naposledy sa zviditeľnil videom, v ktorom známy futbalista Ray Rice vo výťahu surovo udrel do tváre svoju vtedajšiu snúbenicu a spôsobil jej bezvedomie. Po publikovaní videa Riceov tím Baltimore Ravens hráčovi vypovedal platnú zmluvu. V súkromí mal incident lepšiu dohru, s dámou z videa už futbalista tvorí manželský pár.
Ray Rice -- ELEVATOR KNOCKOUT ... Fiancee Takes Crushing Punch [Video] - Watch More Celebrity Videos or Subscribe
Politico si podá Brusel
Známy americký web Politico, ktorý sa venuje politickej žurnalistike, smeruje aj do Európy. V spolupráci s nemeckým vydavateľstvom Axel Springer bude pokrývať aj európske témy z redakcie v Bruseli. Cieľom je vytvoriť európske vydanie Politica, informuje DWDL.de, ktorý dodáva, že aj iné americké spravodajské médiá, ktoré si urobili meno na internete, smerujú do Európy. Nedávno vznikla nemecká verzia Huffington Postu, na rade je BuzzFeed. Springer a Politico chcú v spoločnom podniku investovať do európskej verzie dvojcifernú miliónovú sumu.
Deezer expanduje do USA
Francúzska hudobná služba Deezer bude dostupná aj v Amerike. Kým v Európe ide o priamu konkurenciu švédskeho Spotify, v USA bude Deezer spočiatku fungovať ako prémiový produkt pod prívlastkom Elite. Hudba bude dostupná v bezstratovom formáte FLAC, podľa Deezera v päťnásobne vyššej kvalite ako pri najvyššej kvalite pri klasickom streamingu (320 kbps), informuje The Verge. Prémiová bude aj cena s 20 dolármi na mesiac (cena sa dá znížiť na polovicu pri ročnom predplatnom pre majiteľov reproduktorov Sonos), teda viac než dvakrát viac ako najdrahšia verzia produktu v Európe. Deezer predpokladá, že vysoká kvalita zaujme hudobných fajnšmekrov, ktorí v digitálnej ére dostávajú hudbu v čoraz nižšej kvalite.
Prvý webový vyhľadávač vznikol pred 24 rokmi
Viete si ešte predstaviť svet bez vyhľadávanie cez Google? Zrejme ťažko, a pri novinárskej práci to platí dvojnásobne. Nie je to však až tak dávno, čo žiadne internetové vyhľadávače neexistovali. Poynter pripomína výročie prvého z nich, ktorý niesol meno Archie. Uviedli ho 10. septembra 1990 ako študentský projekt. Autorom bol Alan Emtage z montrealskej McGill University. Jeho prácu využil aj autori o rok staršieho vyhľadávača Gopher, ktorý je vo webovej komunite známejším pojmom.
Guardian si pustí čitateľov pod kožu
Vydavateľ britského denníka The Guardian dovolí čitateľom, aby sa stali „členmi“ v špeciálnej komunite Guardian Membership. Chce im tak umožniť byť bližšie k značke a svojej filozofii otvorenej žurnalistiky. Guardian ponúkne tri úrovne členstva – bezplatnú s názvom Friends, ktorá zabezpečí vstup na podujatia a prístup k informáciám, úroveň Partners za 15 libier mesačne, kde záujemcovia získajú zľavy a prednostný vstup na eventy, ako aj najdrahší variant Patrons za 60 libier mesačne, ktorý ponúkne „vstupenku do backstageu“, teda prístup do redakcií a ďalších miest, kde prebieha reálna výroba titulov. Vydavateľstvo GNM zároveň plánuje vo svojom sídle pri stanici King’s Cross v Londýne otvoriť na jeseň 2016 event hub, kde bude organizovať vlastné podujatia – debaty, workshopy a festivaly.
ČT buduje v Brne nové štúdio za takmer 300 miliónov korún
Česká televize vybrala dodávateľa pre výstavbu brnianskeho štúdia. Vo výberovom konaní uspelo združenie ČT Brno, ktoré tvoria firmy IMOS Brno a PKS stavby, s cenou 299 miliónov českých korún. Z uchádzačov sa nikto neodvolal na protimonopolnom úrade. Do súťaže sa prihlásilo 11 uchádzačov, traja z nich boli vylúčení pre nesplnenie kvalifikácie, uvádza ČTK. Cenu zákazky ČT pôvodne odhadovala na 340 miliónov, medzi ponukami bolo rozpätie od 277 miliónov do 340 miliónov korún. Okrem ceny bolo hodnotené priestorové, technologické a časové riešenie. Víťaz ponúkol dĺžku výstavby 1,5 roka. ČT nové štúdio v Brne súťažila už v roku 2008, pôvodný projekt ale po nástupe generálneho riaditeľa Petra Dvořáka revidovali. ČT v Brne potrebuje nové priestory, sídli tam v centre mesta v paláci Typos, ktorý bol pôvodne bytovým domom a potrebám televízie sa tak nemohol úplne prispôsobiť.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)