Shazam sa tlačí viac do televízneho obsahu

Známa aplikácia na rozpoznávanie piesní Shazam sa chce viac spojiť s televíznymi spoločnosťami, pre ktoré pripravila novú platformu Resonate. S ňou budú môcť podľa spoločnosti viac profitovať vysielatelia z používateľov, ktorí pri sledovaní TV venujú svoju pozornosť aj mobilu (second screen interaction). Ako píše The Wall Street Journal, cestou k tomu bude najmä integrácia aplikácie do televíznych relácií a reklám, vďaka čomu diváci používajúci Shazam získajú nadstavbový obsah. Shazam už v televíznych spotoch niektoré značky využívajú, podľa Nielsenu, ktorý skúmal 25 reklám, mali spoty zahŕňajúce interakciu so Shazamom o šesť percent vyššiu odozvu.

Axel Springer zvýšil obrat aj zisk

Nemecké vydavateľstvo Axel Springer, ktoré má podnikateľské aktivity aj na Slovensku (Ringier Axel Springer Slovakia) evidovalo v prvom polroku tržby vo výške 1,4 miliardy eur, čo znamenalo medziročný nárast o 6,2 percenta. Spoločnosť zvýšila aj čistý zisk pred odpismi a amortizáciou o 10,6 percenta na 266 miliónov eur, uvádza Handelsblatt. V druhom kvartáli sa obrat dostal na úroveň 744 miliónov eur, uvádza Der Standard. Predseda predstavenstva spoločnosti Mathias Döpfner uviedol, že vydavateľstvo plánuje ďalej investovať v segmente digitálnych médií aj do expanzie v anglicky hovoriacich teritóriách.

Prečo zostali dánskym organizátorom Eurovízie oči pre plač

Mathias Döpfner Zdroj: axelspringer.de

Mediálni giganti sa zbavujú printových odnoží

Trend oddeľovania vydavateľskej činnosti od digitálneho a TV biznisu nasleduje v USA aj ďalšia mediálne spoločnosť. Gannett, ktorý má v portfóliu aj denník s najvyšším predaným nákladom v Amerike USA Today, oddelí svoju printovú divíziu, ktorú sústredí v novej spoločnosti, uvádza Mashable, pripomínajúc, že vydavateľov k reštrukturalizácii tlačia slabé príjmy z reklám a stagnujúci počet predplatiteľov. Len pred pár dňami oznámila spoločnosť Tribune Company vydávajúca denníky Los Angeles Times a The Chicago Tribune rovnaký krok, keď pre printy založila firmu Tribune Publishing. V júni sa vydavateľstvo Time oddelilo od materskej firmy Time Warner.

Google púšťa k sebe vydavateľov

Internetový gigant Google predstavil v USA novú platformu pre vydavateľov Publish Center. Pomocou nej môžu priamo upravovať obsah, ktorý z ich spravodajských portálov indexuje vyhľadávač pre potreby sekcie Google News. Zo strany Googlu ide o ústretový krok, ktorí očakávajú aj európski vydavatelia. Tí americkí sa po novom nebudú musieť spoliehať len na zber článkov od „robotov“ Googlu, ale sami upozorniť vyhľadávač na novú sekciu na svojom portáli či správne vyplniť typ stránky (blog, satira, názorový blog). Publish Center má priniesť čoskoro viac funkcií a rozšíriť sa aj mimo USA, píše TechCrunch.

Žiadna zmena na Facebooku bez povšimnutia

Stovkám miliónov používateľov Facebook nemá šancu uniknúť ani najmenší detail týkajúci sa sociálnej siete. Používatelia postrehli, že ikona zemegule v pravom hornom rohu, kde sa zobrazuje počet notifikácií, už nie je uniformná, ale mení svoj vzhľad podľa toho, odkiaľ sa daný používateľ na Facebook prihlasuje. Kým Američania sa tak na zemeguľu pozerajú zo „svojho“ pohľadu a vidia Severnú a Južnú Ameriku, Ázijčani či Afričania vidia Zem z iného uhla so zahrnutým príslušným kontinentom. Web Inside Facebook na to upozornili čitatelia a Facebook v stanovisku mininovinku potvrdil.

Vyúčtovanie Eurovízie poslalo Dánov do smútku

Organizácia ostatného ročníka medzinárodnej pesničkovej súťaže Eurovision Song Contest bola oveľa drahšia, ako sa pôvodne predpokladalo. Podľa Larsa Bernharda Jørgensena z marketingovej spoločnosti Wonderful Copenhagen, ktorá súťaž organizovala s televíziou DR, bol celý event „oveľa, oveľa drahší, akoby si kto vedel predstaviť“. Miesto pôvodných 4,6 milióna eur napokon Dáni investovali to televíznej šou okolo 15 miliónov, uvádza Dwdl.de. Podľa L. B. Jørgensena mal vplyv na zvyšovanie nákladov najmä veľký časový tlak. Víťazom... víťazkou tohtoročnej Eurovízie sa v máji stala Rakúšanka Conchita Wurst.

Time skončil v druhom kvartáli v mínuse

Najväčší vydavateľ časopisov v Spojených štátoch, spoločnosť Time, sa v druhom štvrťroku prepadla do straty. Firme uškodil pokles príjmov z predplatného a z predaja na novinových stánkoch. Spoločnosť za tri mesiace do konca júna vykázala stratu 32 miliónov dolárov, informuje ČTK. Vlani v rovnakom období bola v zisku 75 miliónov dolárov. Príjem jej klesol o 1,6 percenta na 820 miliónov dolárov, o niečo menej, než sa čakalo. Firma znížila výhľad celoročného príjmu, ktorý aktuálne očakáva v rozmedzí 3,3 až 3,37 miliardy dolárov. Pre vydavateľa Time ide o prvú štvrťročnú výsledkovú správu po tom, čo sa v júni oddelil od mediálnej skupiny Time Warner. Time vydáva viac ako 90 titulov, medzi ktorými sú časopisy ako Sports Illustrated, Time alebo People. Čitatelia však prechádzajú na smartfóny a počítačové tablety, a firma sa tak stretáva s neustálym poklesom nákladu a príjmov z reklamy.

Keď sa dav zbiera na žurnalistiku

Nie všetky crowdfundingové žurnalistické projekty vo svete prežijú, no mnohým sa darí. Nemecký web Meedia.de sa pozrel na najúspešnejšie domáce internetové projekty v súčasnosti, ktoré stavili na nezávislosť od vydavateľstiev a príjmy čerpajú najmä od svojich čitateľov a ďalších podporovateľov. Najnovším prírastom v Nemecku je len v auguste spustená stránka Sieh Die Welt, ktorá každý pondelok zverejňuje reportáž z niektorej časti sveta.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)