Ringier sa spojí s Axel Springerom aj na domácom trhu
Spoločné podnikanie v médiách rozšíria vydavateľstvá Ringier a Axel Springer aj na domáci trh jedného z nich. Joint venture oboch firiem začne pôsobiť aj vo Švajčiarsku, teda v domovskej krajine Ringieru. Spoločne vydavateľstvá podnikajú v súčasnosti na Slovensku (Nový Čas), Maďarsku, Poľsku a Srbsku. V Ringier Axel Springer Medien Schweiz bude obom spoločnostiam patriť 50-percentný podiel. Šéfom spojenej firmy sa má stať Michael Voss, doterajší CEO sekcie Publishing & Entertainment v Ringier AG, uvádza DWDL.de. Predsedom správnej rady bude Ralph Büchi z Axel Springer. Spolupráca má zlepšiť konkurenčné postavenie vydavateľstva. Správnosť plánovaného kroku ukazuje podľa šéfa Ringieru Marca Waldnera aj súčasná úspešná spolupráca v krajinách východnej Európy.
Najväčšie chyby, preklepy a omyly roka v novinách
Že novinárska práca vyžaduje veľké nasadenie, stopercentnú koncentrovanosť a najmä dvojité overovanie faktov, potvrdzuje aj tohtoročný sumár webu Poynter.org s najväčšími omylmi, ktorých sa svetové médiá vo svojich článkoch dopustili. Tak napríklad Washington Post napísal o bývalom mexickom narkobarónovi, že bol v posteli so sekretárkou, v skutočnosti tam ale čas trávil s manželkou. Magazín Slate zas o jednom respondentovi napísal, že potrebuje päť rokov, kým sa dostane na tanečný parket, v skutočnosti ale potrebuje päť pív. Wall Street Journal píšuci o minotaurovi sa čitateľom ospravedlnil, že mytologickú postavu, ktorá je spolovice býkom a spolovice človekom, pôvodne nazval jednookou príšerou. Na čele rebríčka Poynteru je denník New York Times, ktorý citoval speváka Kanyeho Westa, ktorý mal v rozhovore pre isté chicagské rádio porovnávať svoj zadok s pozadím svojej manželky Kim Kardashian. Text v skutočnosti bola iba satirou na webe The Daily Currant. New York Times musel tiež potupne priznať, že v skutočnosti neexistuje žiada rozhlasová stanica WGYn so sídlom v Chicagu. Celý výber.
HBO si nafúkne sledovanosť
Platená televízia HBO prestane zverejňovať v rámci peoplemetrového merania údaje o sledovanosti TV programov za daný deň - tie zahŕňali premiéru a prípadnú reprízu v tom istom dni. Namiesto toho bude televízia zverejňovať dáta za daný deň plus 7 dní, teda počet divákov jedného programu nazbieraný za celý týždeň. Čísla budú zahŕňať aj údaje o sledovanosti z on-demand archívov a cez internetovú službu HBO Go, píše TVbythenumbers.com. Televízia tak bude môcť v tlačových správach výrazne nafúknuť údaje o sledovanosti, z pohľadu predaja reklamy to však pre stanicu nie je podstatné - platená televízia funguje bez nej.
Facebook vylepší vaše fotky
Mobilná aplikácia Facebooku začne sama vylepšovať kvalitu fotografií. Po nahratí snímky sa upravia jas, svetlo a tiene. Používatelia stále majú kontrolu nad úrovňou úprav vďaka jednoduchému slideru. Ako poznamenáva Mashable, na Facebooku bola aj dosiaľ možnosť úpravy fotiek aj prostredníctvom filtrov, ale bola zašitá vo voľbách. Podobná funkcia bola už dávnejšie aj na sieti Google+. Facebook vlastní aj populárnu fotoslužbu Instagram, ktorá umožňuje divokú úpravu snímok cez populárne filtre. Decentnejšia úprava fotiek cez Facebook by ju preto nemala ohroziť. Nová funkcia je dostupná na iOS od utorka, na Androide má prísť čoskoro.
Facebook úprava fotiek Zdroj: Facebook
Netflix offline? Nikdy
Jednou z najužitočnejších funkcií hudobných streamovacích služieb je aj možnosť stiahnuť si skladby pre offline počúvanie. Hodiť by sa to mohlo aj pre sledovanie filmov a seriálov pri videoslužbách, šéf PR Netflixu Cliff Edwards však v rozhovore pre Techradar uviedol, toto sa nestane realitou nikdy. Netflix to označuje za krátkodobé riešenie pre väčší problém, ktorým je kvalita wi-fi pripojenia. Firma sa spolieha, že čoskoro pokrytie signálom sa bude ďalej rozširovať, a to aj v dopravných prostriedkoch, kde by prišlo offline sledovanie práve vhod. Techradar dodáva, že konkurenčný Amazon, ktorý tiež vo veľkom buduje svoje video služby, má odlišný postoj a v budúcnosti chce umožniť sťahovanie videí v rámci služby na rôznych zariadeniach. Už v súčasnosti majú túto vymoženosť zákazníci Prime Instant Video na tabletoch Kindle Fire.
Nové detaily o spin-offe The Walking Dead
Seriál The Walking Dead je vôbec najúspešnejšou televíznou drámou v káblovej ponuke a stanica AMC už dávnejšie oznámila, že pripraví aj jej spin-off. Ten sa bude odohrávať v rovnakom svete, no s novými postavami. Nebude tiež vychádzať priamo z komiksovej predlohy. Teraz vyšli najavo ďalšie detaily. Ako píše Hollywood Reporter, pracovný titul nového seriálu je Cobalt. Časovo sa bude odohrávať pred udalosťami The Walking Dead, teda v dňoch, keď dôjde k apokalypse, ktorá mŕtvych premení na zombíkov. Miestne sa bude Cobalt odohrávať v Los Angeles (TWD v okolí Atlanty). Jedna z postáv, ktorá sa mihla v prvej sérii, sa objaví aj v spin-offe. Hlavnú postavu, Seana Cabreru, stvárni herecCliff Curtis. Pilot píše spolutvorca komiksu Robert Kirkman spolu s Daveom Ericksonom, ktorý bude aj showrunner seriálu.
Zdroj: AMC
Wikipedia rekapituluje
Wikipedia sa pridala ku Googlu, Facebooku či Twitteru a tiež - po prvýkrát - priniesla svoj súhrn roka 2014. Trojminútové video je postavené na tom, čo sa editovalo na populárnej encyklopédii. V mixe obrázkov, článkov aj videí nechýbajú olympijské hry, zmiznutie lietadiel Malaysia Airlines, vírus Ebola či ALS Ice Bucket Challenge. Za rok vznikli na stránke tri milióny článkov, pribudlo sto miliónov editácií a ľudia si prezreli 250 miliárd stránok.
ProSieben môže vysielať reklamu aj regionálne
Nemecký spolkový správny súd rozhodol, že televízna skupina ProSiebenSat.1 smie predávať reklamu aj regionálne, to znamená, že niektoré TV spoty sú nasadené iba niektorých lokalitách. Proti tejto obchodnej politike ešte v minulom roku vzniesli námietky združenia vydavateľov a regionálnych médií, obávajúc sa, že veľký mediálny hráč zhrabne peniaze z lokálnych trhov, píše Quotenmeter.de. Ešte vlani ProSiebenSat.1 na súde prehrala kvôli tomu, že televízia ProSieben mala iba celoplošnú licenciu. Po odvolaní teraz mediálny hráč dostal za pravdu. Argumentom bolo, že licencia sa vzťahuje na vysielanie a nie reklamu. Ako si s ňou televízia obchoduje, je na jej zvážení. Lobisti, ktorí voči tejto obchodnej politike protestovali, sú z rozhodnutia pobúrení a žiadajú zmenu zákonov.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)