Prečo je Taylor Swift nenažraná
Speváčka (ako) Taylor Swift, ktorá minulý týždeň v čase vydania svojho nového albumu 1989 ohlásila, že sťahuje celý svoj repertoár zo Spotify, mohla tento rok zarobiť na tejto streamovacej službe okolo 6 miliónov dolárov. Vo svojom príspevku to v utorok napísal CEO Spotify Daniel Ek, ktorý sa snažil priblížiť, ako reálne funguje biznis so streamovaním hudby.
Skladba, ktorá sa prehrá na Spotify 500-tisíc ráz, vygeneruje pre umelcov okolo 3- až 4-tisíc dolárov. Šéf Spotify to prirovnáva jednému prehratiu skladby na rádiu s polmiliónovým publikom, za čo hudobníci nedostanú v podstate nič. Spotify celkovo vyplatil za autorské práva dve miliardy dolárov, z toho polovicu tento rok. D. Ek odhaduje, že výnosy pre hudobníkov by sa mohli už v budúcom roku zdvojnásobiť. Zároveň pripomína, že legálne digitálne downloady hudby klesajú aj na trhoch, kde Spotify nefunguje (napríklad v Kanade) a ignorovanie služby bude viesť len k tomu, že ľudia pôjdu za nelegálnymi zdrojmi. Za problémové miesta Spotify označil D. Ek rýchlosť vyplácania tantiémov aj transparentnosť platieb.
Viacerí zástupcovia hudobnej brandže sa po kroku T. Swift kriticky vyjadrili na adresu streamovania hudby, pretože vraj nevypláca dosť peňazí. Sám D. Ek pripomína, že T. Swift predala za týždeň z albumu 1989 1,2 milióna kópií. Spotify v tomto ohľade podľa šéfa služby umelcom neškodí, pretože motivoval ľudí, aby opäť platili za hudbu.
Pol miliarda na Messengeri
Chatovaciu aplikáciu Messenger od Facebooku využíva mesačne už vyše 500 miliónov ľudí, oznámila v utorok sieť. Ešte v apríli išlo o 200 miliónov používateľov. Chat bol pôvodne súčasťou hlavnej facebookovej appky, tento rok sieť „prinútila“ ľudí prejsť na samostatný Messenger, argumentujúc lepšou funkcionalitou a stabilitou softvéru. Ako poznamenáva The Verge, pol miliardy je vysoké číslo, no stále je ďaleko od 1,35 miliardy mesačných používateľov Facebooku.
Novinári, vytaste mobily
Online video zohráva aj pre spravodajské médiá čoraz väčšiu úlohu, no tento obsah vôbec nemusí ísť tak do nákladov, ako by sa to na prvý pohľad zdalo. Na webe sú nižšie nároky na kvalitu a čitatelia (vraj) ocenia aj klipy z aktualít nakrútené na mobilný telefón. Napríklad Marc Settle vytrénoval pre BBC 800 novinárov, ako nakrúcať a editovať klipy priamo na smartfónoch. Podľa Kate Day z denníka The Telegraph je stále kľúčový obsah okolo videa, ktorý musí byť motivačný, a klipy pritom nemusia byť „uhladené“, stačí, aby ukázali ten moment príbehu, ktorý ľudia chcú vidieť. Viac o tom, ako médiá pracujú s mobilným videom, v článku na Journalism.co.uk.
Spolutvorca Simpsonovcov venoval celý svoj majetok
Jeden zo spolutvorcov Simpsonovcov Sam Simon trpí na nevyliečiteľnú rakovinu čreva. Režisér a producent sa rozhodol darovať svoj majetok v hodnote stoviek miliónov dolárov charitatívnym organizáciám - konkrétne neziskovkám PETA, Save The Children a Feeding Families. Ako vtipne poznamenal v rozhovore pre NBC News (via Quotenmeter.de), peniaze daroval aj zo zištných dôvodov: „Neprestajne vidím tieto zvieratá, ktoré celý život žili v klietkach, a teraz chcem vidieť, ako spravia svoje prvé kroky na slobode.“
Nie, banner naozaj neumiera
Aj keď na konferenciách marketéri stále hľadajú frikulínové riešenia, starý dobrý banner je stále kráľ. Na blogu to poznamenal The Wall Street Journal v reakcii na iný text The New York Times, ktorý tvrdil, že bannerová reklama klesá. Skutočný trend je podľa dostupných dát aj v USA opačný - podľa tamojšej IAB v roku 2013 síce klesol podiel internetovej reklamy na 32 percent z 33 percent v roku 2002, ale v rovnakom čase stúpli výdavky z 1,7 miliardy na 7,9 miliardy dolárov. Rast je zrejmý aj v kratšom časovom horizonte - v roku 2010 išlo o 6 miliárd USD. Internetové médiá síce ponúkajú nové riešenia ako content marketing a z koláča si ukrajujú aj noví internetoví hráči ako Facebook a Twitter, no displayová reklama je stále obľúbená.
Organický dosah na Facebooku ešte žije
V apríli 2012 zasahovali Stránky na Facebooku svojimi príspevkami asi 16 percent fanúšikov, pred rokom 5,5 percenta a dnes sa štandardný reach pohybuje len okolo 1,5 percenta. Sociálna sieť tak tlačí brandy do vyšších investícií na sociálnej sieti, DigiDay však pripomína, že stále dôležitejšia je kvalita príspevkov. Finančne podporovať tie, ktoré pred plánovanou platbou nezaujali dostatočný počet používateľov, nie je dobré riešenie. Naopak, neplatné posty s dobrou mierou interakciou Facebook zvýhodňuje viac ako v minulosti. Engagement má tak na organický zásah príspevku o niečo väčší vplyv ako kedysi. Správnym využívaním Facebooku tak dokážu značky stále osloviť svojimi komunikačnými posolstvami asi štvrtinu fanúšikov, uvádza DigiDay na základe štúdie SocialBakers. Pravda, je to menej ako v prípade osobností, ktorých reach je zhruba na úrovni 54 percent či profilov médií (58 %), ktorých príspevky sociálna sieť v news feede uprednostňuje.
Netflix si objednal seriál pre predškolákov
Video-on-demand služba Netflix sa dohodla na spolupráci s kanadským producentom Guru Studios. Od spoločnosti si objednala 13-dielny seriál pred deti v predškolskom veku s názvom Justin Time: The New Adventures. Pôjde o spin-off pôvodného seriálu Justin Time, ktorý má 52 častí a Netflix ho takisto vysielal, uvádza StreamDaily.tv. V Kanade pôvodný seriál vysielala stanica Disney Junior, na ostatných trhoch Disney Channel. Polhodinové epizódy by mal Netflix premiérovať v roku 2016. Do obsahu od kanadských producentov pritom spoločnosť investuje aj mimo detských žánrov, nedávno si tam objednala aj pôvodný seriál Between.
Instamarg… Instagram
Na fotoslužbe Instagram, ktorá patrí Facebooku, sa po novom dajú editovať popisky snímok, všimol si Mashable. Podobne ako na Facebooku, po editovaní príspevku sa zobrazí poznámka, že post prešiel úpravou. Zmenou prešlo aj menu Explore, ponúkajúce tipy na obľúbené fotky - v jednej skupine - Photos - sú populárne snímky, v novej skupine People sú návrhy na sledovanie ďalších používateľov.
Homeland dostane aj piatu sériu
Americká platená televízia Netflix si objednala ďalšie série seriálov Homeland (aktuálne beží štvrtá séria) a tohtoročnej novinky The Affair. Novej sérii Homelandu o agentke CIA sa stále darí - týždenná sledovanosť na všetkých platformách dosahuje 6 miliónov divákov. Vzťahová dráma The Affair sa uviedla slabšie (premiéra oslovila iba polmilióna ľudí, týždenne ide o 3,9 milióna.)
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)