Cenzúra zo strany Googlu pomáha webom
Google musí na základe súdneho rozhodnutia vynechať z výsledkov vyhľadávania články, v ktorých ide o už neaktuálne informácie, potenciálne poškodzujúce fyzickú či právnickú osobu. Tie môžu o vymazanie správy požiadať a Google je povinný tieto žiadosti posúdiť. Tento krok je podľa mnohých kritikov jasnou cenzúrou, na druhej strane si médiá šikovne pomohli. Na vlastných weboch upozorňujú na zablokované články a vďaka tomu zvyšujú čítanosť textov, ktoré pôvodne ani nemuseli veľmi zaujať. Napríklad článok britského Oxford Mailu o jednom súdnom procese mal iba 28 videní, no keď na zablokovanie článku upozornili, získal text až 13-tisíc klikov, píše Journalism.co.uk. Denník uviedol, že už sám stiahol v minulosti z webu články, keď na to bol dôvod, no nové nariadenie platiace pre Google budú iba zneužívať kriminálnici, politici či celebrity, o ktorých médiá napísali nepríjemné informácie.
Roboti vs. novinári
V tlačovej agentúre AP začali v júli aktívne používať robotov na písanie správ - spracúvajú informácie o hospodárskych výsledkoch správ, pri ktorých sa dajú predpokladať štandardizované vetné spojenia. Ako píše Poytner.org, každú správu skontroluje človek a občas obsahujú chybičku krásy, priznala agentúra. Cieľom je automatizovať spracovanie dát a odbremeniť novinárov, ktorí by sa mali venovať tvorbe reportáží.
Spotify sa spája s MTV
Švédsky hudobný start-up Spotify zaznamenal ďalší úspech, keď sa na spolupráci dohodol so spoločnosťou Viacom, prevádzkujúcou najväčšie hudobné stanice ako MTV či VH1. Na webstránkach staníc a ich aplikáciách budú môcť používatelia bezplatne počúvať skladby, ktoré do platforiem dodá práve Spotify. Služba bude zostavovať aj špeciálne playlisty viažuce sa ku konkrétnym televíznym reláciám vrátane veľkého eventu MTV Video Music Awards. Najmenej 150 rôznych playlistov zo siete Spotify bude dostupných prostredníctvom siete Viacomu, uviedla spoločnosť podľa Wall Street Journal.
Zdroj: SITA/AP
Nemci nemajú radi múry
Ochota čitateľov platiť za obsah médií na webe je aj po rokoch pokusov stále veľmi nízka. Podľa reprezentatívneho prieskumu nemeckého inštitútu MediaAnalyzer na tisícke respondentov (30 - 59 rokov) 27 percent schvaľuje paywall ako taký, no iba 8 percent by aj reálne zaplatitlo. Naopak 56 percent má negatívny prístup k plateniu článkov. U tých, čo platia, je najväčší záujem o celoštátnu či regionálnu tlač. Viac než polovica (55 %) z platiacich čitateľov si kupuje iba jednotlivé články. Najčastejším dôvodom pre odmietanie platenia sú príliš vysoké ceny či nedostatočné možnosti platiť za obsah. Všetky výsledky na Meedia.de.
Facebook definitívne môže prevziať Oculus
Sociálna sieť Facebook dokončila akvizíciu firmy Oculus, špecializovanej na virtuálnu, takzvanú augmented realitu. Obchod za dve miliardy dolárov ohlásili už v marci, regulačný orgán FCC ho schválil v apríli a teraz dostal súhlas úradu pre korporácie kalifornskej vlády, píše Techcrunch. Technológia Oculusu je použiteľná v prvom rade v hrách, no mohla by sa využívať aj pri mítingoch.
Rising Star Američanov neohúril
Speváckej súťaži Rising Star, ktorá má byť vďaka svojmu interaktívnemu prvku – priamemu hlasovaniu divákov pomocou mobilných zariadení - nástupcom Superstar či The Voice, sa pri premiérovom nasadení na americkom trhu veľmi nedarí. Stanica ABC zaznamenala v nedeľu doterajšie minimum formátu, ktorý sledovalo 4,06 milióna Američanov. Dosiaľ najväčšie publikum mala prvá časť vysielaná 22. júna – 5,2 milióna. Trhový podiel ostatnej epizódy Rising Star v cieľovke 18 – 49 dosiahol tri percentá. Talentová šou sa musela skloniť pred seriálom Unforgettable, ktorý na CBS sledovalo 6,41 milióna divákov, vyplýva z údajov TVbytheNumbers.
Zdroj: youtube.com
Chýba vám myšlienkový poryv pri písaní?
Tu máte priehrštie tipov. Poynter.org sa spýtal 14 autorov, ako si pomáhajú, ak sa pri písaní článku zablokuje mozog a slová nie a nie plynúť. Niekto jednoducho začne zo seba súkať jedno slovo za druhým a nakoniec z toho skôr či neskôr vznikne inteligentná veta. Ďalšia novinárka našla oslobodenie pri vyťukávaní textu na iPhone alebo navštívení kaviarne. K ďalším tipom patrí stanovenie si mini-deadlinov, rozprávanie sa o článkoch s niekým iným či vyhľadanie ďalších zdrojov. Skúsenosti amerických autorov si prečítate tu.