Pozrite si nový vizuál Jednotky a Dvojky STV

Zdroj: vysielanie Dvojky STV

Bratislavské kreatívne štúdio Milk zverejnilo nový vizuálny koncept, ktorý pripravilo pre televízne programové služby Rozhlasu a televíziu Slovenska (RTVS). Na jeho úplnom začiatku mala byť stanovená premisa, že dizajnová identita RTVS nebude svojou povahou súťažiť s ostatnými televíziami na Slovensku alebo reagovať na ich ident.

rtvs_logo_oficialne
rtvs_logo_oficialne

"Koncept má byť moderný, avšak od diváka nič nasilu nevyžadovať. Zároveň bolo určené, že identita Jednotky a Dvojky má byť odlišná, spojená len určitým spoločným menovateľom," vysvetlil Milk na videoserveri Vimeo. Jasne určené tiež podľa popisu bolo, že komunikácia nebude postavená na “celebritách” ani “noname” ľuďoch z castingu.

Milk ďalej uvádza, že sa chcel pri tvorbe vizuálu vyhnúť výtvarným a animačným postupom bežne používaným v slovenskom televíznom prostredí. "Výsledkom bolo rozhodnutie, že komunikácia s divákom bude prebiehať cez každodenné a obyčajné predmety – predmety, ktoré všetci poznajú a ktoré sa divákom spájajú s intímnymi zážitkami (napríklad z detstva), predmety, ktoré môžu fungovať ako fragmenty pamäte. Individuálnej aj spoločenskej," popisuje.

Vizuál Jednotky je tak postavený na predmetoch ako nafukovacia bábika, starý gramofón či stolná lampa. Prvý kanál má vďaka nim vystupovať ako "symbol všetkého, čo máme radi". "Aby sa však nová identita odlíšila od prvoplánového retra, výsledné scény sú silno saturované, často len dvojfarebné. Finálny výber použitých predmetov nepozostáva len zo starších, ale je doplnený aj o nové. Táto kombinácia načrtáva akýsi vývoj, ukazuje, ako novšia forma cituje tú staršiu, že staré a nové veci majú jasne definovaný vzťah a vyvíjajú sa – presne ako ľudia," vysvetľuje kreatívne štúdio.

Ďalšou charakteristikou konceptu má byť podľa zverejnených informácií minimálna miera pohybu v obraze. "Znelky sú tak v absolútnom kontraste k iným televíziám. Táto skromnosť a umiernenosť je na jednej strane moderná, na druhej strane akoby potvrdzovala myšlienku, že cieľom vysielania verejnoprávnej televízie nie sú primárne čísla sledovanosti, ale najmä kultivácia verejného priestoru."

Pozrite si nový vizuál Jednotky a Dvojky STV



Nová vizuálna identita Dvojky vychádza podľa Milku z charakteru jej programovej skladby, a zároveň ju definuje. "Dvojka ako priestor pre rôzne štýly, rôzny vkus, rôzne témy. Priestor, kde si každý nájde to špecifické, to, čo ho zaujíma. Od dokumentu, cez regionálne témy až po šport. Vizuál je vytvorený paradoxne – čiernobielo a kontrastne. Tento kontrast tak svojou duálnou a neutrálnou povahou vytvára priestor, kde môže vyniknúť samotný obsah Dvojky," uzavrelo kreatívne štúdio.

Milk s RTVS podpísal zmluvu o vytvorení diela za približne 108-tisíc eur (vrátane DPH). Nový vizuál Jednotky a Dvojky STV vytvoril v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Spoločným identifikačným prvkom logotypov všetkých programových služieb RTVS je počnúc dnešným dňom dvojbodka. Nové logá rozhlasových programových služieb predstavil RTVS koncom januára. Novú vizuálnu identitu verejnoprávnej inštitúcie sprevádza aj kampaň s ústredným sloganom "Spolu pre vás".

Vizitka nového vizuálu Jednotky a Dvojky STV

Kreatívny a vizuálny koncept: Martin Jenča, Viliam Csino
Dizajn: Martin Jenča, Martin Kahan, Matej Špánik
Réžia a kamera: Viliam Csino
Hudba a sound dizajn: Viktor Hazard / Fatmusic
Animácie: Martin Jenča, Viliam Csino
Rekvizity a set dizajn: Juraj Rattaj, Samuel Rihák
Produkcia: Zolo Kis, Pavulína Zeliesková, Veronika Vrabcová, Júlia Oravcová