Indická televízia šla na protest do tmy
Indickej stanici NDTV domáci regulátor zakázal vysielať britský dokument India’s Daughter, ktorý sa venuje znásilneniu a vražde študentky Jyoti, ktoré spáchala skupina mladíkov v Dillí v roku 2012. Vysielateľ však v reakcii v nedeľu večer neponúkol divákom náhradný program, ale čiernu obrazovku ako formu protestu, informuje Mashable.
Dokument už minulý týždeň vysielala BBC, ktorej sa indické orgány takisto pokúsili v tom zabrániť. Televízia napokon snímku zaradila dokonca o deň skôr. Indii sa dokument nepozdáva aj preto, že v ňom dostal priestor jeden z obvinených útočníkov, ktorý vo filme povedal, že za čin je zodpovedná obeť... India dokument považuje za celosvetové sprisahanie voči krajine, kde udalosť spred takmer troch rokov vyvolala značné nepokoje. Film bol chvíľu dostupný aj na YouTube, odkiaľ však všetky kópie zmizli a používateľov, ktorí ich nahrávali, zablokovali. Snímka je momentálne dostupná len v archíve BBC, ale iba pre obyvateľov Veľkej Británie.
Facebook má problém kvôli tučnému „smajlíku“
Skupina aktivistov vyzvala Facebook, aby spomedzi emotikonov, ktorými sa v statusoch dajú vyjadriť pocity, odstránila ikonu s popisom „tučne“. Žltá tvár má v tomto prípade ružové líca a dvojbradu.
Petícia na Change.org mala v pondelok podvečer už takmer 16-tisíc podpisov. V úvode k petícii napísala iniciátorka podpisovej akcie Catherine Weingarten „Ako niekto, kto zápasil a prekonal problémy so stravovaním, viem, aké to je, keď sa cítite tučná. Roky som strávila negatívnymi myšlienkami o mojom tele, a príliš veľa dní hladovaním, v snahe zhodiť váhu“. Používatelia, ktorí vo facebookom statuse zobrazia spomínaný emotikon s heslom „cítim sa tučný“, si podľa nej uťahujú z ľudí, ktorí majú nadváhu a môžu mať tiež stravovacie problémy. Facebook pre Mashable uviedol, že používatelia môžu vyjadriť svoje pocity stovkou rôznych emotikonov. Sociálna sieť podľa hovorcu poskytuje informácie na tému stravovacích porúch a spolupracuje so špecializovanou organizáciou.
Profimedia prevzala klientov a portfólio Isify
Profimedia, najväčšia fotobanka v strednej a východnej Európe, kúpila od konkurenčnej firmy Isifa kompletnú editoriálnu časť biznisu, teda zmluvy so zákazníkmi a dodávateľmi. Spoločnosť tak vydavateľským domom aj reklamným agentúram ponúkne zábery od 90 percent všetkých dodávateľov fotiek z celého sveta, napísala ČTK na základe informácie v týždenníku Euro. Snímky, ktoré boli v databáze Isify, uvidia klienti na stránkach Profimedie. Majiteľ spoločnosti Scandal Media Group Karel Vágner, ktorý Profimediu pred niekoľkými týždňami získal od investičného fondu Genesis, dodal, že firma sa bude usilovať o to, aby klientom zabezpečila najlepšie podmienky na trhu.
New York Times na Instagrame
Oficiálny primárny účet na fotosociálnej sieti Instagram už má aj americký denník The New York Times. Ten mal dosiaľ v rámci appky len niekoľko samostatných tematických profilov pre šport, cestovanie či módu. Na novom profile chce ponúkať pútavé obrázky od vlastných fotografov aj spolupracovníkov, uvádza Poynter.
New York Times začal na Instagrame fotografiami zo Sierra Leone, kde obyvatelia bojujú s vírusom eboly. Účet na Instagrame je pre denník ďalší krok k tomu, aby bol viditeľnejší na sociálnych platformách. Od minulého roka vedie oddelenie pre rozširovanie publika Alexandra MacCallum, podľa ktorej aj účet na Instagrame môže pomôcť zvýšiť povedomie o značke a zabezpečiť nových čitateľov. Manažérka, ktorá do editorského tímu prišla z obchodného oddelania, angažovala po svojom nástupe nového človeka pre stratégiu na sociálnych sieťach. Redaktorov Facebooku a spol. zároveň presadila do newsroomu pre lepší kontakt s novinármi. Po tomto kroku sa traffic webu v uplynulých mesiacoch zvýšil, dodáva Mashable.
Podporovatelia ISIS si založili vlastný Facebook
Podporovatelia militantnej skupiny ISIS si vytvorili vlastnú sociálnu sieť v reakcii na to, že Facebook často blokuje stránky s militantným obsahom. Ako píše The Independent, Khelafabook (khilafah znamená kalifát) sa vizuálne ponášal na Facebook. Na úvodnej stránke bola mapa sveta posiata logami Isis. Web prestal po odhalení fungovať, v súčasnosti je na ňom iba statický obrázok s dlhšou správou. Podľa britského denníka pôsobil web amatérskym dojmom, veľa podstránok bolo prázdnych. Stránka je hostovaná v Egypte. Podporovatelia ISIS sa organizujú aj cez Twitter, ktorý blokuje účty nabádajúce k podpore ilegálnych činností. Na webe sa objavila aj výzva na zabitie zakladateľa Twitteru Jacka Dorseyho. Viac informácií.
Hosť moderátorke: Držte ústa. Tá mu vysvetlila, kto je pán
Novinárky to v arabskom svete niekedy nemajú ľahké, ak sú medzi ich respondentmi muži s ortodoxným pohľadom na postavenie žien v spoločnosti. To neznamená, že by si nevedeli obhájiť svoju pozíciu.
Libanonská moderátorka Rima Karaki sa v nedeľu napríklad kultivovaným spôsobom ohradila voči učencovi Šejkovi Al-Seba'imu, ktorý sa vyjadroval k téme kresťanov pridávajúcich sa na stranu ISIS. Moderátorka v istom momente prerušila jeho zdĺhavú odpoveď, čo sa hosťovi nepáčilo: „Počúvajte ma, neprerušujte ma. Budem odpovedať, ako sa mi zapáči.“
Neskôr dodal, že nebude odpovedať tak, ako to chce moderátorka, pretože prišiel, aby slúžil myšlienke, ktorej verí. R. Karaki Šejkovi Al-Seba'imu vysvetlila, že v relácii majú obmedzený čas. Po tom, čo hosť nepočúvol, mu vysvetlí: „V tomto štúdiu vediem program ja.“ Hosť jej na to už drzo povie, nech zatvorí ústa. „Je pod moju úroveň viesť s vami rozhovor. Ste žena, ktorá..“ Televízny štáb stíši úroveň zvuku.
Moderátorka na to zareaguje otázkou, ako môže rešpektovaný Šejk povedať moderátorovi, aby držal ústa. „Buď bude medzi nami vzájomný rešpekt, alebo sa konverzácia skončila.“
Podobne sebavedomo zareagovala nedávno aj moderátorka jednej saudskej televízie, ktorá spovedala historika na tému šoférovania žien. Respondent tvrdí, že ak sa ženám povolí, aby viedli autá, môže to viesť k sexuálnym útokom na ne. Na poznámku moderátorky, že ženy šoférujú aj v západných krajinách, historik odpovedá, že tam ženám neprekáža, ak sú znásilnené. Saudské ženy by podľa hosťa mali byť naopak vďačné, že ich muži všade vozia ako osobní šoféri.
Ako riešenie problému historik navrhuje, aby vláda doniesla zo zahraničia ženské šoférky, ktoré budú saudské ženy rozvážať. Moderátorka, ktorá už predtým vyslovila viaceré kritické otázky, sa v tomto momente už neudrží a začne sa smiať.
taz vyzýva na dobrovoľné predplatné
Nemecký denník taz sa pokúša získať príjmy navyše od internetových čitateľov, a to aj bez toho, aby zaviedol paywall. Takzvané dobrovoľné predplatné stojí 5 eur na mesiac a noviny k nemu spustili príslušnú kampaň. Jej slogan znie „taz je zadarmo. Za 5 eur mesačne“. Iniciatívu „Za taz si platím“ spustil denník už v roku 2011, teraz čitateľom vysvetľuje, že na to, aby mohol naďalej fungovať a prinášať na webe nezávislú žurnalistiku, potrebuje ročne aspoň 20-tisíc predplatiteľov, informuje DWDL.de. Aktuálne platí dobrovoľný príspevok len niečo vyše 1 500 používateľov.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)