Pozícia Markízy je dva mesiace po odchode z DVB-T oslabená, čo využila na zvýšenie ratingov Joj a v tlačových správach to aj často zdôrazňuje.
Markíza zas hľadá pozitíva v celkovej sledovanosti komerčných skupín, kde naďalej vedie, ale aj vo vyjadrení ratingov bez započítania DVB-T divákov.
„PR súboj“ sa udial aj v stredu. Markíza informovala, že vo februári ako skupina so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto uhrala celodenný trhový podiel v komerčnej cieľovke 25,4 percenta. Televízia uvádza, že bola v druhom mesiaci roka lídrom – viedla počas 18 z 28 dní.
O svojom celodennom líderstve v cieľovke 12 – 54 však v tlačovej správe hovorí aj Joj: na mysli má výkonnosť svojej hlavnej stanice s trhovým podielom vo februári 18,5 percenta.
Skupina Joj bola vo februári celodenným lídrom v univerzálnej cieľovke 12+ s podielom 24 percent. V oboch hlavných cieľovkách viedla Joj v prime-time (19:00 – 22:00) – u mladšieho publika s podielom 30,3 percenta, u celého s podielom 30 percent.
Markíza opätovne pripomína, že panel v peoplemetrovom meraní TNS prechádza zmenami a súčasné dáta ich ešte nereflektujú. „Zmeny nastali presunom významného počtu pôvodných divákov terestriálu k prijímateľom televízneho signálu prostredníctvom káblových, satelitných alebo IPTV operátorov,“ upozorňuje televízia.
Markíza aj preto v tlačovej správe spomína aj svoju výkonnosť bez započítania DVB-T, teda len v rámci svojho distribučného priestoru – v domácnostiach prijímajúcich televízny signál cez satelit či káblovku. U týchto divákov uvádza svoje celodenné líderstvo v celom februári okrem jedného dňa a v prime-time v 17 z 28 prípadov.
Joj naopak informuje, že vo februári rástla nielen medziročne, ale aj v porovnaní s tohtoročným januárom, keď si share v prime-time zlepšila v cieľovke 12 – 54 o 1,2 percentuálneho bodu.
Joj zároveň vysielala vo februári najsledovanejší program mesiaca – Noviny TV Joj. V nedeľu 12. februára si ich pozrelo 817-tisíc divákov starších ako 12 rokov (34,4 %).