RTVS novinku označuje ako pokračovanie Pošty pre teba, telerozhlas však spresnil, že relácia bude mať v budúcom roku inú podobu aj názov.

„Pripravujeme formát, ktorý bude Pošte pre teba veľmi podobný a je taktiež postavený na spájaní spoločných príbehov a osudov ľudí,“ načrtla televízia.

RTVS v piatok sama médiám poslala tlačovú správu, v ktorej ubezpečila, že K. Brychtová zostáva tvárou verejnoprávnej televízie aj relácie tohto typu. Televízia tak reagovala na článok denníka Plus Jeden Deň, ktorý ešte vo štvrtok vyšiel na titulke s headlinom Dostala padáka! viažucim sa ku K. Brychtovej.

RTVS informáciu dementovala a dodala, že zverejnené informácie priamo odporujú stanovisku, ktoré denníku poskytla.

„Katarína Brychtová patrí medzi najpopulárnejšie osobnosti nielen v televízii, ale aj v rozhlase. Zostáva naďalej tvárou verejnoprávnej RTVS a i v budúcnosti bude dôležitou súčasťou kľúčových projektov verejnoprávnych médií,“ napísal telerozhlas v stanovisku. Nový formát, ktorý nahradí Poštu pre teba, má byť Brychtovej „šitý na mieru“.

Poštu pre teba vysiela Jednotka dlhodobo v sobotnom slote po 20. hodine. Diváci poznajú z vysielania aj spin-off Pošta pre teba – Návraty, v ktorom sa štáb vydáva za účinkujúcimi z predchádzajúcich vydaní, aby zistil, ako sa za určitý čas zmenil ich život.

Reláciu pre verejnoprávnu televíziu dodáva spoločnosť Maya, ktorá ju vyrába podľa pôvodne talianskeho formátu. Za jeden diel platí RTVS aktuálne 15 500 eur bez dane. Televízia neuviedla, či s Mayou bude spolupracovať aj pri novinke. Spoločnosť produkuje pre RTVS aj ďalší sobotný formát, sériu Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou. 

Pošta pre teba po dekáde skončí. Nahradí ju nový formát s Brychtovou

Zdroj: RTVS

Pošta pre teba patrí v univerzálnej cieľovej skupine 12+ dlhodobo k najsledovanejším reláciám RTVS. V aktuálnej televíznej sezóne reláciu v priemere sleduje 388-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Deväť premiérových dielov vysielaných od septembra tohto roka malo priemerný trhový podiel 19,2 percenta v 12+. V tejto cieľovke sa vďaka tomu v čase vysielania relácie Jednotka často dostáva na miesto trhovej dvojky a neraz aj na líderskú pozíciu.

Vzhľadom na obsah programu zameraný na emotívne príbehy a stretnutia po rokoch sú čísla o poznanie nižšie u mladšej diváckej skupiny. V 12 – 54 má formát od septembra 2014 share 8,4 percenta a priazeň 95-tisíc divákov. Znamená to, že až vyše tri štvrtiny divákov Pošty sú ľudia nad 55 rokov.