Zdroj: TV Markíza
Vianočný film Tri oriešky pre Popolušku vysielaný na Štedrý deň o 20:00 sa stal najsledovanejším programom Markízy v tomto roku v strategickej cieľovej skupine 12 – 54.
Rozprávková klasika dosiahla sledovanosť 18,5 percenta, čo predstavovalo 611-tisíc divákov. Dovedna film sledovalo 888-tisíc ľudí starších ako 12 rokov – v univerzálnej cieľovke nešlo v prípade Markízy o tohtoročné maximum.
Popoluška mala počas týchto Vianoc slabší výkon ako vlani, keď dosiahla pri takmer identickom nasadení rating 20,9 percenta a share 43,2 percenta a vo všeobecnej cieľovke skoro milión divákov. Napriek tomu je rozprávka aktuálne najsledovanejším filmom tohto kalendárneho roka v slovenských televíziách.
V rebríčku Markízy film odsunula Popoluška z pozície najsledovanejšieho programu v roku úvodnú epizódu ostatného ročníka federálnej Superstar vysielanú 10. februára (597-tisíc divákov v 12 – 54 / 17,8 % / 39,0 %).
V poradí najsledovanejších programov roka vo všetkých slovenských televíziách patrí Trom orieškom pre Popolušku 10. miesto, vyššie priečky obsadili jednotlivé tretiny hokejových zápasov slovenskej reprezentácie z tohtoročného svetového šampionátu.
Popoluška dosiahla tentoraz trhový podiel 39,6 percenta a bola trhovou jednotkou. Joj kontrolovala rodinnou komédiou Sám doma a filmom Bláznivé Vianoce, čísla sledovanosti televízia nezverejnila.
Druhým najsledovanejším programom Štedrého dňa sa stala ďalšia vianočná rozprávka Perinbaba vysielaná podvečer s ratingom 10,8 percenta v komerčnej cieľovke a trhovým podielom 30,3 percenta.
Na Prvý sviatok vianočný boli najsledovanejším programom dňa Televízne noviny na Markíze s ratingom 15,2 percenta v 12 – 54. Dosiahli trhový podiel 39 percent a celkovo ich v univerzálnej cieľovke videlo takmer 900-tisíc ľudí. Na Druhý sviatok vianočný mala hlavná spravodajská relácia o čosi slabší rating, no vyšší share (14,6 % / 39,4 % v 12-54).
Druhým najsledovanejším filmom počas Vianoc aj v celom doterajšom priebehu roka bola Snehulienka na Markíze vysielaná 25. decembra. Kinohit s Juliou Roberts mal rating 14,2 percenta v 12 - 54 a trhový podiel 31,9 percenta.
Vianočné sviatky priniesli tohtoročné maximum aj pre stanicu Doma, ktorá odvysielala 26. decembra o 20:00 svoj najsledovanejší film v roku – Pestúnka pod stromček dosiahla rating 5,1 percenta v 12 – 54. Po finále druhej série seriálu Druhý dych išlo aj o celkovo najsledovanejší program stanice Doma v roku 2013. Film mal trhový podiel 12,2 percenta.