Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME) dnes oznámila finančné výsledky za prvý polrok 2020.

Čisté tržby za prvých šesť mesiacov dosiahla mediálna skupina na úrovni 279,4 milióna USD, čo je medziročný pokles o 12,1 percenta bez započítania kurzových pohybov. Prevádzkový zisk pred úrokmi, daňami a odpismi (OIBDA) celej skupiny klesol medziročne o 14,1 percenta.

Najviac zoškrtali zisk v Bulharsku, pohoršili si aj v Českej republike a Rumunsku. Okrem Slovenska zisk rástol aj v Slovinsku.

Neprehliadnite

Markíza mení majiteľa. Spoločnosť CME kupuje najbohatší Čech Kellner

Skupina stále vykazuje najvyššie tržby v Česku, kde za prvých šesť mesiacov dosiahli 95,1 milióna USD, čo je medziročne o  12,5 percenta menej. Nasleduje Rumunsko a Slovensko. Napríklad v Rumunsku dosiahli tržby úroveň 76,7 milióna USD (pokles o 8,4 percenta). Slovenská televízia vykázala za prvých šesť mesiacov tržby vo výške 43,2 milióna USD, čo je o 8,9 percenta menej ako vlani. 

Od marca do júna tohto roka skupina dosiahla tržby vo výške 135,5 milióna dolárov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to pokles o 23,2 percenta.

V spoločnom vyhlásení riaditelia skupiny CME Michael Del Nin a Christoph Mainusch uviedli, že "naše spoločnosti preukázali značnú mieru odolnosti voči pandémii Covid-19, ktorá začala ovplyvňovať biznis firmy v marci".

Neprehliadnite

Akcionári CME schválili ponuku na prevzatie od Kellnerovej PPF

Zatiaľ čo pandémia mala negatívny vplyv na trh s reklamou, k výraznému poklesu tržieb z reklamy došlo najmä v apríli a máji. Júnové výsledky vykázali podľa ich vyjadrení významné zlepšenie. Na základe súčasných rezervácií a objednávok v júli a auguste sa zdá, že výdavky sa vracajú na porovnateľné úrovne, aké boli zaznamenané v rovnakých obdobiach vlaňajška.