Podiely v 12-54 za rok 2010: Rozdiel medzi Markízou a Joj 9,2 bodov

Odstup Markízy od Joj pod desiatimi percentnými bodmi - celodenne aj v prime-time. Vzrastajúci nezáujem mladších divákov o vysielanie verejnoprávnej Jednotky. Postupné posilňovanie menších televízií a štvrtina divákov uprednostňujúca iné, než základné slovenské stanice. Také sú výsledky priemerného trhového podielu za rok 2010 v cieľovej skupine 12-54, na ktorú slovenské súkromné stanice začali v jeho úvode predávať reklamu.

Markízu sledovalo v uplynulom roku priemerne 31,7 % divákov, oproti roku 2009 tento priemer klesol o 0,6 percentného bodu z vtedajších 32,3 %. Konkurenčná Joj si polepšila, no podľa celodenného trhového podielu nie až tak výrazne - o 0,2 percentného bodu z 22,3 na 22,5 %. Rozdiel medzi obomi stanicami sa tak znížil na 9,2 percentného bodu.

Verejnoprávna Jednotka kontinuálne prichádza o posledné zvyšky mladého publika. Medziročne si pohoršila až o 1,3 percentného bodu z 11,2 % na 9,9 %. Zoslabla aj Dvojka - o 1,2 percentného bodu z 3,3 % na 2,1 %. Zrejme vďaka atraktívnym športovým podujatiam ako zimná olympiáda či majstrovstvá sveta v hokeji si športová Trojka medziročne polepšila aj napriek tomu, že posledné mesiace vysiela najmä monoskop. Jej priemer 1,6 % je o päť desatín percentného bodu vyšší ako v roku 2009.

Menším staniciam pomaly rastie podiel na trhu. Joj Plus si medziročne polepšila o tri desatiny percentného bodu z 2,5 % na 2,8 %. Na prvý pohľad omnoho výraznejší skok zaznamenala ženská Doma - z 0,7 % totiž stúpla o 1,6 percentného bodu na 2,3 %. Rok 2009 bol rokom vzniku stanice Doma - štartovala 31. augusta. Spravodajská Ta3 ostala stabilná, jej podiel vzrástol o desatinu percentného bodu na 1,4 %.

Zaujímavým údajom je, že viac než štvrtina mladších divákov dáva prednosť iným než základným slovenským staniciam. Ich podiel navyše medziročne stúpol o tri desatiny percentného bodu z 25,4 % na 25,7 %.

Trhové podiely 12-54 za rok 2010 – celodenne
(v zátvorke posun oproti roku 2009)

Markíza 31,7 % (- 0,6)
Joj 22,5 % (+ 0,2)
Jednotka 9,9 % (- 1,3)
Joj Plus 2,8 % (+ 0,3)
Doma 2,3 % (+ 1,6)
Dvojka 2,1 % (- 1,2)
Trojka 1,6 % (+ 0,5)
Ta3 1,4 % (+ 0,1)
ostatné televízie 25,7 (+ 0,3)

Trhové podiely 12-54 za rok 2010 – prime-time
(v zátvorke posun oproti roku 2009)

Markíza 34,3 % (- 0,2)
Joj 26,5 % (+ 0,5)
Jednotka 10,0 % (- 2,3)
Joj Plus 2,2 % (+ 0,3)
Dvojka 1,9 % (- 1,1)
Doma 1,7 % (+ 1,4)
Trojka 1,6 % (+ 0,6)
Ta3 0,8 % (+ 0,1)
ostatné televízie 21,0 (+ 0,7)

Najvýraznejšie silnejšia v prime-time oproti celodennému priemeru je TV Joj. Minulý rok si ju medzi 19:00 a 22:00 zapínalo priemerne 26,5 % divákov, čo je nárast o päť desatín percentného bodu v porovnaní s rokom 2009. Od Markízy ju delilo priemerne 7,8 percentného bodu. Líder napriek rastu Jojky zostal stabilný - v hlavnom vysielacom čase dosiahol priemer 34,3 %, čo je o 0,2 percentného bodu menej ako v roku 2009.

Jednotka klesala najviac zo všetkých staníc aj v prime-time, pohoršila si o 2,3 percentného bodu na 10 %. Dvojka klesla z 3 % na 1,9 % a ako jediná si opäť polepšila Trojka o šesť desatín percentného bodu na 1,6 %.

Z menších staníc aj v prime-time vedie Joj Plus pred Doma. Jojka pre starších si polepšila o tri desatiny percentného bodu na 2,2 %, ženská Markíza o 1,4 percentného bodu na 1,7 %. Podiel Ta3 narástol o desatinu percentného bodu na 0,8 %.

V prime-time je podiel ostatných staníc o niečo nižší ako celodenne, stále však prekračuje hranicu dvadsiatich percent. Medziročne si tento balík polepšil o sedem desatín percentného bodu na priemerných 21,0 %.