„To bol zase krásny deň, baby a chalani,“ uviedol nedeľné Počasie M. Labuda. Známy herec sa počas vysielania držal zaužívaného scenára a priniesol všetky predpovede, na ktoré sú diváci zvyknutí. Vecné informácie však kombinoval s vtipnými vsuvkami.

V prípade netradičnej predpovede išlo o kampaň O2, ktoré bolo sponzorom relácie. Počas nej sa v grafike objavila injektáž s textom „Asi trochu preháňame, však? Rovnako ako so Zlatým O2 Paušálom“.

O2 vo svojej aktuálnej kampani tvrdí, že to „prehnalo s dátami“ – k vyšším paušálom operátor pridal za nezmenenú cenu gigabajty navyše. Aj Labudove slová odkazovali na wording z kampane O2.

„Ako sme mohli vidieť, Počasie to v najbližších dňoch s prekvapeniami príliš nepreženie. Znamená to, že zrána treba rátať s hmlou, cez deň prevažne slnečnou oblohou, na ktorej sem-tam sa môžu vyskytnúť lietajúce uškatce, balancujúce na veľrybom gejzíre. To tu mám fakt napísané. Nemám teplotu?“ pokračoval herec v predpovedi. Uškatec Tóno je hlavným hrdinom kampane O2. „Tak zase zajtra a bez preháňania. Bude to nuda,“ rozlúčil sa M. Labuda.

Markíza potvrdila, že sponzorom nedeľného Počasia bolo O2. Detaily o kampani neuvádza. S M. Labudom, pochopiteľne, v úlohe moderátora predpovedí nepočíta. „Vysielanie predpovede Počasia s netradičným moderátorom bolo z dôvodu oživenia vysielania a inovácie tradičných programových štruktúr. V tejto chvíli išlo o jednorazovú záležitosť,“ uviedol PR manažér televízie Lukáš Kočišek.

Aktualizované 16. 10.: Aj samotný operátor uviedol, že vo vysielaní markizáckej relácie išlo o jeho kampaň. „V prípade Počasia s Mariánom Labudom ide o jednorazový netradičný formát na podporu našej jesennej kampane, v rámci ktorej sme to v O2 trochu prehnali. V tomto duchu ‚preháňania‘ sa nesie aj celá naša kampaň, vrátane TV spotu. Za nápadom stojí už tradične naša inhouse agentúra Oliver Agency Central Europe,“ priblížila Andrea Baloghová, špecialistka externej komunikácie O2.

Komerčné spolupráce pri Počasí Markíza už v minulosti realizovala. Okrem klasického sponzoringu bola špeciálnym projektom kampaň značky Zlatý Bažant '73, keď dostala predpoveď jednorazovo retro podobu a moderoval ju Jozef Iľko.

Markíza má však skúsenosti aj s tým, keď Počasie moderoval herec v „štandardnom“ režime, tede nie v spolupráci s klientom. Televízia priestor dávala Jurajovi Mokrému, ktorý Počasie v minulosti uvádzal v uvoľnenejšom štýle cez víkendy.

V súčasnosti moderujú večerné markizácke Počasie Miroslava Almásy a Katarína Kulová. Trojicu rosničiek dopĺňa Lenka Debnárová, ktorá hlási predpoveď počasia v rámci spravodajských blokov Telerána, kde sa strieda s M. Almásy.

Markíza je momentálnou jedinou stanicou, ktorá má v tomto type programu vlastné tváre. Televízia Joj zapojila do vysielania Najlepšieho počasia troch odborníkov – meteorológov Miriam Jarošovú, Petra Jurčoviča a hydrológa Michala Hazlingera. RTVS má v televíznom Počasí taktiež odborníkov zo Slovenského hydrometeorologického ústavu.