RTL predstavila svoju ponuku na sezónu 2015/2016 v závere júla. V piatok štartuje prvý z jej highlightov – nová séria reality šou Ich bin ein Star – Holt mich hier raus. Spolunažívanie celebrít v džungli podľa pôvodne britského formátu necháva známe osobnosti zažiť niekoľkodňový pobyt na odľahlom mieste v Austrálii a získavať si sympatie divákov. Jeden z účinkujúcich v závere získa titul kráľa džungle.

Od 11. septembra prinesie RTL novú tanečnú šou Stepping Out, ktorej námet pochádza takisto z Veľkej Británie. V Nemecku pôjde prvý raz, na rozdiel od Let‘s Dance nesúťažia dvojice zložené z amatéra a profesionála, ale páry, ktoré spolu žijú aj v súkromí. RTL ale v priebehu roka chystá aj už spomínaný, osvedčený formát Let‘s Dance.

Plány na novú sezónu už predstavila aj RTL. Pozrite si, čo chystá nemecký líder

Porota súťaže Stepping Out Zdroj: RTL

Na jeseň bude RTL hľadať aj ďalší „Supertalent“ podľa licencovaného formátu Got Talent, ktorý sa vysiela aj u nás (Joj). Pre víťaza má nemecká televízia 100-tisícovú odmenu, nováčikom v trojčlennej porote bude speváčka a moderátorke Inka Bause.

Z vlastnej tvorby prinesie RTL svoj hlavný filmový trhák o afére s armádnymi lietadlami Starfighter – Sie wollten den Himmel erobern, ktorý sa mal vysielať už v prvej polovici tohto roka, no stanica ho po tragédii lietadla Germanwings odložila. Naň sa viaže aj dokument o obetiach – pilotoch z lietadiel označovaných slangovo ako „Starfighter“.

Plány na novú sezónu už predstavila aj RTL. Pozrite si, čo chystá nemecký líder

Starfighter - Sie wollten den Himmel erobern Zdroj: RTL

Novým televíznym filmom bude snímka Die Turnschuhgiganten, v ktorej sa tvorcovia pozreli na zákulisie úspechu výrobcov obuvi Adidas a Puma.

RTL výrazne promuje aj svoj nový osemdielny seriál Deutschland 83, ktorý koprodukovala aj americká AMC. Dej sa vracia do 80. rokov do obdobia studenej vojny a zobrazuje osudy mladého špióna Jonasa Naya.

V novej sezóne pokračuje na RTL aj seriál Kobra 11, už svojou 20. sériou. Jej dvojhodinový pilot uvidia diváci vo štvrtok 10. septembra.

V komediálnom žánri pripravila televízia novú reláciu Mirjas wilde 13, v ktorej sa zabávačka Mirja Boes bude vracať ku kurióznym témam z predošlého týždňa.

Vtipné prekvapenia chce RTL ukázať v ďalšej comedy šou Bülents große Überraschungsshow, v ktorej sa komediant Bülent Ceylan vydá po krajine a bude chystať rôzne nečakané a zábavné kúsky, do ktorých zapojí aj známe tváre.

Plány na novú sezónu už predstavila aj RTL. Pozrite si, čo chystá nemecký líder

Bülents große Überraschungsshow Zdroj: RTL

Renkingové šou zastúpia na RTL popri hudobnej Chart Show aj Die 25, kde sa hľadajú „naj“ podľa zvolenej aktuálnej témy a Germanys Top 50, v ktorej bude televízia v dvoch vydaniach hľadať najobľúbenejšie osobnosti v krajine mužského a ženského pohlavia. Výsledky bude zisťovať v auditovanom prieskume.

Vo výpočte formátov na celú sezónu RTL nespomína všetky pripravované projekty – v roku 2016 však napríklad počíta aj s ďalším ročníkom Superstar. V priebehu sezóny prinesie aj pokračovanie Milionára, Chart Show, súťažných formátov 5 gegen Jauch a Die 2, ako aj I like the..., v ktorom sa televízia vracia do jednotlivých dekád z minulosti, mapujúc historické fenomény.

Ako dodáva DWDL.de, v reality žánri nebudú chýbať ďalšie vydanie Farmár hľadá ženu, Nevesta pre milionára či ďalšia zoznamka Schwiegertochter gesucht a licencované pátranie po „stratených“ známych Vermisst (Endemol).

Poistných podvodníkov bude aj na jeseň odhaľovať docu-soap Die Versicherungsdetektive a reštaurácie testovať Restauranttester. Bývalá tvár tejto šou Christian Rach sa vo formáte Rach undercover pozrie na najhoršie reštaurácie v krajine a zistí príčiny ich zúfalého stavu. Ešte väčšou investigatívou bude obľúbený publicistický formát Team Wallraff.

Zo športu má RTL v ponuke kvalifikačné zápasy domácej futbalovej reprezentácie, ako aj boxerské súboje Vladimira Klička. V tomto kalendárnom roku vysiela aj preteky formuly 1, práva na budúci rok zatiaľ nezískala.

RTL si v Nemecku dlhodobo udržiava pozíciu trhového lídra v komerčnej cieľovke 14 – 49, na ktorú cielia aj ďalšie najsledovanejšie súkromné stanice ProSieben, Sat.1 či Vox.

V univerzálnej cieľovke 3+ nemecké komerčné stanice v trhovom podiele zaostávajú, aj v predošlej sezóne boli lídrami verejnoprávne ZDR a Das Erste.