Nova International je na Slovensku „náhradou“ za pôvodnú Novu, ktorú začiatkom marca operátori vyradili. Kanál bol dosiaľ reportovaný v rámci súboru „slovenské stanice“, po novom už budú jeho dáta zverejňované odberateľom samostatne.
Podľa informácií Mediálne.sk namerali napríklad v stredu peoplemetre Nove International celodenný trhový podiel 0,7 percenta v komerčnej cieľovke 12 – 54.
V prime-time medzi 19. – 23. hodinou mala Nova International share 1,2 percenta. Stanica v stredu večer vysielala reality šou Zámena manželiek.
Na porovnanie Prima Plus, ktorá na Slovensku vysiela od januára tohto roka, mala v stredu u mladšieho publika celodenný share 0,3 percenta a v prime-time o desatinu percentuálneho bodu vyšší. Ambíciou Primy je dosiahnuť postupne 2-percentný trhový podiel.
Penetrácia nových staníc českých komerčných televízií sa postupne zvyšuje v domácnostiach vrátane účastníkov prieskumu merania sledovanosti – po tom, čo kanály začali zaraďovať viacerí operátori. Pôvodnú Novu a Primu museli vypnúť pod hrozbou žalôb.
Je zrejmé, že Nova International a Prima Plus sa na čísla sledovanosti pôvodných staníc nedostanú, čo ani nie je ambíciou televízií.
České stanice si u nás až donedávna podľa dostupných informácií ukrajovali z trhu zhruba 12-percentný podiel, čím znižovali ratingy a tým aj reklamné príjmy domácim vysielateľom. Nova a Prima však na rozdiel od nových kanálov International a Plus vysielali akvizície či licencované šou. Značná časť divákov bola na pôvodné brandy staníc zároveň historicky navyknutá.
V prípade Novy International je predajcom reklamného času sesterská Markíza. Klienti sa obracajú na slovenskú televíziu, objednávky sa ďalej procesujú v systéme Novy.
Primu Plus predáva obchodné oddelenie Joj Group. Stanica doplnila súbor kanálov Joj, v ktorom majú podľa rozdelenia GRPs stanice Joj, Plus, Wau a Prima Plus pomer 72:19:8:1.