Štvrtá séria sladkej šou počas ostatnej nedele opäť prekvapila. Po prepade sledovanosti druhej epizódy sa výkon šou enormne vyšvihol nahor. A prekonal vlastné rekordy. Pečie celé Slovensko v nedeľnom slote drví konkurenciu a relácia je vôbec najsledovanejším program na trhu a prekonáva aj markizácky Dunaj. Markíza s Jojkou môžu len závidieť čísla, ktoré Pečie celé Slovensko prináša STVR.
Tretia epizóda v nedeľu prevalcovala konkurenciu so sledovanosťou 8,5 % a trhovým podielom 26,5 % v cieľovej skupine 13-55. Celkovo pri obrazovkách sedelo rekordných 542-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Ide tak o sezónny rekord Pečie celé Slovensko.
Druhým najsledovanejším nespravodajským programom nedele bolo podvečerné Nové bývanie na Jojke. To však v cieľovke 13-55 dosiahlo sledovanosť 6,2 %, čiže sladká šou mala obrovský náskok. Zaujímavosťou je, že Nové bývanie je najúspešnejší nespravodajský formát Jojky tejto jesene. Dlhoročná relácia dosahuje najvyššiu sledovanosť a s prehľadom a vysokým náskokom prekonáva hrané seriály aj ťažiskovú šou Česko Slovensko má talent.
Ako sa sledovali ostatné dve epizódy Pečie celé Slovensko? V cieľovej skupine 13-55 uhrala druhá epizóda 8,1 % sledovanosť s 24,4 % trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo 482-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. STVR bola síce jednoznačnou jednotkou na trhu, avšak oproti prvej epizóde sa sledovanosť relácie zošmykla smerom nadol.
Prvá epizóda prevalcovala konkurenciu, celkovo si ju pozrelo 522-tisíc divákov v 12+. Ide o historický druhý najlepší štart sladkej šou. Najviac divákov si, prirodzene, Pečie celé Slovensko pozrelo počas prvej série, keď malo 545-tisíc divákov v 12+. V cieľovej skupine 13-55 táto epizóda uhrala rekordnú 8,9 % sledovanosť s 27,1 % trhovým podielom.
Zábery zo štvrtej epizódy, ktorú odvysiela jednotka STVR u v nedeľu 20. októbra, si môžete pozrieť v galérii.
Ako sa sledovali ostatné série?
Uplynulú jeseň si jedenásť súťažných epizód tretej série pozrelo v priemere 485-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+, ďalších 25-tisíc si šou pozrelo v trojdňovej oneskorenej sledovanosti. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 sladká šou pripísala priemerný trhový podiel 22,6 %, pričom rekordnom bolo 27,8 % pri finálovej epizóde. Súťažné epizódy doplnil celebritný vianočný špeciál.
Druhú sériu odštartovala RTVS na jeseň 2022. Pekárska šou si zopakovala úspech z prvej série a pripísala si status najsledovanejšej jesennej šou. Priemerne si každú z jedenástich súťažných epizód pozrelo 493-tisíc divákov v univerzálnom publiku. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 si pripísala podiel na trhu 20,7 %. Druhú sériu doplnili dva celebritné špeciály. Jeden uviedla RTVS opäť pred Vianocami, no na druhý si diváci museli počkať až do Veľkej noci. Tento netradičný krok však RTVS vôbec nevyšiel, veľkonočný špeciál si pozrelo len 276-tisíc divákov.
Sladkú šou zameranú na výnimočné pečenie uviedla RTVS na obrazovky Jednotky na jeseň v roku 2021. V priemere si desať súťažných epizód prvej série pozrelo 539-tisíc divákov, finále sledovalo až 598-tisíc divákov. Súťažné epizódy doplnili ešte dva celebritné špeciály – vianočný a silvestrovský, ktoré už mali menej divákov, 496– a 410-tisíc.
Pečie celé Slovensko vychádza z formátu The Great Bake Off vytvoreného Love Production a licencovaného BBC Studios distribution. Celosvetovo obľúbená šou si získala srdcia divákov vo viac ako 30 krajinách sveta. Formát si divákov získava príjemnou atmosférou, dobrou náladou a kreativitou súťažiacich. Hoci v nej nechýbajú napätie a emotívne momenty, je určená pre celú rodinu a vyhýba sa kontroverzným situáciám, ktoré sú „korením“ iných reality šou.