Aký to bol rok?
Spokojní sme. Podarilo sa nám takmer všetko, do čoho sme sa pustili. Veríme, že tento rok skončíme mierne nad našim očakávaným biznis plánom. Vďaka výhodným ponukám a inováciám sa nám podarilo znova zaujať najviac zákazníkov spomedzi slovenských operátorov, ktorí prešli k nám alebo nám svoju vernosť opätovne potvrdili podpisom zmluvy. Som rád, že sme s Orange garanciou mohli priniesť novinku na slovenskom trhu, vďaka ktorej naši zákazníci vždy budú vedieť, že Orange im vie dať tie najvýhodnejšie paušály.
Na trh sme priniesli spolu s Fun rádiom novú službu Fun Fón určenú pre mladých ľudí s atraktívnymi cenami hovorov, SMS a dát s neobmedzeným prístupom k sociálnym sietiam. V oblasti dátových služieb sa nám podarilo zvýšiť konkurenčný náskok ďalším zvýšením pokrytia Orange 3G siete a jej rýchlosti na teoretických 14.4 Mbit/s. Teší ma, že sa nám vďaka týmto aktivitám darilo aj v tomto roku ešte viac posilniť lojalitu našich zákazníkov. Potvrdzuje to nielen dlhodobo klesajúci trend počtu prenášaných čísel ku konkurencii, ale aj počet zákazníkov, ktorí s nami podpísali v tomto roku zmluvu.
Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?
Síce a v tomto roku pokračovali dozvuky hospodárskej krízy, telekomunikačnú brandžu však dlhodobo najviac ovplyvňuje regulácia, ktorá spôsobila rozhodujúcu časť stagnácie sektora. Nepopieram opodstatnenosť regulačných snáh v určitom rozsahu, ak pomôže konkurencieschopnosti sektora. Bohužiaľ je však táto pomerne ľúbivá téma v súčasnosti používaná stále viac v politickom ako odbornom kontexte, čo už je za hranicou akceptovateľnosti, pretože poškodzuje inovačný apetít firiem na trhu a tým aj konkurencieschopnosť sektora.
Čo očakávate od budúceho roka?
V pracovnej oblasti sa najviac teším na to, že naši súčasní aj potenciálni zákazníci budú mať v budúcom roku znova niekoľko príležitostí presvedčiť sa, že najlepšou voľbou pre nich je Orange. V súkromnej oblasti sa mi snáď podarí byť ešte viac s rodinou ako v tomto roku.