Komediálnejšie ladenie denného seriálu odštartovala Joj pri aktuálnej sérii, ktorú na obrazovky uviedla 20. januára. Hoci Panelák vždy bol ladený aj humorne, zameraním sa na comedy mohla televízia sledovať výraznejšie odlíšenie od konkurenčného Búrlivého vína na Markíze, ktoré je skôr rodinným až romantickým seriálom.
Joj napokon od komediálneho Paneláka upúšťa, televízia priznáva, že diváci nie všetky zmeny ocenili. „Preto sa tvorcovia seriálu rozhodli vrátiť ho do podoby, ktorú ste si obľúbili najviac. Predovšetkým sa môžete tešiť na viac dramatických zápletiek,“ píše sa na webe Joj.sk. Humor napriek tomu zo seriálu podľa autora Andy Krausa nevymizne.
Televízia ruší prakticky všetky novinky, ktoré v najnovšej sérii uviedli tvorcovia v čase, keď bol ešte generálnym riaditeľom Joj František Borovský.
Okrem pridania humoru sa menil aj dejový koncept, ktorý zobrazoval vždy jeden deň v živote postáv – od rána do večera. Teraz sa vráti k predošlému variantu, keď je dej prerušený v napínavej večernej scéne a diváci na vyvrcholenie obrazu musia čakať do nasledujúceho dňa.
Už od pondelka 28. apríla sa okrem obsahových zmien upraví aj zvučka seriálu, ktorá bola od 13. série minimalistická. V animácii pracovala s interiérovými prvkami bytovky, no chýbali v nej seriálové postavy. To Joj zmení, uvedie novú hranú zvučku a zmenu aj v tomto prípade zdôvodňuje spätnou väzbou od divákov. Tým chcú tvorcovia vyhovieť aj vrátením charakteru Marcela Masláka v podaní herca Jána Koleníka.
Panelák je najdlhšie vysielaným pôvodným seriálom na Slovensku, Joj ho uviedla na jar 2008 a odvysielala už vyše tisícku častí.
Seriál si počas svojej histórie počas niekoľkých období držal pozíciu trhového lídra v hlavnom vysielacom čase. To neplatí kontinuálne od vlaňajšieho apríla, keď Markíza do prime-timeu posunula svoj vlastný úspešný projekt Búrlivé víno.
V januári tohto roka nasadili obe komerčné stanice seriály v slotoch oproti sebe – od pondelka do štvrtka o 20:30. V súčasnosti Markíza nevysiela Búrlivé víno v stredu, kde má priestor súťaž Hlas Česko Slovenska, Joj dáva Paneláku pauzu v piatok, keď nasadzuje súťaž Súboj národov.
V konkurenčnom súboji vlani vyskúšala Joj aj posun Paneláka do neskoršieho času o 21:30, tam sa začal vysielať na začiatku aktuálnej sezóny v auguste 2013, no televízia ho vrátila do pôvodného slotu už po dvoch týždňoch.
V reklamne dôležitej cieľovke 12 – 54 zaostáva Panelák za Búrlivým vínom v počte divákov o zhruba 140-tisíc. Tohtoročný priemerný rating seriálu Joj sa podľa informácií Mediálne.sk pohybuje okolo 250-tisíc divákov, Búrlivé víno má priemer 390-tisíc divákov. Výraznejší je odstup v univerzálnej cieľovke 12+, kde má seriál Markízy výraznejší náskok.
Vo vyjadrení trhových podielov v komerčnej cieľovke prináša Panelák Joj v tomto roku priemerný share 20,2 percenta, čo je stále nadpriemer stanice. Búrlivé víno zabezpečuje Markíze líderstvo na trhu s priemernou hodnotou tohtoročného podielu na úrovni 31,7 percenta.