Tohtoročný OTO trval takmer do pol dvanástej, aj v komerčnej cieľovke 12 – 54 mal viac divákov ako komerčné stanice – 308-tisíc. Trhový podiel u mladšieho publika dosiahol 26,6 percenta. OTO bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa, v 12+ celkovo druhým najsledovanejším, keď ho predstihli len Televízne noviny na Markíze.
Z historického hľadiska je vyše 600-tisíc divákov spomínaným maximom od roku 2010, keď odovzdávanie cien sledovalo viac ako 730-tisíc divákov. Vlani program videlo 551-tisíc ľudí, predvlani 587-tisíc. Päťročné maximum eventu platí aj pre cieľovku 12 – 54, nad 300-tisícovou hranicou bol OTO naposledy takisto v roku 2010 (394-tisíc divákov).
Sledovanosť OTO | ||||
Dátum | Rtg/12 - 54 (tis.) | Shr/12 - 54 (%) | Rtg/12 + (tis.) | Shr/12+ (%) |
11. marca 2009 | 421 | 39,8 | 731 | 42,3 |
13. marca 2010 | 394 | 32,0 | 734 | 37,1 |
12. marca 2011 | 248 | 20,3 | 553 | 27,9 |
9. marca 2012 | 216 | 17,3 | 464 | 22,4 |
16. marca 2013 | 271 | 22,3 | 587 | 28,6 |
8. marca 2014 | 269 | 23,1 | 551 | 28,6 |
14. marca 2015 | 308 | 26,6 | 601 | 30,6 |
Dvojkou bola v sobotu večer Markíza s filmom Rýchlo a zbesilo 5, ktorý uprednostnilo 275-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (23,2 %) a 339-tisíc celkovo (16,9 %).
Film na Joj Pán Popper a jeho tučniaky zaujal 169-tisíc mladších divákov (13,6 %), v 12+ išlo o 224-tisíc ľudí (10,6 %).
Tanec snov si polepšil, film Markízy zdolal v 12+
Nedeľný súboj dopadol najlepšie pre Markízu vďaka filmu 96 hodín: Odplata, ktorý sledovalo 384-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (30,2 %) a 522-tisíc celkovo (24 %).
Tanec snov na Joj si oproti prvej časti z predošlej nedele čísla zlepšil, v 12 -54 to však stačilo len na pozíciu trhovej dvojky: v komerčnej cieľovke sledovalo tanečno-charitatívnu šou 262-tisíc divákov (24,3 %). Naopak v 12+ Joj podľa peoplemetrov s 526-tisíc divákmi (28,5 %) tesne filmovú ponuku Markízy pokorila.
Značnú časť divákov mala opäť aj Jednotka s pôvodným seriálom Tajné životy. Ten boduje najmä u starších divákov, v 12+ si ho tentoraz pozrelo 435-tisíc ľudí (18,8 %). V komerčnej cieľovke išlo o 145-tisíc divákov (11 %).
V nedeľu podvečer premiérovala Markíza o 17:40 aj nový formát Domov na kľúč. Relácia o bývaní sa čiastočne prekrývala s etablovaným Novým bývaním o 18:00 na Joj, sledovanejší bol napokon druhý z formátov. Domov na kľúč mal v 12 – 54 pri premiére 175-tisíc divákov (19,4 %), Nové bývanie 223-tisíc (22,8 %). V 12+ zaujala relácia Markíza 265-tisíc ľudí (15,6 %), formát Joj mal priazeň 364-tisíc divákov (20 %).
Nové bývanie viac divákov nabralo podľa audienčnej krivky najmä po skončení Domova na kľúč s blížiacim sa spravodajským blokom a pribúdajúcim počtom divákov pri televízoroch. Markíza pred správami vysielala reprízu Kredencu, v slote tento rok skúšala aj medzičasom zrušený Reflex špeciál.
Televíznym novinám Markízy patrila pozícia najsledovanejšieho programu aj v nedeľu – sledovalo ich 413-tisíc mladších divákov (35,8 %) a 761-tisíc celkovo (36 %).
Búrlivé víno neohrozila ani premiéra Kandidáta
Piatkový večer ovládla Markíza, ktorá vysielala najsledovanejší nespravodajský program dňa – Búrlivé víno. Epizódu na konci týždňa nevynechalo 277-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (23,8 %), v 12+ išlo tradične o výrazne širšie publikum – 673-tisíc divákov (32 %).
Joj o 20:30 kontrovala premiérou slovenského filmu Kandidát, pozrelo si ho 187-tisíc mladších divákov (17,4 %) a 237-tisíc v 12+ (12,6 %).
Zdroj: TV Joj
Trhovou trojkou bola Jednotka s reprízou silvestrovského vydania talkšou Neskoro večer. Sledovalo ju 257-tisíc divákov z univerzálnej cieľovky pri podiele 12,2 percenta. V 12-54 to bolo 110- divákov, share bol na úrovni 9,6 percenta.
Výrazný nadpriemer dosiahla s piatkovou večernou ponukou menšia stanica Plus, ktorá zaradila komédiu Tučné babenky. Tá po 20:30 oslovila 127-tisíc divákov z komerčnej cieľovky pri podiele 11,5 percenta. V 12+ film sledovalo 162-tisíc ľudí (8,4 %).