Denný seriál Markíze v tomto roku vyriešil komplikovaný slot po 18. hodine, kde Joj bodovala s formátom Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Markíza v okne pred nasadením Oteckov vysielala Rodinné prípady, pred nimi skúšala aj formáty Koleso šťastia, Bez servítky, Majster pekár či reprízy Susedov. Najmä s Rodinnými prípadmi sa Joj dokázala dorovnať, ale nepresadzovala sa tak výrazne ako momentálne.

Až produkčne výrazne nákladnejší Oteckovia priniesli Markíze nadpriemerné čísla a od svoj štartu 1. januára si v slote permanentne držia pozíciu lídra.

Seriál navyše v pondelok zaznamenal svoj doteraz najvyšší trhový podiel v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 – na úrovni 42,7 percenta. Doterajšie maximum bolo 39,1 percenta z 1. marca. Oteckov v pondelok sledovalo 364-tisíc mladších divákov. V 12+ ich mal seriál 571-tisíc (34 %).

Kulinársku súťaž Moja mama varí lepšie ako tvoja videlo v pondelok na Joj 110-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (13,1 %) a 248-tisíc celkovo (14,9 %). Súťaž 5 proti 5 štartujúcu na Jednotke o 18:20 uprednostnilo 71-tisíc mladších divákov (8,1 %) a 214-tisíc v 12+ (12,4 %). 

Celkovo najsledovanejšia bola úplne prvá časť Oteckov vysielaná na Nový rok – videlo ju 408-tisíc mladších divákov. Priemer seriálu v 12 – 54 je 325-tisíc divákov pri podiele 34,1 percenta, čo je výrazne nad celodenným staničným priemerom – v prípade Markízy minulý týždeň dosahoval 22,3 percenta (v prime-time 19:00 - 22:00 to bolo 23,4 %). 

Sila Oteckov Markíze pomáha aj v ďalšej časti dňa – aj vďaka seriálu sa posilnila sledovanosť spravodajského bloku. Pondelkové Televízne noviny sledovalo 325-tisíc mladších divákov s podielom 32,5 percenta, čo takisto znamenalo líderskú pozíciu. Hlavná spravodajská relácia Markízy sa vlani držala pod 30-percentným shareom v komerčnej cieľovke.

Celkovo najsledovanejším programom boli v pondelok Susedia, ktorých sledovalo 384-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (32,5 %) a 628-tisíc v 12+ (28,1 %).

Inkognito na Joj si zvolilo 232-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (20,2 %) a 499-tisíc celkovo (23,1 %).

Hádanie povolaní sa prekrývalo aj s komediálnym seriálom Kuchyňa na Markíze, ktorý šiel medzi 21:20 – 22:00. Takisto si držal pozíciu lídra u mladých s 304-tisíc divákmi (28 %). V 12+ ho sledovalo 423-tisíc ľudí (21,1 %).