Investigatívnu novinárku zbavili obvinení
Slovinská žurnalistka Anuška Deličová sa vyhne väzeniu, rozhodli o tom miestne súdy. Trestné stíhanie bolo voči investagitívnej redaktorke najčítanejšieho denníka Delo vedené preto, že mala zverejniť citlivé údaje, ktoré patrili tajnej službe. Na základe nich poukazovala na prepojenie medzi politickou stranou SDS expremiéra Janeza Janšu a istou neonacistickou skupinou. Žurnalistke z ľavicovo orientovaného denníka hrozili pôvodne tri roky za mrežami. V obhajobe poukázala na to, že všetky informácie mala z voľne dostupných zdrojov – z Facebooku a z platformy WikiLeaks. V súvislosti s prípadom sa v Slovinsku upravuje aj legislatíva, v marci prijala krajina novelu, podľa ktorej zverejňovanie informácií tajných služieb nebude trestné, ak sa tak stane vo verejnom záujme, cituje agentúru APA portál Etat.at.
Netflix má vyše 62 miliónov zákazníkov
Počet predplatiteľov video-on-demand platformy Netflix sa v prvom kvartáli roka zvýšil o takmer 4,9 milióna používateľov, celkovo tak má služba 62,27 milióna abonentov po celom svete. V prvom štvrťroku Netflix expandoval do Austrálie a na Nový Zéland, čo takisto prispelo k rastu. Prírastok na takmer 50 trhoch mimo USA predstavoval v prvých troch mesiacoch roka 2,6 milióna používateľov, píše Reuters. Celkovo má službu mimo domovského amerického trhu predplatených 20,9 milióna ľudí. Všetci používatelia strávili sledovaním programov v rámci knižnice 10 miliárd hodín v prvom kvartáli. Príjmy spoločnosti stúpli medziročne o 24 percent na 1,57 miliardy dolárov. Zisk, ktorý znížil aj silnejúci dolár, bol na úrovni 23,7 milióna, čo bolo o 30 miliónov menej ako v rovnakom období vlaňajška.
Ako vylepšiť reklamné kampane na Facebooku
Tipov ako zaujať fanúšikov na Facebooku a byť úspešnejší pri inzerovaní nie je nikdy dosť. Balíček rád prináša Mashable, ktorý zhromaždil návody od ľudí z agentúr a zástupcov značiek. Tí napríklad pripomínajú, že na interakciu sa dá zaujímavo využiť aj cover photo, kam jeden výrobca koláčikov každý týždeň umiestňuje fotku toho fanúšika, ktorý „najroztomilejšie“ konzumuje donut. Ďalší radí pri platených reklamách vždy využiť možnosť viacerých variantov na tú istú propagáciu, iná rada hovorí o využití čo najšokujúcejších fotografií, keďže tie majú pri reklamách na Facebooku najväčšiu plochu a vysoký potenciál spraviť reklamu zaujímavú ako celok. Všetkých 14 tipov v angličtine.
WSJ po rokoch redizajnuje
Denník Wall Street Journal pripravuje na webe redizajn. Pôjde o prvý po siedmich rokoch a reagovať má vo veľkej miere na rastúci podiel návštev z mobilných zariadení. V prípade WSJ.com to znamená, že stránka bude responzívna. V marci tvorili podľa comScore z 30,7 milióna návštevníkov mobilné prístupy polovicu.. Po jej otvorení sa tiež zobrazí menej obsahu ako v súčasnosti, píše Journalism.co.uk. Nový dizajn uvedie Wall Street Journal 21. apríla.
Zdroj: Journalism.co.uk
Ringier spoplatnenému obsahu neverí
Švajčiarsky podnikateľ v médiách Michael Ringier napriek negatívnemu vývoju tržieb neverí spoplatňovaniu obsahu. Stratégia koncernu Ringier, ktorý na Slovensku a v ďalších východoeurópskych štátoch prevádzkuje spolu s nemeckým Springerom, sa teda naďalej bude spoliehať na inzertné tržby. Píše o tom Meedia.de v súvislosti s hospodárskymi výsledkami koncernu za rok 2014. „Mám pochybnosti o tom, či je digitalizácia záchranou žurnalistiky. S výnimkou zopár médií v angličtine nezarába s digitálnym obsahom nikto,“ uviedol v rozhovore pre Handelsblatt. V rámci skupiny tak bude spoplatnený iba švajčiarsky spravodajský web Le Temps, ostatné online médiá ostanú bezplatné. Podľa šéfa Ringieru Marca Waldera iba 2,5 percenta z čitateľov bezplatného obsahu konvertuje na predplatné. Tržby Ringieru klesli vlani o 40 miliónov švajčiarskych frankov na 988,5 milióna (957 mil. eur), zisk EBITDA klesol zo 123 na 82,3 mil. frankov (80 mil. eur). Podiel digitálu na tržbách pritom stúpol zo štvrtiny na necelú tretinu.
Koľko sa dá zarábať na YouTube
Dá sa uživiť YouTube videami? Podľa odhadov Outrigger Media dokonca celkom slušne, no potrebujete milióny zhliadnutí mesačne. Spomedzi tematických kanálov o varení a jedle mal v marci najviac prezretí charliscraftykitchen, ktorému narátali vyše 29 miliónov zhliadnutí videí. Outrigger Media odhaduje, že to osemročnej cukrárke Charli a jej ešte o tri roky mladšej kolegyni Ash, ktoré spolu vo videách vyrábajú sladkosti, mohlo priniesť vyše 127-tisíc dolárov, informuje AdAge. A to už po „okresaní“ zo strany Googlu, ktorý si z príjmov na YouTube berie väčšiu časť ako autori. Pravda, aj keď ide o amatérsky obsah, za podobnými kanálmi zväčša stoja profesionálni tvorcovia, ktorí prichádzajú s nápadmi a realizujú videá. Internetovým používateľom sú však známe len tváre spred kamery. Z módnych a lifestylových kanálov v marci Yuva zaznamenala vyše 35 miliónov zhliadnutí a zarobiť podľa odhadov mohla vyše 41-tisíc dolárov.
Condé Nast verí videám
Nemecká dcéra vydavateľstva Condé Nast verí videoobsahu, a preto otvorila samostatné oddelenie, ktoré bude mať na starosti práve tento segment. Vydavateľ časopisov Vogue, Glamour, GQ má vlastné štúdio v Mníchove, ktoré bude mať na starosti produkciu videí pre celé portfólio spoločnosti. Riaditeľom videooddelenia sa stal Carsten Schilkowski, ktorý predtým séfoval videoobsahu v nemeckom Yahoo, píše DWDL.de.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)