Do vedenia ORF sa ostro obul manažment speváčky, ktorá sa aktívne podieľala na propagácii podujatia a v rámci finálového večera v televíznej premiére predstavila dve pesničky. Tie však diváci verejnoprávnej televízie nevideli.

„Vynechanie Conchity je nepochopiteľné. To je akoby ste počas jedenástkového rozstrelu vo futbalovom zápase o majstra sveta dali reklamu. ORF sa opäť prezentovala ako mix ruskej štátnej televízie a nemeckej komerčnej stanice,“ nedával si servítku pred ústa manažér rakúskej speváčky René Berto.

Bola to pritom ORF, ktorá v roku 2013 odvážne poslala transgenderovú Conchitu ako zástupkyňu Rakúska do medzinárodného kola pesničkovej súťaže, v ktorom zvíťazila vlani so skladbou Raise Like A Phoenix.

V rámci 60. ročníka dostala speváčka priestor na ORF len v rámci otvorenia šou, v ktorej bola súčasťou úvodného čísla. Fanúšikom na sociálnej sieti vopred napísala, že ju uvidia len na platformách, ktoré počas šou nezaradia reklamu.

V časti po 23:30 pri vyhodnocovaní výsledkov počas hudobného predelu C. Wurst išli na ORF reklamy. Verejnoprávna televízia mohla zaradiť komerčné spoty, keďže celý galavečer bol rozdelený na viac blokov.

Vysielanie reklám na úkor vystúpenia domácej speváčky vysvetľovala ORF po vlne kritiky na Facebooku. Argumentovala snahou získať dodatočné finančné prostriedky, keďže ako organizujúci vysielateľ mala v súvislosti so šou nadštandardné výdavky.

Podľa ORF išlo o značné investície, ktoré nemôže čerpať len z platieb verejnosti, ale chcela ich refinancovať cez svoj druhý pilier – komerčné príjmy.

Ako vysvetlil šéf obchodu ORF Richard Grasl v reakcii pre agentúru APA, vďaka reklame počas Eurovízie zarobila televízia o takmer milión eur viac, ako je bežný zisk v čase, keď event tohto typu nevysiela.

Zur Info: Die Ausrichtung des Eurovision Song Contest stellt für den öffentlich-rechtlichen Broadcaster des jeweiligen...

Posted by ORF on 23. máj 2015

Eurovízia mala v Rakúsku historicky najvyššiu sledovanosť, podujatie z viedenskej Stadthalle si nenechalo ujsť 1,9 milióna divákov. ORF počas šou mala vyše 50-percentný share, sledoval ju teda každý druhý divák, ktorý v tom čase mal zapnutý televízor. V čase nočného vyhlásenia výsledok už mala ORF vyše 70-percentný trhový podiel.

Bez Conchity Wurst nemuseli byť rakúski diváci, ktorí boli ochotní prepnúť z ORF. Celý prenos bez reklám vysielala napríklad nemecká ARD, ktorú možno takisto u našich susedov naladiť. ORF svoju reprezentantku nevysekla z reprízy galavečera a v čase premiéry ju divákom ponúkla aspoň na webovom streame.