Ordinácia v ružovej záhrade funguje už štvrtý týždeň v novom režime. Markíza vysiela v utorky aj štvrtky dve 40-minútové epizódy svojho ťažiskového seriálu po sebe. Lepšie sa zatiaľ podľa informácií Mediálne.sk darí tej druhej, v nadpriemere stanice sú však naďalej obe.
Prvú Ordináciu vysiela Markíza v konkurencii ľudovej zábavy na Jednotke a Paneláka na Joj. Komerčná dvojka sa rozhodla ísť do priameho súboja s lídrom, ktorému sa v tomo čase so svojim denným seriálom až do začiatku tejto sezóny vyhýbala.
Nové nastavenie spôsobilo pokles trhových podielov Ordinácie na hodnoty od 34 do 36 percent. V minulej sezóne dosahovala bežne podiely okolo 40 percent, išlo však o dlhší časový úsek. Panelák zas mimo dosahu Ordinácie nemal problém rásť nad 30-percenté podiely, teraz ho to ťahá skôr k dvadsiatke.
Druhý diel Ordinácie čelí taktiež najmä ľudovej zábave na Jednotke a novému seriálu Jojky Odsúdené. Čísla dosahuje lepšie, aj vďaka dedeniu z prvej časti. Zatiaľ dvakrát sa mu podarilo prekročiť hranicu 40-percentného trhového podielu, podľa informácií Mediálne.sk si ho zapína priemerne 38,4 percenta divákov sediacich pri obrazovkách.
Zdroj: Markíza
Najlepšie sa doposiaľ darilo druhej časti zo štvrtka 10. septembra, ktorú si podľa tlačovej správy pozrelo 781-tisíc divákov a dosiahla tretí najvyšší podiel od začiatku tohto roka 42,2 percenta. Týždenný priemer Markízy je od začiatku sezóny 31,0 percenta.
V susednom Česku je Ordinácia suverénne najúspešnejší pôvodný seriálový projekt. Nova s ňou pravidelne dosahuje trhové podiely prevyšujúce 50 percent, a to v základnej cieľovej skupine 15+ i v strategickej 15-54. Obdobné čísla jej nedokáže zabezpečiť ani ťažiskový projekt Česko Slovenská SuperStar. Na Markíze útočí na 50-percentnú hranicu okrem Telerána a Televíznych novín jedine práve SuperStar.
• Prečítajte si: Rozhovor s Adrianou Kronerovou aj o Ordinácii v ružovej záhrade
Ordinácia má od tejto sezóny nový autorský tím na čele s kreatívnou producentkou Adrianou Kronerovou. V rámci deja sa tiež objavilo viacero nových postáv.
Zdroje dát:
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované.
Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.