Koronavírus priniesol veľkú neistotu aj do mediálneho odvetvia. Pokles tržieb sa týka všetkých mediatypov, kiná dokonca vzhľadom na opatrenia vlády nezarábajú z reklamy (ani vstupného) momentálne nič.
Najväčšie slovenské televízie si z inzertného balíka majú podľa odhadov mediálnych agentúr ukrojiť tento rok zhruba 40 - 45 percent z celkových investícií, čo zodpovedá sume viac ako 160 miliónov eur. V dôsledku pandémie sa však musia pripraviť na očakávaný pokles.
„Najviac zasiahnutý bude primárne druhý kvartál, na obdobie ktorého najvýraznejšie dopadnú krátkodobé rozhodnutia marketingových tímov,“ hovorí k situácii na trhu Dušan Horváth, managing director mediálnej agentúry Wavemaker, ktorá nakupuje mediálny priestor pre klientov ako Telekom, Slovenská sporiteľňa, Beiersdorf a Mondeléz.
Veľké zmeny v programe
Pre televízie má aktuálna situácia aj pragmatické dôsledky – výroba seriálov či zábavných šou je zastavená vzhľadom na karanténne opatrenia. Vysiela sa najmä to, čo bolo vyrobené v predstihu a hlavné stanice museli zmeniť plánovaný program.
Markíza od štvrtka zastavila vysielanie svojho úspešného denného seriálu Oteckovia, ktorý mal priestor v programe od pondelka do piatka. V podvečernom slote ho nahradia reprízy Rodinných prípadov.
Kedy sa Oteckovia do programovej štruktúry vrátia, je otázne. „V stredu 1. apríla bola odvysielaná posledná epizóda seriálu Oteckovia pred vynútenou prestávkou, keďže aktuálna situácia nám nedovoľuje nakrúcať nové časti. Oteckovia však rozhodne nekončia, naďalej vznikajú nové scenáre a sme pripravení pokračovať vo výrobe hneď, ako to bude možné,“ povedal PR manažér Markízy Lukáš Kočišek.
Rovnakú neistotu majú Markíza s Novou aj pri Superstar, kde sa končia kastingové kolá a šou sa blíži k záverečnej časti, ktorou sú finálové kolá pred veľkým živým publikom. Televízie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?