Markíza v informačnej kampani divákov edukuje o alternatívnych spôsoboch príjmu. Majiteľov klasických antén vyzýva, aby nič nenechali na náhodu. 

Tému sa televízia snaží komunikovať cez známu postavu starostu zo svojho seriálu Horná Dolná. Aj v seriálovej obci správa o nechytení Markízy od nového roka cez anténu vyvolala rozruch. Starosta však všetkých upokojil. Horný koniec si zriadil káblovú televíziu, do krčmy zaviedli satelit. 

„Však ako by to aj vyzeralo, keby sme my v našej dedine nemali Markízu v HD,“ hovorí v takmer minútovom spote starosta Hornej Dolnej, herec Peter Sklár. Markíza video nakrútila pri jazierku pred budovou televízie.

V ďalšom informačnom spote zas Svokra Gizka Oňová v kuchyni vysvetľuje výhody, aké jej táto zmena prinesie.

Markíza zmeny divákom objasňuje na špecializovanej podstránke akonaladit.markiza.sk. Zároveň spustila call centrum na čísle 0850 700 400.

Divákom odporúča televízia na webe kontaktovať operátorov v predstihu, pričom odpočítava počet dní na výmenu antény. Taktiež vysvetľuje, prečo k tomuto kroku došlo, ako si môžu Markízu po novom roku naladiť a čo to pre nich znamená.

„Aj týmto spôsobom diváci môžu sledovať televízne stanice v HD kvalite. Ak ste zmeškali niektorý zo svojich obľúbených programov či už seriál, správy alebo šou, môžete si ich pozrieť vo videoarchíve, získate prístup k HbbTV (teletext rozšírený o ponuku online obsahu, ako napr. spravodajské informácie, počasie a pod.) a množstvu ďalších atraktívnych služieb,“ vymenúva Markíza na stránke výhody tejto zmeny.

Markíza využíva na odkomunikovanie odchodu z terestriálneho vysielania všetky dostupné kanály. Na obrazovke beží počas vysielania informačný crawl, téme sa televízia venovala aj v hlavnom spravodajstve.

Reportáž v utorkových Televíznych novinách s názvom Nový spôsob vysielania hovorila aj o tom, že hoci je klasická anténa zadarmo, naladiť si stanice je niekedy umenie. Okrem technického šéfa Markízy Zdenka Ryšavého v príspevku vystupovali aj technologickí novinári Ondrej Macko (TouchIt) a Roman Calík (Techbox).

Markízu a ostatné televízie cez DVB-T sleduje podľa dostupných informácií okolo 12 percent divákov. Na druhom či ďalšom televízore má terestriálny príjem podľa Towercomu odvolávajúceho sa ho na prieskum GfK zhruba 30 percent divákov.

Najsledovanejšia televízia odchodom z DVB-T ušetrí značnú časť nákladov na vysielanie, ročné platby Towercomu za šírenie staníc Markíza, Doma a Dajto v SD kvalite sa pohybovali okolo päť miliónov eur. Stratégiou materského CME je navyše nie operátorom platiť, ale naopak svoj obsah poskytovať providerom za odplatu a získavať priame platby za koncových zákazníkov. 

Po odchode Markízy z DVB-T sa dá predpokladať prechod časti divákov k iným platformám. Napríklad Skylink očakáva v súvislosti s týmto krokom televízia prírastok okolo 20-tisíc nových zákazníkov.

Markíze minimálne dočasne môže spôsobiť odchod z terestriálu poklesy v peoplemetrovom meraní, zastúpenie domácností v paneli totiž zodpovedá podielu ľudí, ktorí televízny signál prijímajú cez jednotlivé platformy. Sledovanosť slovenských staníc cez bezplatné DVB-T je značná, keďže v platforme majú nižšiu konkurenciu ako v prípade multikanálovej ponuky na satelite či v káblovke.