Spoločnosť AMC Networks International Central and Northern Europe (AMCNI CNE) oznámila uzavretie viacročnej a multiteritoriálnej dohody so spoločnosťou Canal+ Luxembourg, jedným z lídrov na trhu platenej televízie v Európe. Nová zmluva upevňuje dlhodobé strategické partnerstvo a zaručuje rozšírenú distribúciu televíznych staníc AMCNI v štyroch krajinách strednej a východnej Európy – v Českej republike, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku.
Táto dohoda znamená nielen predĺženie existujúcej spolupráce, ale aj rozšírenie ponuky televíznych staníc. V Česku a na Slovensku sa môžu diváci tešiť na deväť prémiových staníc – Sport1, Sport2, AMC, Film+, Minimax, JimJam, Spektrum, Spektrum Home a TV Paprika. Maďarský trh bude obohatený o desať staníc, zatiaľ čo rumunskí diváci získajú prístup k ôsmim populárnym kanálom vrátane CBS Reality.
Silným ťahákom dohody je športový obsah. Fanúšikovia na Slovensku a v Česku budú môcť sledovať exkluzívne prenosy z UEFA Európskej ligy, Konferenčnej ligy, talianskej Serie A, ale aj Hokejovú Ligu majstrov či slovenskú Národnú hokejovú ligu. Maďarskí diváci sa môžu tešiť na Ligu majstrov UEFA, špičkové podujatia v šípkach a bojových športoch ako ONE MMA.
Okrem športu ponúka nové partnerstvo aj exkluzívne seriály z produkcie AMC, ktoré patria medzi celosvetovo oceňované. Medzi nimi nechýbajú ani nové spin-offy z populárneho sveta Walking Dead – Daryl Dixon 3 a Dead City 2. Vysielanie týchto titulov potvrdzuje ambíciu skupiny prinášať atraktívny obsah nielen z globálnej, ale aj lokálnej produkcie.
Pre divákov v Česku, na Slovensku a v Maďarsku sa distribúcia portfólia AMCNI zabezpečí prostredníctvom platformy Skylink a Direct One, ktoré sú pod hlavičkou Canal+ Luxembourg. V Rumunsku zostáva distribúcia staníc (s výnimkou FilmManie) na platforme FocusSat.
Partnerstvo tak reflektuje nielen technologický vývoj v oblasti vysielania, ale aj meniace sa očakávania divákov, ktorí čoraz viac vyhľadávajú prémiový a tematicky rozmanitý obsah. S novou dohodou sa Canal+ a AMCNI stávajú ešte silnejšími hráčmi na mediálnom poli regiónu.
Z pohľadu trhu ide o významný krok, ktorý môže ovplyvniť konkurenciu v segmente platenej televízie. Spolupráca týchto dvoch silných značiek navyše podporuje aj tvorbu a dostupnosť kvalitného detského, dokumentárneho či kulinárskeho obsahu v lokalizovanej podobe.
Zákazníci Canal+ v strednej Európe sa tak v najbližších rokoch môžu tešiť na ešte bohatšiu a kvalitnejšiu televíznu ponuku. AMCNI a Canal+ tak jasne deklarujú svoju ambíciu byť lídrami v inováciách a poskytovaní prémiového obsahu v regióne.