Gordon Ramsay stál za britskou a americkou verziou Ano, šéfe! (Kitchen Nightmares) či kuchárskou súťažou Pekelná kuchyňa (Hell's Kitchen). Teraz sa americkým divákom predstavil s novinkou – a hneď na úvod s nadpriemerným ratingovým výsledkom.
Nová relácia MasterChef debutovala u divákov od 18 do 49 rokov silnejšie než čokoľvek iné toto leto. Prekonala aj doterajšieho rekordéra Poldíci (Rookie Blue), ktorý sa uviedol na hodnote 1,9 %. MasterChef získal v utorkovom slote od 21:00 do 22:00 presne 2,7 % a stal sa trhovou jednotkou. Tesne, ale predsa porazil aj šou Fremantlu America's Got Talent (2,6 %) na NBC, ktorá medzitýždenne stratila vyše desatinu mladých divákov. Ostatné stanice vysielali reprízy: ABC Drvivú porážku (Wipeout, 2,3 %), CBS NCIS: Los Angeles (1,3 %) a The CW seriál Zmena je život (Life Unexpected, 0,2 %). Podľa tlačovej správy mal MasterChef úspech aj v skupine 18-34.
V súťaží MasterChef súperia obyčajní ľudia so záľubou vo varení a bez predošlých skúsenosti v gastronomickom biznise. Ramsay hodnotí ich kulinárske výtvory a z jedného z nich možno spraví "majstra šéfkuchára". Formát sa predtým uviedol aj vo Veľkej Británii na BBC a Austrálii na Ten. V USA šou produkuje FremantleMedia.
Utorok, 20:00. Gordonovi Ramsaymu s novinkou MasterChef robil nábehovú krivku Gordon Ramsay. Fox totiž o 20. hodine vysielal jeho druhú premiérovú šou Pekelná kuchyňa (Hell's Kitchen). Tá mala rating 2,9 %, stala sa najsledovanejším titulom Ameriky v minulom týždni a MasterChef po nej zdedil 93 % mladých divákov. Hell's Kitchen ostalo silné napriek tomu, že v jeho konkurencii sa snažila spustiť letnú novinku stanica NBC. Reality séria Breakthrough with Tony Robbins, ktorej cieľom je pomôcť šiestim americkým rodinám zmeniť svoje životy a naplniť sny, vyrobila len 0,8-percentný rating v reklamne dôležitej cieľovke 18-49. Pre NBC to znamená podpriemerný štart.
Zdroj: The CW
Streda, 21:00. Do tretice prišla s novinkou aj The CW, stanica cieliaca na ženy od 18 do 34 rokov. "Makeover show" moderátorky a módnej novinárky Louise Roe s názvom Plain Jane (na snímke) jej však prepadla; videlo ju len 0,4 % ľudí. Životná premena jednej ženy spojená s vyznaním lásky svojmu vyvolenému zaulaja tak málo, že skončila ako úplne posledná na trhu. Predbehli ju aj reprízové CBS (Myšlienky vraha / Criminal Minds 1,6 %) a ABC (Taká moderná rodinka / Modern Family 1,4 % a Cougar Town 1,1 %). V slote dominovala NBC s America's Got Talent (2,6 %) a uspel i Fox s tanečnou súťažou Viete tancovať? (So You Think You Can Dance, 2,0 %).
USA: Top 10 v 45. týždni (26. júl až 1. august 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)
1. The Bachelorette - ABC - pondelok, 20:00 až 22:02 - 2,9/9
1. Pekelná kuchyňa (Hell's Kitchen) - Fox - utorok, 20:00 až 21:00 - 2,9/10
3. MasterChef - Fox - utorok, 21:00 až 22:00 - 2,7/8
4. America's Got Talent - NBC - utorok, 21:00 až 23:00 - 2,6/9
4. America's Got Talent - NBC - streda, 21:00 až 22:00 - 2,6/8
4. Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory) - CBS - pondelok, 21:31 až 22:01 - 2,6/7
7. Big Brother - CBS - nedeľa, 20:00 až 21:00 - 2,5/8
8. Soy tu Dueña - Univision - pondelok, 21:04 až 23:00 - 2,4/?
8. Soy tu Dueña - Univision - utorok, 20:59 až 22:01 - 2,4/?
8. Big Brother - CBS - streda, 20:00 až 21:00 - 2,3/8
10. Soy tu Dueña - Univision - streda, 21:00 až 22:02 - 2,3/?
10. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:31 - 2,3/7
10. Drvivá porážka (Wipeout) - ABC - utorok, 20:00 až 22:02 - 2,3/8
Rating/share televízií 18-49
Fox 1,6 % / 6 % • ABC 1,4 % / 5 % • CBS 1,4 % / 5 % • NBC 1,3 % / 4 % • The CW 0,4 % / 1 %
Celotýždenné podiely. Leto prinieslo ďalší týždeň bez väčších posunov. Fox, ABC a NBC stratili po 0,1 ratingového bodu, CBS a The CW ostávajú na rovnakej úrovni ako predošlý týždeň. CBS vďaka tomu predbehla NBC.
Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.