Spravodajstvo televízie Joj tento rok výrazne posilňuje svoju pozíciu na trhu. S hlavnou spravodajskou reláciou Noviny TV Joj sa v januári v strategickej cieľovej skupine 12-54 takmer dotiahla na konkurenčné Televízne noviny na Markíze a vo februári ich prvýkrát predstihla.   

Noviny TV Joj dosiahli v januári 2012 priemerný rating 13,3 % a trhový podiel 38,1 %, kým Televízne noviny (13,5 % / 40,1 %) boli z hľadiska ratingu o dve desatiny percentného bodu silnejšie. Vo februári 2012 už najsledovanejším spravodajstvom na trhu boli Noviny TV Joj (14,0 % / 39,5 %), Televízne noviny (13,5 % / 39,5 %) na Markíze zaostali v priemere o 0,5 ratingového bodu.

Noviny TV Joj boli vo februári prvýkrát silnejšie ako Televízne noviny

Zdroj: TV Joj

Spravodajstvu TV Joj sa medziročne darí naberať divákov, kým Markíza ich stráca. Priemerný rating Novín TV Joj v januári medziročne vzrástol z 10,9 % na 13,3 % a trhový podiel z 33,0 % na 38,1 %. Oproti februáru 2011 rating relácie v priemere narástol z 9,9 % na 14,0 % a podiel z 31,2 % na 39,5 %.

Noviny TV Joj boli vo februári prvýkrát silnejšie ako Televízne noviny

Konkurenčným Televíznym novinám na Markíze v oboch mesiacoch medziročne klesol priemerný rating z 13,9 % na 13,5 %, trhový podiel sa v januári znížil z 44,1 % na 40,1 % a vo februári z 45,7 % na 39,5 %.

Noviny TV Joj sledovalo v januári priemerne 456-tisíc divákov vo veku medzi 12 a 54 rokmi, čo je medziročný nárast o 80-tisíc. Vo februári priemerný počet divákov relácie dosiahol hodnotu 480-tisíc, čo predstavovalo medziročný vzostup až o 137-tisíc divákov. Televízne noviny stratili oproti januáru 2011 priemerne 18-tisíc divákov s hodnotou 463-tisíc a v porovnaní s februárom 2011 prišli v priemere o 21-tisíc divákov s počtom 460-tisíc.

Na Joj si v oboch mesiacoch medziročne polepšila aj relácia Krimi, ktorú vysiela v konkurencii prvej polovice Televíznych novín. U mladších divákov si zas pohoršili Správy STV. Rovnaké popísané trendy zatiaľ pokračujú aj v prvých týždňoch marca 2012.

Noviny TV Joj boli vo februári prvýkrát silnejšie ako Televízne noviny

Zdroj: TV Markíza

Televízne noviny boli dlhé roky neohroziteľne najúspešnejšou reláciou na slovenskom televíznom trhu. V roku 2007 ešte dokázali v oboch hlavných cieľových skupinách 12+ a 12-54 prekračovať 70-percentné trhové podiely a sledovalo ich vyše milióna divákov vo veku nad 12 rokov. Výkonnosť relácie odvtedy kontinuálne klesá, vlani dosahovala priemernú sledovanosť pod hranicou 800-tisíc divákov s podielom 47 % v 12+ a približne 390-tisíc divákov s podielom 43 % v 12-54.

Noviny TV Joj sledovalo minulý rok priemerne viac ako 550-tisíc divákov s podielom 32 % v 12+ a priemerne 315-tisíc divákov s približne rovnakým podielom v 12-54.

Noviny TV Joj boli vo februári prvýkrát silnejšie ako Televízne noviny

Noviny TV Joj boli vo februári prvýkrát silnejšie ako Televízne noviny