Markíza sa do nakrúcania novinky pustila v minulom týždni, výroba prebiehala počas celého víkendu v bratislavských ateliéroch a naplánovaná je aj na tento týždeň.

Tempo nakrúcania naznačuje, že televízia formát adaptuje v duchu pôvodného originálu – teda ako dennú súťažnú šou. V Nemecku už diváci poznajú aj variant pre prime-time v honosnejšom prevedení.

Panelovú súťaž nakrúca pre Markízu podľa informácií Mediálne.sk produkčná spoločnosť good tv, teda tí istí tvorcovia ako v prípade relácie Milujem Slovensko na Jednotke. Oba formáty majú niekoľko spoločných prvkov.

Aj v publiku Dobre vedieť! sedia diváci, ktorí podporujú niektorý z dvojice tímov, ktoré v každom kole súťažia. Bonusom je, že diváci v štúdiu môžu v jednotlivých epizódach získať finančnú výhru.

Aj v prípade Dobre vedieť! sú obsahom súťažné kolá s otázkami na tipovanie či odhad, ktoré majú viac pobaviť ako vzdelať. Proti sebe stoja dvojice, pričom jeden člen páru je vo formáte stabilným prvkom – rovnako ako kapitáni v prípade Milujem Slovensko.

Do tuhého ide najmä v závere relácie, keď súperiace dvojice čelia spoločnej otázke, pri ktorej už majú aj časový limit a vsádzajú sumu, ktorej výšku súperi nepoznajú. Víťazí tím s vyššou nahranou sumou.

Ako zistil web Mediaboom.sk, známe je aj obsadenie šou. Odvíja sa od nemeckej predlohy, kde je kompletné zloženie účinkujúcich mužské.

Moderátorom má byť herec Rastislav Sokol, bývalý dlhoročný voice-over Jednotky. Kapitánmi sú Juraj Kemka, ktorý zhodou okolností v pozícii staničného hlasu R. Sokola v RTVS nahradil, a Róbert Jakab. Oboch diváci poznajú aj z formátov Markízy ako Partička či Vo štvorici po Slovensku. Markíza zatiaľ týchto účinkujúcich v novinke nepotvrdila.

Aktualizované 22. apríla: Účinkujúcich v šou potvrdili zábery z nakrúcania, ktoré sa objavili na Instagrame. Hostkami v súťažnej relácii boli speváčky z dua Twiins, ktoré súťažili po boku J. Kemku a R. Jakaba. 

Novinku Dobre vedieť! nakrúcajú pre Markízu tvorcovia Milujem Slovensko

Dobre vedieť! Zdroj: Instagram

Televízia ešte šou oficiálne nekomunikovala vôbec. Je tak otázne, kedy s ňou vyrukuje. Dá sa predpokladať, že s reláciou počíta do podvečerného slotu v pracovných dňoch.

V apríli pred spravodajstvo zaradila Markíza premiérové diely Búrlivého vína. To si síce oproti nevýrazným číslam po presune do slotu mierne zvýšilo výkonnosť, no najmä u mladšieho publika má naďalej pomerne pevnú pozíciu relácia Moja mama varí lepšie ako tvoja na Joj.

Tú už v priebehu sezóny chcela Markíza pokoriť rôznymi formátmi – od premiérového seriálu Kukučka, cez Susedské prípady, Majstra pekára (good tv), Bez servítky až po reprízy Susedov, no v komerčnej cieľovke nedokázala konkurenčnú ponuku prekonať.

Okrem Dobre vedieť! má televízia v zálohe aj ďalší licencovaný formát Šťastný domov. Aj ten je v origináli koncipovaný ako denná šou s piatimi vydaniami týždenne.