Nový moderátor The Daily Show si poriadne zavaril
Juhoafričan Trevor Noah, budúci moderátor The Daily Show, ktorú ku koncu roka opustí Jon Stewart, musí krátko po získaní atraktívneho miesta hasiť oheň. Na internete sa začali šíriť jeho staršie tweety s vtipmi, ktoré sú podľa niektorých kritických hlasov rasistické. Kritizované príspevky obsahovali narážky na židovskú kultúru či údajne ponižovali ženy. Televízia Comedy Central sa v oficiálnom stanovisku komika zastala. „Ako mnohí komici, Trevor Noah posúva hranice. Je provokatívny a nikoho neušetrí, vrátane seba samého,“ uviedla stanica pre portál The Wrap. Ku kritizovaným tweetom patrilo napríklad: „Juhoafričania vedia recyklovať asi tak, ako Izrealčania vedia, ako byť mierumilovní“.
Trevor Noah Zdroj: SITA/AP
ČT obvinili, že sa cez ňu prali peniaze
Česká Mladá fronta Dnes v stredu v článku Cez ČT sa prali peniaze obvinila verejoprávnu televíziu z pochybných praktík pri sponzoringu. Denník upozornil na prípad, v ktorom firmy sprostredkujúce sponzoring na ČT, teda uvedenie mien firiem pred začiatkom relácie, údajne vystavovali klientom faktúry na vyššie sumy, než koľko samy za sponzoring televízii platili. Zákazníci sprostredkovateľov si tak znížili daňový základ a časť peňazí im potom sprostredkovateľ vrátil. ČT sa ohradila, v tlačovom vyjadrení uviedla, že sa proti manipulatívnymi informáciám bude brániť právnou cestou, uvádza ČTK. Verejnoprávna televízia súčasne poukázala na to, že sa článok objavil na titulnej strane denníka „práve vo chvíli, keď reprezentanti politického hnutia ANO verejne volajú po zrušení sponzoringu vo verejnoprávnej televízii“.
Facebook postihla chyba. Médiám ukazoval zlé štatistiky
Ak prevádzkujete internetové médium a reach článkov na Facebooku sa vám zdal akýsi nízky, máte pravdu. Čísla ovplyvnila v priebehu polovice februára a marca chyba pri vypočítavaní dosahu, informuje Mashable. Podľa stanoviska Facebooku médiá neboli reálne ukrátené pri šírení ich obsahu. Na reálny reach chyba v štatistikách nemala vraj dopad. Ako poznamenáva Mashable, chyba mohla u mnohých vyvolať strach o ďalšej stratégii Facebooku. Sociálna sieť v súčasnosti podporuje bezplatné šírenie spravodajského obsahu, keďže ten patrí medzi používateľmi k tomu najobľúbenejšiemu. Weby majú vďaka tomu aj výrazný prílev návštevnosti, no všetka moc je sústredená v rukách Facebooku. Ak sa ten rozhodne, že spravodajské weby budú musieť za získanie zásahu začať platiť - ako to je už dávnejšie v prípade značiek, môže to mať významný dopad na návštevnosť stránok. Hoci v prípade spomínanej chyby išlo iba o štatistiku, Facebook nedávno tiež čistil účty o neaktívne kontá, kvôli čomu mnohým stránkam klesli počty likerov.
Firemné stránky nedávali na hodinách rodného jazyka pozor
Milovníci spisovného jazyka si na firemných stránkach neprídu veľmi na svoje. Ako zistil prieskum spoločnosti Acrolinx, až 69 percent firiem z celého sveta, s ročným obratom nad 250 miliónov dolárov vyššie, dosiahli hodnotenie pod 72 bodmi zo 100, čo firma vyhodnocovala ako neuspokojivý výsledok. V rámci prieskumu Acrolinx analyzoval 150-tisíc webstránok. Najlepšie vyšli firmy v Spojených štátoch a Nemecku. Ako cituje z prieskumu web Marketingland.com, správna gramatika je dôležitá aj z pohľadu search marketingu. Celý prieskum na stiahnutie tu.
V nových Aktoch X sa objavia ďalšie staré známe postavy
Už dlhšie je známe, že seriál Akty X dostane šesť nových dielov, no dosiaľ bol potvrdený iba návrat hlavných hercov - Davida Duchovnyho a Gillian Anderson. D. Duchovny, ktorý stvárnil agenta Foxa Muldera, v talkshow Davida Lettermana v utorok prezradil, že v nových dieloch sa objavia aj ďalšie dve kultové postavy - Mitch Pileggi ako agent FBI Walter Skinnger a William B. Davis, stvárňujúci tajomného muža, ktorý neustále fajčí cigarety. Ako pripomína The Wrap, v prípade druhého herca budú musieť tvorcovia seriálu návrat vysvetliť - Fajčiaci muž bol zabitý výbuchom helikoptéry v Novom Mexiku. Zo seriálu vzniklo deväť sérií, skončil sa v roku 2002. Nový poltucet sa začne nakrúcať toto leto.
Kam až novinári dokážu zájsť
Web Guardianu zverejnil zaujímavé svedectvo študenta gymnázia v nemeckom Halterne, ktorého 16 žiaci zahynuli pri páde lietadla Germanwings na trase z Barcelony do Düsseldorfu. Dopyt po informáciách bol v prípade tragédie obrovský, no aj tak študenta zaskočilo, koľko novinárov sa deň po tragédii zišlo pri škole. A čoho všetkého boli schopní. Jeden z nich sa prezliekol za duchovného, aby sa dostal do školy, ďalší sa vydával za učiteľa, hoci na malej škole s 80 pedagógmi sa všetci zamestnanci aj študenti dobre poznajú. Niektorí novinári neváhali priblížiť sa k trúchliacim žiakom so zapnutými diktafónmi, aby zachytili autentické rozhovory, či fotiť smartfónmi ukrytými v kytici. Autora príspevku zaskočili aj ponúkané úplatky za poskytnutie rozhovoru na úrovni 80 eur. Žurnalisti údajne s ponukou mali oslovovať aj mladších školákov vo veku od 10 do 13 rokov. Niektorí zas vraj volali rodičom a sami sa vydávali za žiakov školy, aby sa dostali k ďalším informáciám. Celý blog študenta z gymnázia v Halterne.
Aj európske diaľkové dostanú Netflix-gombík
Diaľkové ovládače s tlačidlom Netflix poznajú Američania od roku 2011, európski diváci si na ne museli počkať až doteraz. Americká video on-demand platforma oznámila, že gombík od tohto mesiaca začnú pridávať výrobcovia aj na zariadenia určené pre európsky trh. Smart televízory, Bluray prehrávače a set-top boxy tak divákom uľahčia prístup k Netflixu, píše Der Standard na základe informácie samotnej spoločnosti. Netflix-gombík by mal pribudnúť aj na niektorých modeloch zariadení z vlaňajška, týka sa výrobcov Panasonic, Philips, Sony, Toshiba a Vestel.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)