G. Wallraff sa so svojím tímom postaral o výrazný mediálny rozruch začiatkom mája, keď vo formáte Team Wallraff, ktorý vysiela komerčná RTL, ukázal výrazné nedostatky v Burger Kingu, čo malo za následok dokonca dočasné zatvorenie niekoľko frenšízových reštaurácií prevádzkovaných partnerskou firmou Yi-Ko Holding. Burger King navyše po odvysielaní reportáže reportoval evidentný pokles tržieb v Nemecku.
Novinár podľa zistení Spiegelu v minulosti spolupracoval s PR agentúrou Burson-Marsteller, ktorá zastrešuje komunikáciu McDonald's. Za svoju účasť na podujatiach agentúry dostal minimálne dvakrát honorár. G. Wallraff napriek tomu odmieta súvis medzi spoluprácou s PR agentúrou McDonald's a súčasnou reportážou o Burger Kingu.
Ako zistil Spiegel, G. Wallraffovi zaplatil McDonald's za seminár s manažérmi reťazca päťtisíc eur v roku 2010. Na podujatí PR agentúry Burson-Marsteller inkasoval aj ďalších tritisíc eur za prednášku na tému PR a investigatívna žurnalistika. Oba honoráre boli vyplatené na účet Wallraffovej nadácie.
Spiegel v článku spomína aj ďalšie minimálne dve spolupráce G. Wallraffa s McDonald's, novinár mal dokonca pre fastfoodový koncern nakrúcať školiace video, no to napokon nebolo zverejnené.
G. Wallraff pritom v minulosti viackrát ostro kritizoval práve spoločnosť McDonald's. V roku 1985 vydal knihu Ganz Unten (Úplný spodok) po tom, čo sa v jednej z reštaurácií fastfoodového giganta tajne zamestnal ako turecká posila Ali. McDonald's v publikácii nešetril a odhalil takisto viaceré nedostatky.
McDonald's vysvetlil spoluprácu s G. Wallraffom spred štyroch rokov ako súčasť iniciatívy spoločnosti, ktorá sa snaží konfrontovať sa priamo so svojimi kritikmi. Novinára oslovil na spoluprácu pri príležitosti 25. výročia vyjdenia knihy.
G. Wallraff v reakcii pre nemecké médiá spoluprácu s McDonald's potvrdil, opätovne ale vylúčil súvis s aktuálnou reportážou o Burger Kingu. S námetom na ňu prišiel podľa novinára iný redaktor jeho tímu.
„Nevidím ani nič zlé na tom odovzdať honoráre, ktoré by si iní spravidla nárokovali pre seba, človeku, ktorého vyhodili za vyjadrenie názoru, respektíve ich použiť na charitatívne účely v nadácií,“ uviedol.
Bez ohľadu na to podľa G. Wallraffa, ktorý počas svojej žurnalistickej kariéry získal niekoľko ocenení, platí, že v porovnaní oboch reťazcov má „lepší štandard“ ako Burger King už roky McDonald's.