Nové kryty na mikrofóny s logom RTV: patria k tým drahším, no konkrétne typy telerozhlas kúpil za viac menej štandardnú cenu. Mediálne.sk si nechalo vypracovať cenovú ponuku u zahraničného predajcu na rovnaký počet kusov rovnakého typu krytov, aj s potlačou.
Kým RTVS zaplatí za 200 kusov krytov 11 874 eur s DPH, cenová ponuka, ktorú dostalo Mediálne.sk v zahraničí, vyšla na 10 800 eur s daňou. V cene bola množstevná zľava, no neboli zahrnuté prepravné náklady, ktoré v pôvodnej objednávke inštitúcie tvorili sto eur.
Kryty vyrába nemecká spoločnosť Schulze Brakel, ktorá dodáva mikrofónové „špongie“, chrániace proti poveternostným podmienkam, vysielateľom po celom svete. Aj pôvodné kryty STV boli od tejto firmy, ktorá dodala chrániče na mikrofóny aj pre Markízu, TV Joj, Ta3, Novu či Český rozhlas.
RTVS si objednal kryty od produkčnej spoločnosti J.A.M. Film 1999, ktorá je oficiálnym zástupcom Schulze Brakel na Slovensku.
Zdroj: Schulze Brakel
Pôvodná správa vydaná 15. mája 2012
RTVS má nové "špongie" na mikrofóny za 10-tisíc eur
Verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) pokračuje v budovaní spoločnej vizuálnej identity Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo).
Od uplynulého víkendu začali moderátori a redaktori oboch organizačných zložiek používať rovnaké čierne ochranné kryty na mikrofóny s novým tmavopurpurovým logom RTVS. Do histórie tak odišli typické oranžové kryty na mikrofóny s logom STV používané od roku 2004 a čierne kryty SRo s farebnými štvorcami, nakúpené v roku 2007.
RTVS si objednal celkovo 200 kusov nových ochranných krytov na mikrofóny (tzv. windscreenov) od spoločnosti J.A.M. Film 1999, ktorá je známejšia skôr televíznou produkciou. Podľa zverejnenej zmluvy stál RTVS ich nákup 9 895 eur bez DPH, pričom cena jedného krytu je 49,5 eur bez DPH.
Zdroj: vysielanie Jednotky
Novinkou je tiež, že redaktori sa už v závere spravodajských príspevkov identifikujú menom a príslušnosťou k RTVS, nie k STV alebo SRo. Hlavná spravodajská relácia v televízii sa napriek tomu stále volá Správy STV.
Vedenie RTVS už dávnejšie prehlásilo, že od používania pôvodných log STV a SRo upúšťa. Preto aj v rámci nedávneho redizajnu dostali nové logá iba jednotlivé rozhlasové a televízne programové služby a bývalé samostatné verejnoprávne inštitúcie už nie.
Novú vizuálnu identitu verejnoprávnej inštitúcie sprevádza imidžová kampaň s ústredným sloganom "Spolu pre vás". Nové logá rozhlasových programových služieb predstavil RTVS koncom januára, Jednotka a Dvojka dostali nový ident od bratislavského kreatívneho štúdia Milk 1. marca 2012.
Zdroj: vysielanie Jednotky
Spoločným grafickým znakom je dvojbodka, ktorú po vlaňajšom spojení a rozhlasu a televízie začala používať v korporátnom logu spojená inštitúcia RTVS. Kým v tomto je dvojbodka za skratkou (RTV), v prípade televíznych a rozhlasových okruhov je pred ňou.
Doterajší vizuál a logotypy STV existovali od začiatku roka 2004, v rámci "nového začiatku STV" boli zavedené za čias generálneho riaditeľa Richarda Rybníčka. Jednotiacim grafickým prvkom bol trojuholník. Logá SRo sa s niekoľkými refreshmi používali od 29. januára 2007, zaviedol ich manažment terajšej šéfky RTVS Miloslavy Zemkovej. Ich jednotiacim prvkom bol symbol obrátenej pyramídy, budovy SRo na Mýtnej ulici v Bratislave, ktorá je dnes oficiálnym sídlom RTVS.