Televízia Univision, vysielajúca v španielčine pre severoamerický trh, žne toto leto úspechy. Spustila telenovelu Soy tu Dueña, s ktorou dokáže porážať amerických televíznych lídrov. Tí na rozdiel od nej do leta investujú menej a seriálové highligty si nechávajú na jeseň.

Nová telenovela Soy tu Dueña poráža veľké americké stanice. Aj keď ide v španielčine (sledovanosť v USA)

Soy tu Dueña dosahovala minulý týždeň v reklamne zaujímavej cieľovej skupine 18-49 ratingy od 2,1 do 2,5 %. Z piatich dní zvíťazila v slote medzi 21:00 a 22:00 dvakrát, vo štvrtok a piatok. Aj ostatné dni však bola silným konkurentom pre stanice ako CBS, ABC, NBC, Fox a The CW: napríklad v stredu skončila druhá s 2,3 % a od šou NBC America's Got Talent ju delili iba dve desatiny ratingového bodu. V utorok išiel tiež Got Talent (3,0 %) a telenovela v jeho konkurencii získala výborných 2,5 % i miesto trhovej dvojky.

Soy tu Dueña zaujíma amerických divákov čoraz viac: v júni mávala od 1,5 do dvoch ratingových bodov, teraz už 2 % pravidelne prekračuje.

Spoločnosť Televisa, najväčší svetový predajca hispánskeho televízneho obsahu, v promovideu o telenovele Soy tu Dueña hovorí, že už teraz sa zapísala do histórie žánru, navyše sa predala do 66 krajín. A to vznikla len tento rok. Viac informácií o Soy tu Dueña a ďalších produktoch Televisy.

Streda, štvrtok a nedeľa, 20:00. Soy tu Dueña má takmer porovnateľnú sledovanosť ako kontajnerová šou CBS Big Brother. Tá dosiahla minulý týždeň ratingy 2,9 % (streda), 2,3 % (štvrtok) a 2,4 % (nedeľa). Pre CBS ide o úspešný projekt – vzhľadom na jej momentálne výkony okolo 1,3 %. K stredajšiemu vydaniu zverejnila i v tlačovú správu, kde sa pochválila zásahom cieľoviek 18-49, 18-34 a 25-54.

Pondelok, 21:00. V pondelok získala Soy tu Dueña 2,3 % a post trhovej dvojky. V slote ju však neprekonala žiadna letná americká šou ani premiérový seriál, ale reprízy sitkomov CBS. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men, 2,6 %) a Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory 2,8 %) dokazujú svoju silu a minulý týždeň im patrilo tretie a štvrté miesto v rebríčku najsledovanejších programov týždňa. Bezplatné reprízy porazili okrem telenovely Soy tu Dueña aj premiérové a teda drahšie tituly konkurencie: seriál Klamári (Lie to Me, 1,8 %) na Foxe a reality súťaž ABC Bachelor Pad (2,0 %).

USA: Top 10 v 50. týždni (30. august až 5. september 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)

1. America's Got Talent - NBC - utorok, 21:00 až 23:00 - 3,0/8
2. Big Brother - CBS - streda, 20:00 až 21:00 - 2,9/10
3. Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory) - CBS - pondelok, 21:31 až 22:01 - 2,8/7
4. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:31 - 2,6/7
5. America's Got Talent - NBC - streda, 21:00 až 22:00 - 2,6/7
5. Soy tu Dueña - Univision - utorok, 21:17 až 22:13 - 2,5/?
7. Big Brother - CBS - nedeľa, 20:00 až 21:00 - 2,4/8
7. Soy tu Dueña - Univision - štvrtok, 21:00 až 22:00 - 2,4/?
7. Drvivá porážka (Wipeout) - ABC - utorok, 21:20 až 22:21 - 2,4/7
10. Big Brother - CBS - štvrtok, 20:00 až 21:00 - 2,3/7
10. Soy tu Dueña - Univision - pondelok, 21:02 až 22:03 - 2,3/?
10. Soy tu Dueña - Univision - streda, 21:02 až 22:03 - 2,3/?

 

Rating/share televízií 18-49
ABC 1,4 % / 5 % • Fox 1,3 % / 4 % • NBC 1,3 % / 4 % • CBS 1,3 % / 4 % • The CW 0,4 % / 1 %

Celotýždenné podiely. Bez prenosu Emmy či športovej NFL klesali ratingy veľkým staniciam NBC (- 0,5) a Fox (- 0,5), ako aj CBS (- 0,5). Medziýždenne si polepšili ABC (+ 0,1) a The CW (+ 0,1).

Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií

• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.