Markíza a Nova, ktoré s novou Superstar začínajú v nedeľu 30. augusta, odvysielajú dovedna päť zostrihov z úvodných kastingov. V predošlom ročníku šou pred dvomi rokmi išlo len o tri epizódy.

Stovka postupujúcich súťažiach sa následne objaví v dvojepizóde Supervýber, ktorej druhý diel bude spojený s dramatickou sekvenciou Dlhá cesta.

Televízie potom zaradia prvé živé prenosy – semifinálové kolá, v ktorých bude zvlášť súperiť desať chlapcov a rovnaký počet dievčat.

Zo semifinálovej dvadsiatky vzíde osem finalistov, medzi ktorými budú obe pohlavia zastúpené rovnomerne.

Záverečnú zostavu čaká zápolenie o hlavnú výhru v rámci šiestich finálových kôl, do ktorých sa dostane spomínaných osem najlepších spevákov.

Kastingy bavia divákov viac

Ešte v tretej federálnej Superstar na jar 2013 mali Markíza s Novou vo finále 12 súťažiacich a vysielali dovedna 11 finálových prenosov.

Trend zvyšovať počet kastingových epizód na úkor živých prenosov sa deje aj na iných trhoch. Pristúpila k nemu napríklad aj nemecká RTL, ktorá pozorovala väčší záujem divákov o diely, v ktorých porota hodnotí uchádzačov „z ulice“ často drsnými poznámkami, než o finálové vystúpenia na veľkom pódiu.

RTL napokon tento rok živé prenosy škrtla úplne - Superstaristov nenechala spievať naživo v štúdiu, ale cestovala s nimi po miestach po celej krajine, kde sa ich zápolenia vo veľkých koncertných halách nakrúcali. Divákom sa púšťali večer zo záznamu a hlasovanie prebiehalo ako pri živom prenose.

Aj Markíza evidovala na jar 2013 najvyššiu sledovanosť v rámci celej edície hneď pri úvodnej kastingovej epizóde, ktorú videlo 597-tisíc z komerčnej cieľovky 12 – 54 (share 39 %). Grandfinále, posledný živý prenos Superstar, zaujalo o štyri mesiace neskôr už „len“ 386-tisíc divákov (34,2 %).

Inováciou cédečká, piesok, chodba či Pyco

Markíza a Nova stavili pri novinkách na zmenu prostredia – pri druhej fáze výberu upustili od divadla a súťažiacich presunuli na piesočnú pláž pri Vltave. Nakrúcalo sa aj v industriálnej hale bývalých oceliarní v Kladne.

Kastingy má oživiť prítomnosť rodiny či kamarátov súťažiacich, ktorí kandidátov podporujú priamo na mieste a vidia ich výkon. Zvyšok súťažiacich môže spolu s nimi sledovať vystúpenie pred porotou na obrazovke.

Nová Superstar bude mať len šesť finálových kôl, vracia sa magazín

Zdroj: TV Markíza

Novinkou je aj dlhá chodba, ktorá vedie k porote. Súťažiaci si po ceste v nej vyberie jedno zo štyroch CD s menom porotcu. Ak dôjde v hlasovaní hodnotiteľov k remíze, o osude súťažiaceho rozhodne verdikt porotcu, ktorého CD si vybral.

Oživenie si Markíza nepochybne sľubuje Markíza aj od moderátora, z konkurenčného projektu Česko Slovensko má talent získala Pyca. Tomu pridala aj rolu amatérskeho kameramana, ktorý svojimi zábermi zachytával takisto dianie na kastingoch.

Nová Superstar bude mať len šesť finálových kôl, vracia sa magazín

Zdroj: TV Markíza

Zostava poroty sa síce vrátila do štvorčlenného zloženia, z pohľadu slovenského diváka ale nezosilnela. Rola kata zostala Paľovi Haberovi, nováčik Klára Vytisková je nášmu publiku neznáma. Aj zvyšní dvaja zástupcovia – Ondřej Soukup a Marta Jandová – sú z Česka.

Markíza komunikuje koniec šou v decembri, nevedno však kedy presne. Dovedna má naplánovaných 15 častí, ak by ich zaradila každú nedeľu od konca augusta, vyčerpá ich v prvý decembrový víkend.

Vracia sa magazín

Do vysielania nasadí Markíza aj subformát k hlavnej šou. V piatok 4. septembra pôjde na Doma Superstar magazín. Vyhradený má 25-minútový slot o 21:05 po repríze Smotánky. Reprízovať sa bude na hlavnom kanáli. 

V ďalšom týždni v programe stanice Doma relácia nefiguruje, otázne tak zostáva jej nasadenie. Markíza ho zatiaľ nešpecifikovala. Formát bude moderovať Kamil Konkoľ, bývalý hlas Europy 2, ktorý od leta pracuje na plný úväzok v Markíze. Režisérom relácie bude šoubizový redaktor Markízy Boris Pršo. 

„Čo sa deje na kastingoch či na generálkach? Kto je najväčší trémista a kto suverén? Aké sú vzťahy medzi súťažiacimi? Ako vyzerá kastingové štúdio alebo scéna počas priamych prenosov? To a ešte mnoho viac sa dozviete v relácií SuperStar magazín,“ píše Markíza v anotácii k magazínu.

Zatiaľ nie je známe, kto sa s tohtoročnou Superstar spojí komerčne. Pred dvomi rokmi súťaž vo veľkom sponzorovala Coca Cola, generálnym partnerom bol Telekom, ktorý pre formát oživil mobíkov.