Markíza a Nova, ktoré s novou Superstar začínajú v nedeľu 30. augusta, odvysielajú dovedna päť zostrihov z úvodných kastingov. V predošlom ročníku šou pred dvomi rokmi išlo len o tri epizódy.
Stovka postupujúcich súťažiach sa následne objaví v dvojepizóde Supervýber, ktorej druhý diel bude spojený s dramatickou sekvenciou Dlhá cesta.
Televízie potom zaradia prvé živé prenosy – semifinálové kolá, v ktorých bude zvlášť súperiť desať chlapcov a rovnaký počet dievčat.
Zo semifinálovej dvadsiatky vzíde osem finalistov, medzi ktorými budú obe pohlavia zastúpené rovnomerne.
Záverečnú zostavu čaká zápolenie o hlavnú výhru v rámci šiestich finálových kôl, do ktorých sa dostane spomínaných osem najlepších spevákov.
Kastingy bavia divákov viac
Ešte v tretej federálnej Superstar na jar 2013 mali Markíza s Novou vo finále 12 súťažiacich a vysielali dovedna 11 finálových prenosov.
Trend zvyšovať počet kastingových epizód na úkor živých prenosov sa deje aj na iných trhoch. Pristúpila k nemu napríklad aj nemecká RTL, ktorá pozorovala väčší záujem divákov o diely, v ktorých porota hodnotí uchádzačov „z ulice“ často drsnými poznámkami, než o finálové vystúpenia na veľkom pódiu.
RTL napokon tento rok živé prenosy škrtla úplne - Superstaristov nenechala spievať naživo v štúdiu, ale cestovala s nimi po miestach po celej krajine, kde sa ich zápolenia vo veľkých koncertných halách nakrúcali. Divákom sa púšťali večer zo záznamu a hlasovanie prebiehalo ako pri živom prenose.
Aj Markíza evidovala na jar 2013 najvyššiu sledovanosť v rámci celej edície hneď pri úvodnej kastingovej epizóde, ktorú videlo 597-tisíc z komerčnej cieľovky 12 – 54 (share 39 %). Grandfinále, posledný živý prenos Superstar, zaujalo o štyri mesiace neskôr už „len“ 386-tisíc divákov (34,2 %).
Inováciou cédečká, piesok, chodba či Pyco
Markíza a Nova stavili pri novinkách na zmenu prostredia – pri druhej fáze výberu upustili od divadla a súťažiacich presunuli na piesočnú pláž pri Vltave. Nakrúcalo sa aj v industriálnej hale bývalých oceliarní v Kladne.
Kastingy má oživiť prítomnosť rodiny či kamarátov súťažiacich, ktorí kandidátov podporujú priamo na mieste a vidia ich výkon. Zvyšok súťažiacich môže spolu s nimi sledovať vystúpenie pred porotou na obrazovke.
Zdroj: TV Markíza
Novinkou je aj dlhá chodba, ktorá vedie k porote. Súťažiaci si po ceste v nej vyberie jedno zo štyroch CD s menom porotcu. Ak dôjde v hlasovaní hodnotiteľov k remíze, o osude súťažiaceho rozhodne verdikt porotcu, ktorého CD si vybral.
Oživenie si Markíza nepochybne sľubuje Markíza aj od moderátora, z konkurenčného projektu Česko Slovensko má talent získala Pyca. Tomu pridala aj rolu amatérskeho kameramana, ktorý svojimi zábermi zachytával takisto dianie na kastingoch.
Zdroj: TV Markíza
Zostava poroty sa síce vrátila do štvorčlenného zloženia, z pohľadu slovenského diváka ale nezosilnela. Rola kata zostala Paľovi Haberovi, nováčik Klára Vytisková je nášmu publiku neznáma. Aj zvyšní dvaja zástupcovia – Ondřej Soukup a Marta Jandová – sú z Česka.
Markíza komunikuje koniec šou v decembri, nevedno však kedy presne. Dovedna má naplánovaných 15 častí, ak by ich zaradila každú nedeľu od konca augusta, vyčerpá ich v prvý decembrový víkend.
Vracia sa magazín
Do vysielania nasadí Markíza aj subformát k hlavnej šou. V piatok 4. septembra pôjde na Doma Superstar magazín. Vyhradený má 25-minútový slot o 21:05 po repríze Smotánky. Reprízovať sa bude na hlavnom kanáli.
V ďalšom týždni v programe stanice Doma relácia nefiguruje, otázne tak zostáva jej nasadenie. Markíza ho zatiaľ nešpecifikovala. Formát bude moderovať Kamil Konkoľ, bývalý hlas Europy 2, ktorý od leta pracuje na plný úväzok v Markíze. Režisérom relácie bude šoubizový redaktor Markízy Boris Pršo.
„Čo sa deje na kastingoch či na generálkach? Kto je najväčší trémista a kto suverén? Aké sú vzťahy medzi súťažiacimi? Ako vyzerá kastingové štúdio alebo scéna počas priamych prenosov? To a ešte mnoho viac sa dozviete v relácií SuperStar magazín,“ píše Markíza v anotácii k magazínu.
Zatiaľ nie je známe, kto sa s tohtoročnou Superstar spojí komerčne. Pred dvomi rokmi súťaž vo veľkom sponzorovala Coca Cola, generálnym partnerom bol Telekom, ktorý pre formát oživil mobíkov.