Pripravovanú reality šou Recept na bohatstvo bude podľa informácií Mediálne.sk pre televízie Joj a Barrandov režírovať Peter Núñez, donedávna dvorný režisér konkurenčnej Markízy, pre ktorú posledné roky robil väčšinu ťažiskových projektov.
Pre Núñeza tak pôjde o druhý projekt, ktorý sa dostane na obrazovky trhovej dvojky, v súčasnosti je tiež producentom a supervízorom denného kvízu Riskni milión. Skúsenosti už má aj s prácou pre český Barrandov, kde režíruje zábavnú šou Vtip za stovku.
Televízia Joj si kanadský formát s originálnym názvom Recipe to Riches vybrala z balíka spoločnosti FremantleMedia, s ktorou má uzatvorený veľký niekoľkoročný kontrakt. "Ide o formát, ktorý je skutočnou novinkou, je neopozeraný a prináša pohľad na to, ako sa úspešný recept môže stať hitom a dostať sa až na pulty supermarketov," povedal pre Mediálne.sk vedúci PR TV Joj Jozef Gogola.
Joj odmieta, že by Recept na bohatstvo nasadzovala ako "antiprogram" proti kuchárskej šou MasterChef Slovensko, ktorú na jeseň chystá konkurenčná Markíza. Argumentuje napríklad výrazne odlišným hlavným princípom celého projektu.
"Recept na bohatstvo je vlastne šou o ceste za úspechom prostredníctvom receptu - či už vlastného, alebo rodinného, či prevzatého. Zúčastniť sa môže skutočne každý, nemusí pritom vedieť variť, nemusí byť profesionál, stačí mať originálny recept a vedieť ho pripraviť," vysvetlil Gogola.
V prípade MasterChefa pôjde o súťaž kuchárskej zručnosti, v ktorej víťazom bude najlepší kuchár, v Recepte na bohatstvo zas vyhrá ten, kto ponúkne najlepší produkt. Divák bude sledovať celú jeho cestu od castingu, kde sa predstaví porote, cez výrobu testovacieho počtu kusov, ochutnávku verejnosti, prípravu obalu výrobku a marketingovú komunikáciu až po samotný predaj prvých kusov v zazmluvnenej sieti supermarketov.
Malo by ísť o reťazec, ktorý pôsobí v Česku aj na Slovensku, do úvahy tak pripadajú Billa, Tesco, Kaufland či Lidl. Podľa Gogolu zatiaľ iba prebiehajú rokovania a hovoriť o konkrétnej značke je predčasné.
Rozdielom medzi obomi formátmi tiež má byť nasadenie, MasterChefa bude Markíza podľa informácií Mediálne.sk vysielať takmer na dennej báze, podobne ako Farmu či chystaný letný projekt Pláž 33. Recept na bohatstvo by sa mal vysielať menej často, zrejme raz týždenne.
Recept na bohatstvo bude moderovať zmiešaná česko-slovenská dvojica, podľa informácií denníka Plus jeden deň sú za slovenskú stranu horúcimi kandidátmi Michal Hudák a Vlado Voštinár. V tojčlennej porote majú sedieť uznávaný šéfkuchár, marketingový špecialista a expert na vývoj nových výrobkov. Hosťujúcim členom poroty bude zástupca siete supermarketov. "Mená porotcov, ako aj moderátorskej dvojice, zatiaľ nebudeme komunikovať, v tejto chvíli finišujú rokovania. Pôjde však celkom určite o známe, úspešné a rešpektované osobnosti," dodal šéf PR trhovej dvojky.
Náborová kampaň na súťažiacich do formátu prebieha už niekoľko dní, samotné castingy by sa mali uskutočniť v druhej polovici júna v štyroch českých a slovenských mestách - Prahe, Brne, Bratislave a Košiciach.