Najvýraznejšie pohyby 28. týždňa (12. až 18. júl 2010) má na svedomí verejnoprávna Česká televize. Prudký pokles minoritného okruhu ČT 2 (- 3,63 na 4,70 %) spôsobila strata divácky atraktívnych prenosov z futbalových majstrovstiev sveta. Sledovanosť najviac rástla univerzálnemu kanálu ČT 1 (+ 1,76 na 18,82 %), ktorý sa po štyroch mesiacoch dostal nad 18-percentnú hranicu.
Udalosti týždňa. Trhovému lídrovi leto nepraje. Celotýždenné podiely Novy klesli zo 40-percentných výšin na hodnoty okolo 30 %, ktoré sú typické skôr pre jej slovenskú sestru Markízu. Pod výsledok sa podpisuje najmä absencia diváckych trhákov ako Ordinácia v ružovej záhrade. V utorky a štvrtky ju Nova nahradila dvojicou akvizičných seriálov. Odložený prípad dosahuje priemerné výsledky (32,59 a 31,36 % v 15+ / 35,00 a 33,53 % v 15-54), Zapomenuti podpriemerné (22,36 a 25,78 % v 15+ / 22,86 a 28,27 % v 15-54). Ordináciu oproti tomu bežne pozerá 60 % divákov pri obrazovkách.
- Seriálové.Mediálne.sk: Zapomenuti letným hitom Novy nie sú
Okrem spravodajstva bol najúspešnejším titulom Novy v uplynulom týždni nedeľný film Jen trošku štěstí, ktorý v strategickej cieľovke 15-54 dosiahol podiel 34,33 %. V univerzálnej cieľovke však prepadol s podielom 25,50 % a 848-tisíc divákmi pri obrazovkách. Veľmi dobre sa darí aj pondelkovým Chalupárom (34,09 % v 15+ / 39,43 %), ale zďaleka už nie sú takým diváckym hitom ako minulé leto.
V nedeľu najúspešnejší titul Novy porazila ČT 1 so svojimi mikrokomédiami Nadměrné maličkosti, ktoré pozeral každý štvrtý divák. Prvú poviedku s názvom Jubileum (25,84 % v 15+) si pozrelo 859-tisíc divákov, druhú nazvanú Nehoda (25,37 %) s Miroslavom Donutilom v hlavnej úlohe ešte viac: 887-tisíc divákov. V cieľovke 15-54 išlo dokonca o najsledovanejšie programy prvého kanála vôbec. Jubileum dosiahlo podiel 23,58 % a Nehoda 23,47 %.
V univerzálnej cieľovej skupine 15+ bol najsledovanejším programom týždňa na ČT 1 stredajší strihový program o komikovi Felixovi Holzmannovi, ktorý sa stal aj divácky najúspešnejším programom v daný deň. Dosiahol vysoko nadpriemerný podiel 38,71 % a pozrelo si ho 982-tisíc divákov. Najlepší výsledok od začiatku roka dosiahla aj piatková repríza dokumentárnej série 13. komnata o herečke Nadi Konvalinkovej s podielom 39,16 %.
Televízia Prima dosiahla minulý týždeň najlepšie výsledky za rok 2010 v oboch hlavných cieľových skupinách - v cieľovej skupine 15+ ju minulý týždeň sledovalo 17,17 % divákov a v 15-54 dosiahla hodnotu 16,85 %.
Stanica nasadila medzi 19:00 a 20:00 novinkovú "hodinu plnú informácií" zloženú z relácií Zprávy TV Prima, Krimi Zprávy, Sport TV Prima a VIP Zprávy. Za minulý týždeň dosiahla v tomto čase rekordný trhový podiel 20,41 %, pričom priemerný podiel tejto hodiny je tento rok iba 12,91 %. Zprávy a Krimi Zprávy dovtedy po 19:30 dopĺňali reprízové sitcomy.
Prima si pochvaľuje aj prvý týždeň vysielania VIP Zpráv (na snímke), ktoré v konkurencii Televíznych novín na Nove dokázali v cieľovke 15+ dosiahnuť priemerný podiel 16,85 %. V 15+ bol najsledovanejším nespravodajským programom týždňa na Prime stredajší Top Star Magazín (24,63 %), mladší diváci 15-54 uprednostnili reprízu gastronomickej šou Ano, šéfe! (32,62 %). U mladých zabodovala aj štvrtková Policajná akadémia 3 (23,61 %) a utorkový nový Knight Rider (22,06 %).
Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon
Nova 28,36 % (- 6,58)
ČT 1 18,82 % (- 1,31)
Prima 17,17 % (+ 0,01)
TV Barrandov 4,70 % (+ 2,02)
ČT 2 4,70 % (- 1,06)
ČT 24 3,87 % (+ 1,64)
Nova Cinema 3,51 % (+ 1,69)
Prima Cool 3,13 % (+ 2,05)
ČT 4 2,41 % (+ 1,41)
Aktuálne podiely vs. priemer sezóny
Nova 28,36 % (- 2,36)
ČT 1 18,82 % (+ 0,97)
Prima 17,17 % (+ 1,24)
TV Barrandov 4,70 % (+ 1,29)
ČT 2 4,70 % (- 1,49)
ČT 24 3,87 % (+ 1,07)
Nova Cinema 3,51 % (+ 1,05)
Prima Cool 3,13 % (+ 1,02)
ČT 4 2,41 % (+ 0,14)
Posuny v podieloch. Rovnako ako na Slovensku, aj v Česku leto praje menším staniciam. Absolútny rekord od vstupu do peoplemetrov dosiahli TV Barrandov (4,70 %) aj Prima Cool (3,13 %). Druhý kanál Primy tiež vôbec prvý raz prekročil trojpercentnú hranicu. Ešte lepší výsledok 4,17 % dosiahol v cieľovke 15-54 a v 15-40 až 5,06 %.
Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií
Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 36. týždňa 2009 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.